هیئت مشاوره ویروس کرونا بایدن ، شامل افشاگر تنزل مقام در دولت ترامپ است

رئیس جمهور منتخب جو بایدن روز دوشنبه یک گروه ویژه برای ویروس کرونا تشکیل می دهد تا مشکل شماره 1 هنگام روی کار آمدن وی در ژانویه را بررسی کند ، در حالی که رئیس جمهور دونالد ترامپ چندین گامبن طولانی را دنبال می کند تا به کار خود ادامه دهد.

قرار است که بایدن با یک هیئت مشورتی که به ریاست ژنرال سابق جراح ویوک مورتی ، کمیسار سابق اداره غذا و دارو دیوید کسلر و دانشیار دانشگاه ییل ، ​​مارسلا نونز اسمیت ملاقات می کند تا بررسی کند که چگونه می توان به بهترین وجه تسریع کرد همه گیر منجر به کشته شدن بیش از 237000 نفر آمریکایی ها

معاون سابق رئیس جمهور دموکرات سپس در ویلمینگتون ، دل ، در مورد برنامه های خود برای مقابله با COVID-19 و بازسازی اقتصاد اظهاراتی ارائه خواهد کرد.

بایدن روز دوشنبه در بیانیه ای گفت: “مقابله با بیماری همه گیر ویروس کرونا” از مهمترین نبردهایی است که دولت ما با آن روبرو خواهد شد و من از طرف علوم و کارشناسان به من اطلاع خواهم یافت.

دانشمندان و کارشناسان منصوب بایدن با مقامات محلی و ایالتی در مورد واکنش همه گیر ارتباط برقرار می کنند. آنها چگونگی بازگشایی ایمن مدارس و مشاغل و رفع اختلافات نژادی را بررسی خواهند کرد.

ریک برایت در شهادت سال 2019 در Capitol Hill نشان داده شده است. برایت پس از برکناری در آوریل سال 2020 از سمت خود به عنوان رئیس سازمان تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی (BARDA) ، آژانس متهم به تولید واکسن علیه ویروس کرونا ، شکایت افشاگر را مطرح کرد. (شاون تیو / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

ریک برایت ، متخصص واکسن و رئیس سابق سازمان تحقیقات و توسعه پیشرفته زیست پزشکی ، در میان اعضای گروه ویژه قابل توجه است. برایت شکایت افشاگری را مطرح کرد و ادعا کرد که وی به کار کمتری منصوب شده است زیرا او در برابر فشارهای سیاسی برای اجازه استفاده گسترده از هیدروکسی کلروکین ، داروی مالاریا که توسط ترامپ تحت عنوان درمان COVID-19 تحت فشار قرار گرفته بود ، مقاومت می کرد.

اعضای دیگر عبارتند از: لوسیانا بوریو ، متخصص دفاع بیولوژیک ؛ دکتر Zeke Emanuel ، یک سرطان شناس و صندلی اخلاق زیستی در انستیتوهای ملی بهداشت ؛ دکتر Atul Gawande ، مشاور بهداشت دولت کلینتون و متخصص جراحی ؛ دکتر سلین گاندر ، یک متخصص بیماریهای عفونی که HIV / AIDS و سل را مطالعه کرده است. دکتر جولی موریتا ، متخصص اطفال و ایمن سازی ؛ دکتر مایکل استرهلم ، متخصص بیماری های عفونی و اپیدمیولوژیست ؛ لویس پیس ، متخصص بهداشت جهانی ؛ دکتر رابرت رودریگز ، یک متخصص طب اورژانس که در مورد سلامت روان پاسخ دهندگان COVID-19 تحقیق کرده است. و دکتر اریک گوسبی ، متخصص بیماریهای عفونی که در زمینه HIV / AIDS کار کرده است.

بایدن همچنین از داده های اولیه امیدوار کننده از آزمایش واکسن Pfizer به دلیل “ایجاد امید” استقبال کرد.

اما ، وی هشدار داد ، حتی اگر واکسنی حاصل شود ، “قبل از انجام واکسیناسیون گسترده در کشور ، این موارد بیشتر خواهد بود.”

بایدن آستانه 270 رأی کالج انتخاباتی را که برای پیروزی در کاخ سفید لازم بود ، چهار روز پس از انتخابات 3 نوامبر ، پاک کرد. وی با بیش از چهار میلیون رای در سراسر کشور ترامپ را شکست داد و باعث شد ترامپ اولین رئیس جمهور از سال 1992 باشد که در انتخابات مجدد شکست خورد.

