مدرسه فلوریدا دسترسی به شعر خوانده شده در مراسم تحلیف بایدن را محدود می کند

شعری که برای مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا سروده شده بود، پس از شکایت یکی از والدین در فهرستی محدود در یک مدرسه ابتدایی در جنوب فلوریدا قرار گرفت.

آماندا گورمن شاعر در یک پست فیسبوکی در روز سه‌شنبه قول داد که پس از شعرش مبارزه کند. تپه ای که ما بالا میرویم، برای دانش آموزان جوان تر در مرکز آموزشی باب گراهام در دریاچه های میامی نامناسب تشخیص داده شد. اکنون فقط برای دانش آموزان راهنمایی در نظر گرفته شده است.

این شعر توسط والدین دو دانش آموز مدرسه به همراه چندین کتاب به چالش کشیده شد – البته مشخص نیست چرا.

گورمن نوشت: «دلم گرفته است. ربودن فرصت یافتن صدای کودکان در ادبیات، نقض حق آزادی اندیشه و بیان آزاد آنهاست.»

در حالی که ممنوعیت کتاب چیز جدیدی نیست، به ویژه در فلوریدا – جایی که ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری خواه از سیاست هایی حمایت می کند که اجازه سانسور کتاب هایی را می دهد که برخی آنها را برای کودکان در مدارس نامناسب می دانستند و باعث غوغای ملی می شود، اتفاق می افتد.

در پست گورمن آمده است: «و اجازه دهید واضح بگوییم: بیشتر آثار ممنوعه از نویسندگانی است که نسل‌ها برای رسیدن به قفسه کتاب تلاش کرده‌اند. اکثر این آثار سانسور شده با صداهای عجیب و غریب و غیرسفید هستند.»

تماشا | گورمن شعر خود را در مراسم تحلیف بایدن می خواند:

شاعر مراسم تحلیف بایدن خواستار «فصل جدید» در تلاوت قدرتمند است

پس از ادای سوگند جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده، آماندا گورمن، شاعر 22 ساله افتتاحیه، شعری را که خود سروده بود به نام The Hill We Climb خواند.

دلیل شکایت نامشخص

دیسانتیس که روز چهارشنبه وارد رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری 2024 شد، با جلب حمایت رای دهندگان محافظه کار که در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان تصمیم گیری می کنند، به شدت به شکاف های فرهنگی در مورد نژاد، گرایش جنسی و جنسیت متمایل شده است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، تصمیم برای ممنوعیت شعر گورمن را محکوم کرد و گفت بایدن و دولتش در کنار او هستند. رئیس جمهور افتخار می کرد که خانم گورمن، جوانترین شاعر افتتاحیه، در مراسم تحلیف خود سخنرانی کند.

او گفت: «ممنوع کردن کتاب‌ها سانسور است. این آزادی آمریکا را محدود می‌کند – آزادی آمریکایی‌ها و همه ما باید در برابر این نوع اقدامات بایستیم.»

Yecenia Martinez، مدیر مدرسه – که از مهدکودک تا کلاس 8 را در بر می گیرد و بخشی از سیستم مدرسه دولتی Miami-Dade است – بلافاصله به ایمیل درخواست نظر پاسخ نداد. این مدرسه به نام باب گراهام، فرماندار سابق دموکرات و سناتور آمریکایی از فلوریدا نامگذاری شده است.

دیلی سالیناس، والدینی که به این شعر و کتاب‌ها اعتراض داشتند، به میامی هرالد گفت که او “برای حذف یا سانسور هیچ کتابی” نیست. سالیناس گفت که می‌خواهد مطالب مناسب باشد و دانش‌آموزان «حقیقت» را درباره کوبا بدانند. بلافاصله مشخص نشد که او در شعر گورمن به چه چیزی اعتراض کرده است.

روزنامه گزارش داد که پس از شکایت او، کمیته بررسی مواد متشکل از سه معلم، یک متخصص رسانه کتابخانه، یک مشاور راهنمایی و مدیر، تشخیص داد که یکی از کتاب‌های مورد نظر متعادل و مناسب سن است و برای همه دانش‌آموزان در دسترس خواهد بود. .

چهار مورد دیگر برای دانش آموزان دبیرستانی “مناسب تر” یا “مناسب تر” تلقی شدند. بررسی نتیجه گرفت که کتاب‌ها در بخش مدرسه راهنمایی مرکز رسانه باقی می‌مانند.

تماشا | شعر گورمن را در سراسر جهان به هیجان آورد:

آماندا گورمن، شاعر افتتاحیه، توجه جهانیان را به خود جلب کرد

جوانترین شاعر افتتاحیه ایالات متحده با فریادهای افراد مشهور و میلیون ها دنبال کننده توجه جهان را به خود جلب کرده است. دانش‌آموزان در حال مطالعه کلمات او هستند و این دختر 22 ساله برای آثاری که هنوز منتشر نشده است در صدر فروش کتاب قرار دارد.

گورمن که در 17 سالگی برنده جایزه شاعر ملی جوانان کشور شد، گفت که این شعر را سروده است تا “همه جوانان بتوانند خود را در یک لحظه تاریخی ببینند” و نامه‌ها و ویدئوهای بی‌شماری از کودکانی دریافت کرده است که الهام گرفته‌اند تا شعرهای خود را بنویسند. .

در تپه ای که ما بالا میرویمگورمن به همه چیز از کتاب مقدس گرفته تا نمایش برادوی اشاره می کند همیلتونو گاهی اوقات سخنان جان اف کندی و کشیش مارتین لوتر کینگ جونیور را تکرار می‌کند. و از شعر و داستان زندگی خودش به عنوان پاسخ استفاده کرد.

ظاهر او یکی از نکات برجسته مراسم تحلیف به مناسبت آغاز به کار بایدن بود. او از زمانی که رابرت فراست در سال 1961 به کندی دعوت شد، جوانترین شاعری است که در مراسم تحلیف ریاست جمهوری خوانده است.