نخست وزیر اتیوپی می گوید که نیروها دستور حرکت به سمت پایتخت Tigray را دارند

نخست وزیر اتیوپی گفت روز پنجشنبه به ارتش دستور داده شده است تا پس از پایان اولتیماتوم 72 ساعته خود برای تسلیم رهبران Tigray ، به منطقه درگیر منطقه Tigray منتقل شود و او به ساکنان هشدار داد که در خانه نباشند و خلع سلاح شوند.

بیانیه دفتر نخست وزیر ابی احمد به این معنی است که اکنون تانک ها و سایر سلاح ها می توانند به مکل ، شهری با حدود نیم میلیون نفر جمعیت نزدیک شوند. دولت وی هشدار داده است “اگر ساکنان به موقع از رهبران Tigray دور نشوند ،” بدون رحمت “.

در بیانیه جدید آمده است که حمله نظامی “پس از سه هفته درگیری” به مرحله نهایی خود رسیده است.

این ادعا می کند که هزاران نفر از شبه نظامیان و نیروهای ویژه Tigray در طول 72 ساعت تسلیم شدند. در این مقاله آمده است: “ما نهایت مراقبت را برای محافظت از غیرنظامیان خواهیم داشت.”

سازمان ملل متحد از فرار مردم از شهر خبر داده است ، اما ارتباطات و حمل و نقل به Tigray قطع است و مشخص نیست که چه تعداد از افراد در Mekele اخطارها را دریافت کرده اند.

جامعه بین المللی نگران کننده خواستار کاهش سریع ، گفتگو و دسترسی بشردوستانه است. ابی روز چهارشنبه ، “مداخله” بین المللی را رد کرد.

افرادی که از درگیری در منطقه Tigray در اتیوپی فرار کرده اند ، روز چهارشنبه در اردوگاه پناهندگان ام راکوبا در قداریف ، شرق سودان قدم می زنند. (نریمان المفتی / آسوشیتدپرس)

تأیید ادعاها در نبردهایی که در تاریخ 4 نوامبر بین نیروهای اتیوپی و نیروهای به شدت مسلح جبهه آزادیبخش مردم Tigray ، که زمانی بر دولت اتیوپی تسلط داشت اما تحت حاکمیت ابی کنار گذاشته شده است ، دشوار است. اکنون دو دولت یکدیگر را غیرقانونی می دانند.

سازمان ملل می گوید کمبودها در منطقه تیگرای “بسیار جدی” شده است زیرا جمعیت شش میلیون نفری آن همچنان مسدود است.

سوخت و پول نقد در حال اتمام است ، بر اساس گزارش جدیدی که یک شبه منتشر شد ، بیش از یک میلیون نفر در حال حاضر آواره شده و مواد غذایی برای نزدیک به 100000 پناهنده از اریتره طی یک هفته دیگر از بین خواهد رفت. و بیش از 600،000 نفر که به سهمیه غذایی ماهانه اعتماد می کنند در این ماه آنها را دریافت نکرده اند.

انسداد سفر به حدی وخیم است که حتی در داخل مکهله ، برنامه جهانی غذا در سازمان ملل نمی تواند دسترسی به حمل و نقل مواد غذایی را از انبارهای خود به آنجا فراهم کند.

دیده بان حقوق بشر هشدار می دهد که “اقداماتی که عمداً مانع از تأمین منابع امدادی می شود” قوانین بشردوستانه بین المللی را نقض می کند.

پناهندگان به سودان فرار می کنند

بحران دیگری در جریان است زیرا بیش از 40،000 پناهنده اتیوپیایی به منطقه ای دور افتاده از سودان فرار کرده اند ، جایی که گروه های بشردوستانه و جوامع محلی برای تغذیه ، درمان و پناه دادن به آنها تلاش می کنند. تقریبا نیمی از پناهندگان کودکان زیر 18 سال هستند. بسیاری از آنها بدون هیچ چیز فرار کردند.

علم کافا یکی از پناهجویان زخمی گفت: “وقتی هوا سرد است ، خیلی درد می کند.” “شب ، باید محکم با پتو بپیچم تا بتوانم بخوابم. اما شب نمی خوابم.”

جوانشیر حاجی یف با گروه امداد گفت: “فقط برای همه چیز تصور کنید ، به معنای واقعی کلمه برای همه چیز ، از غذا ، شروع به نوشیدن آب ، فقط برای رفتن به سرویس های بهداشتی و شستن دست ها ، برای همه چیزهایی که به شخص دیگری وابسته اید.” سپاه رحمت. “این واقعاً وضعیت بسیار وخیمی است. من نمی توانم تأکید کنم که چقدر سخت است.”