معاونان رئیس جمهور به ندرت بر رفتار رأی گیری تأثیر می گذارند، اما کامالا هریس می تواند یک استثنا باشد

عملکرد نامنظم رونالد ریگان در اولین مناظره ریاست جمهوری در سال 1984 بیش از چند ابرو در مطبوعات و نظرسنجی‌کنندگان جمهوری‌خواه برانگیخت.

در یکی از تیترهای وال استریت ژورنال آمده است: «عملکرد مناظره ریگان باعث ایجاد حدس و گمان در مورد توانایی او برای خدمت می شود. روزنامه میلواکی در سرمقاله ای 39 سال قبل از Axios نوشت: “دستیاران کاخ سفید با محدود کردن دسترسی رسانه ها به ریگان، فرصت گاف های ریاست جمهوری را کاهش دادند.”

آنچه قدیمی است دوباره جدید است. روز جمعه، آکسیوس تعجب کرد که آیا آنچه که به عنوان برنامه روزانه محدود کاخ سفید توصیف می کند با سن جو بایدن مرتبط است و افزود که “کاخ سفید به ندرت بایدن را در موقعیت های بداهه پردازی قرار دهد.”

بایدن، که پیش از این مسن‌ترین رئیس‌جمهور ایالات متحده بوده است، این هفته تلاش خود را برای انتخاب مجدد اعلام کرد. اگر او دو دوره به طور کامل خدمت می کرد، 86 ساله می شد و راه اندازی کمپین او موجی از تحلیل ها را در مورد اینکه آیا سن عاملی برای رأی دهندگان از جمله در این صفحات خواهد بود، برانگیخت.

نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر ایالات متحده در سازمان ملل که نامزد ریاست جمهوری است، این هفته موضوع سن بایدن را به طور غیرسیاسی مطرح کرد.

“این ایده که [Biden] هیلی در مصاحبه ای با فاکس نیوز در روز چهارشنبه گفت که تا سن 86 سالگی چیزی که من فکر می کنم محتمل نیست.

او قبلاً دورنمای بسیار بعید از آزمون صلاحیت ذهنی برای نامزدهای ریاست جمهوری را مطرح کرده بود، و به وضوح به فکر بایدن و نامزد جمهوری خواه و رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ است که ماه آینده 77 ساله خواهد شد. ریگان، برای ثبت، در طول مناظره فوق الذکر 73 سال داشت و در رای گیری سال 1984 از والتر موندیل دموکرات شکست خورد.

حدت ذهنی یک مسئله در کاپیتول هیل

از نظر تاریخی، تنها هشت رئیس جمهور از 45 رئیس جمهور در زمان ریاست جمهوری مرده اند، و نه از سال 1963. این زمانی بود که جان اف کندی، چهارمین رئیس جمهوری که در اثر خشونت با اسلحه جان خود را از دست داد، ترور شد.

آخرین نفر از چهار نفری که به دلایل مرتبط با سلامتی درگذشت، فرانکلین روزولت در سال 1945 بود.

تماشا کردن | جمهوری خواهان از نظر سنی، گاف های بایدن را برجسته می کنند، او به دستاوردها اشاره می کند:

آیا جو بایدن برای نامزدی مجدد برای انتخاب مجدد خیلی پیر است؟ | در مورد آن

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده می گوید که قصد دارد برای انتخابات مجدد در سال 2024 نامزد شود. او با 80 سال سن، مسن ترین رئیس جمهور در حال خدمت در تاریخ ایالات متحده است. اندرو چانگ بررسی می کند که چرا سن بایدن به یک نگرانی تبدیل شده است و او، منتقدان و حامیانش، همه در مورد آن چه می گویند.

در حالی که بایدن از امید به زندگی یک مرد آمریکایی فراتر رفته است، پزشک کاخ سفید اوایل سال جاری وضعیت سلامتی خود را به او داد. جدی ترین مسواک زدن بایدن با مرگ در واقع در اواسط دهه 40 او رخ داد، زمانی که او دو بار تحت عمل جراحی مغز برای آنوریسم قرار گرفت.

