ملکه و پرنس فیلیپ 73 سال ازدواج را جشن می گیرند

ملکه الیزابت و پرنس فیلیپ روز هفتاد و سومین سالگرد ازدواج خود را جشن می گیرند ، فرصتی که آنها نمی توانند با خانواده خود به اشتراک بگذارند زیرا انگلیس در حال حاضر تحت ویروس کرونا قرار دارد.

الیزابت 94 ساله و فیلیپ 99 ساله ، تنها دو سال پس از پایان جنگ جهانی دوم ، در 20 نوامبر 1947 در ابی وست مینستر لندن ازدواج کردند.

کاخ باکینگهام به مناسبت سالگرد آنها عکسی از یک پادشاه خندان و همسرش منتشر کرد که در کنار کارتها و نامه های خیرخواهان به کارت ساخته شده توسط نوه های بزرگش پرنس جورج ، پرنسس شارلوت و پرنس لوئیس نگاه می کرد.

این عکس در قلعه ویندزور ، خانه ملکه در غرب لندن ، جایی که این زوج در حین قفل اقامت دارند ، گرفته شده است.

الیزابت در حالی که به روزهای ابتدایی ازدواج خود اشاره می کرد ، یک سنجاق گل داودی ، ساخته شده از یاقوت کبود و الماس ، پوشیده بود که برای تصاویر گرفته شده در برادلندز در جنوب انگلیس در اولین قسمت ماه عسل خود استفاده می کرد.

این زوج برای اولین بار هنگامی که در عروسی پسر عموی فیلیپ ، پرنسس مارینا یونان با عموی الیزابت ، دوک کنت شرکت کردند ، در سال 1934 دیدار کردند.

وقتی شاهزاده خانم 13 ساله در آن زمان با پدر و مادرش به ملاقات با کالج دریایی سلطنتی انگلیس در دارتموث در جنوب غربی انگلیس رفت و در آنجا شاگرد بود ، مورد توجه همسر آینده خود قرار گرفت.

در حالی که ناظران سلطنتی می گویند الیزابت و فیلیپ مانند هر زوج متاهلی فراز و نشیب هایی داشته اند ، آنها از آزار سه فرزند چهار فرزندشان كه ازدواجشان به طلاق انجامیده است اجتناب كرده اند ، به ویژه اتحادیه بدبخت پرنس چارلز پسر بزرگ با همسر اولش ، شاهزاده خانم دایانا فقید.

الیزابت درباره فیلیپ هنگامی که این زوج در سال 1997 پنجاهمین سالگرد ازدواج خود را جشن گرفتند ، گفت: “او به طور ساده ، قدرت من بوده و در تمام این سالها باقی مانده است.”