دکتر ویوک مورتی در 29 مارس 2016 در آتلانتا در حالی که به عنوان ژنرال جراح ایالات متحده خدمت می کرد ، نشان داده شده است. (جسیکا مک گوان / گتی ایماژ)

ترامپ بارها با مقامات ارشد بهداشتی در مورد بیماری همه گیر درگیر شده و مرتباً از دکتر آنتونی فاوشی ، متخصص ارشد بیماری های عفونی انتقاد می کند. مایک پنس معاون رئیس جمهور قرار است روز دوشنبه برای اولین بار از 20 اکتبر با گروه ویژه ویروس کرونا در کاخ سفید دیدار کند.

اما ترامپ شکست را تصدیق نکرده و مجموعه ای از پرونده های قضایی را برای ادعای تقلب در انتخابات که هیچ مدرکی برای آن ارائه نکرده است ، آغاز کرده است. مقامات ایالتی می گویند از هیچ بی نظمی قابل توجهی اطلاع ندارند.

ترامپ برای دوشنبه هیچ رویدادی عمومی برنامه ریزی نشده است و از روز پنجشنبه در جمع صحبت نکرده است. تیم مورتو ، سخنگوی ستاد انتخاباتی گفت ، وی قصد دارد تجمعاتی را برای ایجاد حمایت از چالش خود در برابر نتایج انتخابات برگزار کند.

سکسکه انتقال

مشاوران بایدن در حال پیشروی هستند و کاندیداها را برای پست های عالی کابینه در نظر می گیرند. اما تا زمانی که اداره خدمات عمومی ایالات متحده ، که بر املاک فدرال نظارت می کند ، برنده را تأیید نکند ، این انتقال نمی تواند به چرخ دنده بالا تبدیل شود.

امیلی مورفی ، منصوب ترامپ که آژانس را اداره می کند ، هنوز چنین کاری نکرده است و سخنگوی GSA هیچ برنامه زمانی برای تصمیم گیری اعلام نکرد.

تا آن زمان ، GSA می تواند دفاتر ، رایانه و بررسی سابقه و هدف از نظر امنیتی را برای تیم بایدن ادامه دهد ، اما آنها هنوز نمی توانند وارد آژانس های فدرال شوند یا به بودجه های فدرال اختصاص یافته برای انتقال دسترسی پیدا کنند.

مبارزات انتخاباتی بایدن در روز یکشنبه آژانس را تحت فشار قرار داد تا پیش برود.

این کمپین در بیانیه ای گفت: “امنیت ملی و منافع اقتصادی آمریکا به این بستگی دارد که دولت فدرال به سرعت و به سرعت سیگنال دهد که دولت ایالات متحده به خواست مردم آمریکا احترام گذاشته و در یک انتقال صاف و مسالمت آمیز قدرت شرکت خواهد کرد.”

ترامپ اما هیچ نشانه ای از دخالت در یک انتقال را نشان نداده است.

مورتو گفت: ترامپ برای ایجاد حمایت از مبارزات حقوقی که نتیجه را به چالش می کشد ، یک سری تجمعات برگزار خواهد کرد ، هرچند مورتاو در مورد زمان و مکان آنها گفت.

تماشا کنید | سوالات ویروس کرونا شما پاسخ داد:

متخصص بیماری های عفونی ، دکتر Sumon Chakrabarti ، به آخرین شماره های COVID-19 در انتاریو پاسخ می دهد – و به س questionsالات بینندگان پاسخ می دهد. 7:11

ترامپ همچنین از تیم هایی برای پیگیری بازشماری در چندین ایالت خبر داد. کارشناسان گفتند که بعید است تلاش ها مانند پرونده های قضایی وی با موفقیت همراه باشد.

ویلیام آنتولیس ، مدیر اتاق فکر مرکز میلر دانشگاه ویرجینیا ، در مقاله ای روز یکشنبه نوشت: “شانس شمارش مجدد ده ها هزار رای در چندین ایالت به نفع او خارج از هر چیزی است که ما در تاریخ آمریکا دیده ایم.” .

رهبران از سراسر جهان به بایدن تبریک گفته اند ، اما بسیاری از هموطنان جمهوری خواه ترامپ هنوز پیروزی دموکرات را تشخیص نداده اند.

دادستان های جمهوری خواه از لوئیزیانا ، کنتاکی ، میسوری و اوکلاهما گفتند که آنها برای کمک به چالش مبارزات انتخاباتی ترامپ درباره نحوه رسیدگی به آرا mail نامه های پستی پنسیلوانیا ، گزینه حقوقی امسال برای رای دهندگانی که می خواهند از قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا در مکان های شلوغ رای گیری جلوگیری کنند ، اقدامات قانونی را آغاز خواهند کرد.