موضوع سن و هوش ذهنی یکی از موضوعات داغ در واشنگتن بوده است، زیرا سناتور دموکرات دایان فاینشتاین، 89 ساله، ماه ها غایب بوده است. بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، غیبت “در حالی رخ می دهد که سلامت و حافظه او در سال های اخیر به میزان قابل توجهی کاهش یافته است” و به این معنی است که برخی از گزینه های قضایی بایدن در کمیته ای که او در آن خدمت می کند متوقف شده است.

از طرف جمهوری خواهان، میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا، 81 ساله، در اثر زمین خوردن دچار ضربه مغزی و صدمه به دنده شد که مجبور شد شش هفته از دی سی دور باشد.

آیا هریس به تصمیم گیری در “حاشیه” کمک خواهد کرد؟

سن بایدن و شغل روزانه‌اش می‌تواند باعث شود که از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور خواسته شود تا مبارزات انتخاباتی گسترده‌ای در سال 2024 انجام دهد، در حالی که می‌توان انتظار داشت جمهوری‌خواهان نسبت به دورنمای ریاست‌جمهوری بالقوه هریس که توسط پدر تایم تعیین می‌شود، نه رای‌دهندگان، هشدار دهند. مثال فاینشتاین نشان می دهد که لزوماً مرگ و میر نیست که می تواند هریس را در دفتر بیضی قرار دهد.

هیلی در شبکه فاکس نیوز گفت: «اگر به جو بایدن رأی دهید، واقعاً روی رئیس جمهور هریس حساب می کنید.

یک مرد و یک زن با لباس های تجاری در حال راه رفتن روی فرش قرمز در فضای باز و در مقابل پرچم ها در پس زمینه نشان داده شده اند.
کامالا هریس با رئیس جمهور هاکاینده هیچیلما در لوزاکا، زامبیا، در 31 مارس نشان داده می شود. (سلیم داوود/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

بایدن در سال 2020 از سختگیری یک کمپین سنتی در امان ماند زیرا در مارس همان سال یک بیماری همه گیر اعلام شد. او بر یک سری نشست‌ها و سخنرانی‌های مجازی تکیه کرد.

در یک صحنه سیاسی قطبی شده آمریکا که از دو انتخابات ریاست جمهوری متوالی که تیغ نازک است، پیش می آید، یکی که پیشگویی از شورش در کاپیتول بود، این بار نمی توان عامل معاون رئیس جمهور را نادیده گرفت.

جوئل گلدشتاین، مورخ معاونت ریاست جمهوری، به AP گفت: «نامزدهای معاونت ریاست جمهوری، اگر قرار است تفاوتی ایجاد کنند، در حاشیه ایجاد خواهند کرد. اما اگر به تاریخ اخیر ما نگاه کنید، بسیاری از انتخابات ریاست جمهوری ما در حاشیه تصمیم گیری شده است.

“او پیام رسان خوبی نیست”

آخرین نامزد معاونت ریاست جمهوری که اعتقاد بر این است که واقعاً بر رفتار رأی گیری تأثیر گذاشته است سارا پیلین بود که در سال 2008 توسط جان مک کین نامزد جمهوری خواه انتخاب شد.

بر اساس یک تحلیل، “پشتیبانی نظری از این گزاره وجود داشت که نامزد انتخاباتی یک نیروی کوتاه مدت مهمی است که بر رفتار رای دهندگان اثر می گذارد.” اما، جاناتان ناکی در آن تحلیلی که در سال 2012 در فصلنامه تحقیقات سیاسی منتشر شد، گفت، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد “پیلین ممکن است در از دست دادن حمایت در میان رای دهندگان نوسانی نقش داشته باشد.”

