مدیرعامل جدید توییتر وجود دارد، اما ایلان ماسک هنوز نامی از او نبرده است

ایلان ماسک روز پنجشنبه گفت که مدیر اجرایی جدیدی برای توییتر پیدا کرده است، اما نام این فرد را نبرد، در حالی که وال استریت ژورنال گزارش داد که لیندا یاکارینو، مدیر Comcast NBCUniversal در حال مذاکره برای این شغل بوده است.

ماسک در توییتی نوشت: “با هیجان اعلام می کنم که یک مدیر عامل جدید برای X/Twitter استخدام کرده ام. او تا 6 هفته دیگر شروع به کار خواهد کرد.”

او گفت که طی چند هفته آینده به سمت مدیر ارشد فناوری پلت فرم رسانه های اجتماعی تغییر خواهد کرد.

ماسک زمانی که خرید 44 میلیارد دلاری خود از این شرکت را در ماه اکتبر به پایان رساند، مدیرعاملی توییتر را بر عهده گرفت، سپس در دسامبر گفت که به محض یافتن “کسی به اندازه کافی احمق که بتواند این شغل را بپذیرد” از سمت مدیرعاملی کناره گیری خواهد کرد. او گفت که سپس تیم های نرم افزاری و سرورهای توییتر را اجرا خواهد کرد.

وال استریت ژورنال به نقل از افراد آشنا به این وضعیت گفت که یاکارینو در حال مذاکره برای تصدی پست اصلی است.

به گفته یکی از مدیران سیلیکون ولی و یکی از مدیران سابق هالیوود که نخواستند نامش فاش شود، رویترز پس از توئیت ماسک گزارش داد که یاکارینو می تواند گزینه او برای رهبری توییتر باشد.

یاکارینو، مدیر ارشد فروش تبلیغات در NBCUniversal، ماه گذشته در یک کنفرانس تبلیغاتی در میامی با ماسک مصاحبه کرد. یاکارینو به تماس هایی که به دنبال اظهار نظر بودند پاسخ نداد.

هنگامی که از NBCUniversal خواسته شد نظر بدهد، سخنگوی NBCUniversal با اشاره به ارائه ای که NBCUniversal برای تبلیغ کنندگان در نیویورک در روز دوشنبه برگزار می کند، گفت: “لیندا در حال تمرین پشت سر هم برای Upfront است.”

ماسک قبلا نام کاندیداها را معرفی نکرده بود

اگر Yaccarino خارج شود، ضربه بزرگ دیگری به شرکت خواهد بود. Comcast ماه گذشته گفت که جف شل، مدیر عامل NBCUniversal، پس از اذعان به رابطه نامناسب با یک زن در شرکت، پس از شکایتی که باعث تحقیقات شد، ترک می‌کند.

ماسک هیچ نامزد احتمالی برای پست برتر توییتر را نام نبرده است. گمانه زنی ها در روز پنجشنبه در میان صاحبان فناوری و رسانه و Blind، یک برنامه پیام رسانی ناشناس برای کارمندان فناوری، شایع بود.

به گفته یکی از کارکنان، ماریسا مایر، مدیر عامل سابق یاهو، در گفتگوهای روز پنجشنبه بین کارمندان توییتر پیشنهاد شد.

مردی با پیراهن و ژاکت مشکی صحبت می کند.
ماسک مورد انتقاد سرمایه گذاران شرکت خودروهای الکتریکی تسلا قرار گرفته است زیرا توجه او به توییتر منحرف شده است. (سوزان والش/آسوشیتدپرس)

به گفته یکی از کارمندان سابق که نظرات را مشاهده کرده، سوزان وویچیکی، مدیرعامل سابق یوتیوب و شیوون زیلیس، یکی از مدیران ارشد استارت‌آپ تراشه‌های مغزی ماسک، شیوون زیلیس، نیز از جمله نام‌هایی بودند که در Blind مورد بحث قرار گرفتند.

به گفته جیسون بنوویتز، مدیر ارشد پورتفولیوی در CI Roosevelt، می‌توان از مدیران زن برتر سایر شرکت‌های ماسک، مانند گوین شاتول، رئیس اسپیس ایکس و رابین دنهولم، رئیس شرکت تسلا نیز نام برد.

“لنگر شل شده است”

ماسک که مورد انتقاد سرمایه‌گذاران شرکت خودروی الکتریکی تسلا قرار گرفته است زیرا توجه‌اش به توییتر منحرف شده است، گفت که در کنار نقش مدیر ارشد فناوری، نظارت بر محصول، نرم‌افزار و سیستم‌عامل به سمت صندلی اجرایی تغییر خواهد کرد. .

پست او درباره مدیر عامل جدید توییتر حدود 15 دقیقه قبل از بسته شدن وال استریت در روز پنجشنبه منتشر شد و سهام تسلا دو درصد افزایش یافت. سهام در معاملات پس از ساعت کاری 1.6 درصد دیگر افزایش یافت.

کریگ ایروین، تحلیلگر Roth MKM گفت: “لنگر قایق به نام توییتر از قوزک پای ماسک شل شده است. اکنون او می تواند زمان بیشتری را برای ایجاد ارزش در تسلا صرف کند.”

تماشا | وقتی توییتر به رسانه‌های تحت حمایت دولت CBC برچسب زد:

برچسب توییتر CBC ‘رسانه با بودجه دولت’ توضیح داد | در مورد آن

توییتر برچسب «رسانه با بودجه دولت» را روی حساب‌های مختلف توییتر برای پخش‌کننده‌های عمومی، از جمله حساب CBC@ گذاشته است. اندرو چانگ توضیح می دهد که این برچسب در واقع به چه معناست و چرا برخی از سازمان های خبری به طور کلی از توییتر دور می شوند.

ماسک مدت هاست که گفته است قصد دارد یک رهبر جدید برای توییتر پیدا کند.

در نظرسنجی توییتری که توسط ماسک در دسامبر آغاز شد، 57.5 درصد از کاربران به کناره گیری او از سمت مدیرعاملی پلتفرم رسانه های اجتماعی رای دادند.

دو هفته اول این میلیاردر به عنوان مالک توییتر در ماه اکتبر با تغییرات سریع همراه بود. او به سرعت مدیر عامل قبلی توییتر، پاراگ آگراوال، و دیگر رهبران ارشد را برکنار کرد و سپس نیمی از کارکنانش را در نوامبر اخراج کرد.

ماسک که خود را “مطلق خواه آزادی بیان” معرفی می کند، گفته است که مدیریت توییتر را به دست گرفته تا از تبدیل شدن این پلتفرم به اتاق پژواک نفرت و تفرقه جلوگیری کند. او همچنین گفت که ربات‌های اسپم را در این پلتفرم شکست خواهد داد.

او ماه گذشته گفت که توییتر «تقریباً در حال شکست است».