مشاور COVID-19 ترامپ ، اسکات اطلس از کار در کاخ سفید استعفا داد

دکتر اسکات اطلس ، مشاور علمی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده که نسبت به اقدامات کنترل ویروس کرونا تردید داشت ، پست خود را در کاخ سفید ترک می کند.

یک مقام کاخ سفید تأیید کرد که متخصص نورورادیولوژیست دانشگاه استنفورد ، که هیچ تجربه رسمی در زمینه بهداشت عمومی یا بیماری های عفونی نداشت ، در پایان انتصاب موقت دولت خود استعفا داد.

اطلس این خبر را در نامه ای به ترامپ در تاریخ 1 دسامبر که در توییتر منتشر کرده تأیید کرد.

در نامه خود ، اطلس آنچه را كه در زمينه بازگشايي مدارس و گسترش آزمايش ويروس به عنوان دستاوردهايي درنظر گرفته است ، آورده و در عين حال از خود در برابر منتقدان بسياري دفاع كرده است.

وی نوشت: “من مانند همه دانشمندان و محققان سیاست های بهداشتی ، اطلاعات جدیدی آموختم و جدیدترین داده ها را از سراسر جهان تلفیق می كردم ، همه در تلاش برای ارائه بهترین اطلاعات به شما در جهت خدمت به منافع بیشتر.”

تابستان تابستان به کاخ سفید پیوست و در آنجا با دانشمندان برجسته دولت ، از جمله دکتر آنتونی فاوسی و دکتر دبورا بیرکس درگیر شد ، زیرا در برابر تلاش های شدیدتر برای مهار همه گیر COVID-19 که منجر به کشته شدن بیش از 267،000 نفر در اطلس ایالات متحده شد ، مقاومت کرد. توسط کارشناسان بهداشت عمومی ، از جمله فاوسی ، به دلیل ارائه اطلاعات غلط یا نادرست به ترامپ در مورد همه گیری ، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

اطلس با کارشناسان دولت و اجماع قریب به اتفاق جامعه علمی برای انتقاد از تلاش برای تشویق پوشش صورت برای کند کردن شیوع ویروس ، قطع رابطه کرده است. او چند هفته پیش در توییتر با تشویق مردم به “قیام” در برابر سیاست های ایالت ، به آخرین محدودیت های ویروس میشیگان پاسخ داد.

گرچن ویتمر ، فرماندار میشیگان ، تماس اطلس را “فوق العاده بی پروا” خواند. فرماندار دموکرات گفت: “همه ما واقعاً باید روی بحران بهداشت عمومی متمرکز شویم که کشور ما را ویران می کند و تهدیدی واقعی برای هر یک از ما محسوب می شود.”

اطلس بعداً در توئیتر نوشت که “هرگز” خشونت را تأیید یا تحریک نمی کند. چهارده مرد در ارتباط با طرح توطئه ربودن ویتمر متهم شده اند.

نظرات وی همچنین استنفورد را وادار به صدور بیانیه ای با فاصله گرفتن از عضو هیئت علمی کرد و گفت اطلس “نظراتی را بیان کرده است که با رویکرد دانشگاه در پاسخ به همه گیری ناسازگار است.”

این دانشگاه 16 نوامبر گفت: “ما از استفاده از ماسک ، فاصله اجتماعی و انجام نظارت و آزمایش تشخیصی پشتیبانی می کنیم.” ما همچنین به اهمیت پیروی دقیق از راهنمایی های مقامات بهداشت محلی و ایالتی اعتقاد داریم.