یک زن و یک مرد در یک فروشگاه دست می دهند.
سارا پیلین پس از رای دادن به یکی از حامیان خود در 4 نوامبر 2008 در آنکوریج، آلاسکا، دست می فشارد. انتخاب پیلین به عنوان نامزد معاون ریاست جمهوری بسیاری را در حزب جمهوری خواه هیجان زده کرد، اگرچه تأثیر او بر انتخابات 2008 قابل بحث بود. (جانی واگنر/گتی ایماژ)

می توان تصور کرد که اثر مشابهی می تواند در سال 2024 رخ دهد زیرا هریس در نظرسنجی بدتر از بایدن بوده است. در نظرسنجی AP-National Opinion Research Center که در ژانویه انجام شد، 43 درصد از بزرگسالان آمریکایی نظر مثبتی در مورد بایدن داشتند و 36 درصد نیز همین نظر را در مورد هریس داشتند. در میان دموکرات ها، بایدن 78 درصد و هریس با 67 درصد، هر چند 10 درصد گفتند که اطلاعات کافی درباره هریس برای داشتن نظر ندارند.

هریس پس از یک دوران طولانی در سیاست کالیفرنیا تنها یک دوره به عنوان سناتور ایالات متحده خدمت کرد و ران کلین، رئیس سابق کارکنان کاخ سفید، این هفته در پادکستی گفت که معتقد است او هنوز برای بسیاری از آمریکایی‌ها مقدار کاملاً شناخته شده نیست.

ارین پرین، سخنگوی یک کمیته اقدام سیاسی فوق العاده (معروف به super PAC) که از ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا حمایت می کند، این ایده را به سخره گرفت که هریس برای شانس انتخاب مجدد بایدن مفید باشد.

پرین به AP گفت: «او پیام رسان خوبی نیست. او مستعد این است که نه تنها پیام را زیر پا بگذارد، بلکه پاسخ‌های سالاد کلمه را نیز به زبان بیاورد، و پس از آن زمانی که احساس ناراحتی می‌کند، در حالت خنده قرار می‌گیرد.»

در حالی که حملات جمهوری خواهان به هریس بر روی اپتیک متمرکز شده است و نه سفرهای زیاد او برای دیدن رهبران خارجی، دموکرات ها به تلاش های او اشاره می کنند پس از حکم دادگاه عالی سال گذشته که به چندین ایالت انگیزه داد تا دسترسی به سقط جنین را لغو کنند یا غیرقانونی کنند. علاوه بر این، دسترسی به برخی از داروهای سقط جنین در حال حاضر در دادگاه است.

هریس میزبان اجلاس های کاخ سفید در مورد حقوق باروری بوده است و همین هفته در دانشگاه هوارد در واشنگتن دی سی درباره موضوع سلامت زنان سخنرانی کرد که دموکرات ها معتقدند به بسیج پایگاه آنها در سال 2024 کمک خواهد کرد.

تماشا | بایدن مصمم است که آماده و قادر به اجرای یک کمپین دیگر است:

بایدن در حالی که برای انتخاب مجدد نامزد می شود به سن خود می پردازد

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده می‌گوید که قبل از تصمیم‌گیری برای نامزدی مجدد در سن ۸۰ سالگی، «دیدگاهی کرده است»، اما به رای‌دهندگان اجازه می‌دهد تصمیم بگیرند که آیا آنچه لازم است را دارد یا خیر.

در خطر بیان چیزهای بدیهی، این واقعیت که هریس همچنین اولین معاون سیاه پوست و آسیایی با میراث هندی است، به ترکیب اضافه شده است.

کرنل بلچر، یک نظرسنجی از حزب دموکرات، گفت که هریس “احتمالاً موقعیت بهتری برای برقراری ارتباط با آن گروه نوظهور منتقد از رای دهندگان آمریکایی دارد که ما برای کسب اکثریت مطلقاً به آنها وابسته هستیم.”

البته در حال حاضر هریس در خلأ در حال ارزیابی است. حتی اگر ترامپ به عنوان نامزد ریاست جمهوری جمهوری خواه ظاهر شود، معاون سابق او، مایک پنس اساساً علیه او در دادگاه شهادت داده است، بنابراین نامزد جدیدی با دستاوردها و آسیب پذیری های خودش برای مقایسه و بحث با هریس وجود خواهد داشت.