وثیقه خرید آمریکایی جو بایدن چقدر معامله می کند؟ در اینجا آنچه باید تماشا کنید وجود دارد

آیا تعهد خرید آمریکایی از سوی جو بایدن ، رئیس جمهور جدید آمریكا ، مضر نیست یا ضربه بالقوه میلیارد دلاری به اقتصاد كاناداست؟

در هر صورت میتوانست برود.

دامنه واقعی اصرار بایدن برای خرید کالاهای آمریکایی – و معنای آن در عمل – با چندین اتفاق در سال جدید مشخص خواهد شد.

آنچه ما می دانیم این است که بایدن در این هفته برنامه خود را برای راه اندازی یک برنامه تکرار کرد برنامه ساخت و ساز عظیم، و قصد او برای اعطای قرارداد فقط به شرکت های آمریکایی است.

این تعهد تأکید می کند که تنش های تجاری بین المللی است همه جادویی ناپدید نمی شوند با عزیمت دونالد ترامپ از کاخ سفید.

تماشا کنید | معنی ریاست جمهوری بایدن برای کانادا:

اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود ، کانادایی ها می توانند تأثیر خود را در مناطقی مانند انرژی ، تجارت و دفاع احساس کنند. 6:42

اما وقتی صحبت از قوانین “خرید محلی” می شود ، شیطان در جزئیات خیره کننده چشم قرار دارد. و تعداد کمی از افراد این جزئیات را بهتر از مذاکره کننده تجارت پیشین ایالات متحده می دانند ژان هیلمن گری.

وی در یک حرفه با دولت ایالات متحده که یک ربع قرن طول می کشد ، توافق نامه های زیادی را در زمینه خرید با سایر کشورها انجام داد ، از جمله یک توافق مهم با کانادا ، پیمان 2010 که کانادایی ها را از برخی مقررات خرید آمریکا معاف کرد.

“[Biden]هیلمن گریر ، كه هم اكنون یك مشاور خارج از دولت است ، گفت: “یكی از حامیان سرسخت Buy American است.”

“سوال این است: او با این کار چه کاری انجام خواهد داد؟”

ما دریافت پاسخ ها را از ژانویه آغاز خواهیم کرد – درست پس از دو جفت مسابقه سنا در جورجیا که تعیین می کند کدام حزب سنا را کنترل می کند.

آیا حتی یک طرح بزرگ زیربنایی وجود دارد؟

طرح پیشنهادی 2 تریلیون دلاری بایدن برای زیرساخت های تمیز آمریکا ، تاج اصلی تعهد مبارزات انتخاباتی وی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای است.

همچنین به ثروت های احتمالی شرکت های انرژی ، حمل و نقل و ساختمانی اشاره دارد که همگی خواهان بخشی از این مبلغ سرسام آور وجه هستند.

با این وجود هیچ تضمینی وجود ندارد که هرگز رخ دهد.

تصویب هرگونه لایحه برجسته از طریق کنگره چالش برانگیز است – چه رسد به آنکه با برچسب قیمت 13 رقمی همراه باشد.

اکنون یک مانع احتمالی دیگر اضافه کنید: جمهوری خواهان سنا.

اگر جمهوریخواهان کنترل سنا را حفظ کنند ، رهبر اکثریت میچ مک کانل تصمیم می گیرد که آیا برنامه زیربنایی بایدن به جایی می رسد یا خیر. (سوزان والش / آسوشیتدپرس)

ما در 5 ژانویه خواهیم فهمید که آیا دموکرات های بایدن سنای آمریکا را کنترل خواهند کرد یا خیر – و حزب کنترل کننده سنا تصمیم می گیرد که چه لوایحی حتی برای رای دادن مجاز است.

اگر دموکرات ها در هر یک از دو انتخابات جورجیا آن روز شکست بخورند ، جمهوری خواهان اکثریت را حفظ می کنند و رهبر حزب جمهوری خواه میچ مک کانل تصمیم می گیرد که کدام یک از لایحه ها رای گیری کنند.

یک کارشناس بازرگانی کانادا و آمریکا می گوید انتظار دارد هر دو طرف بخواهند در زمینه زیرساخت کاری انجام دهند. اما جزئیات خیلی دور از دسترس نیستند.

“من فکر می کنم ما می خواهیم نوعی زیرساخت را ببینیم [bill]. اندازه و دامنه باید مشخص شود “،” دن اوجزو از شرکت حقوقی دیکینسون رایت از اوهایو گفت.

“در 100 روز اول نمی گذرد [of the next administration]”

معاملات تجاری چطور؟

پس از مشاهده لایحه ، نوبت به خواندن چاپ خوب رسیده است. به طور خاص: آیا هر گونه لایحه ای به موافقت نامه های تجارت بین الملل ارجاع می دهد و قول می دهد که با آنها مطابقت داشته باشید؟

کانادا و ایالات متحده معاملات تجارت آزاد در زمینه خرید دارند.

توافق نامه سازمان تجارت جهانی در مورد وجود دارد فدرال قراردادها علاوه بر این ، برخی ایالتی و استانی بخشها تحت ضمیمه 2 قرارداد WTO قرار می گیرند. همچنین توافقنامههای جداگانه ای نیز در این زمینه وجود دارد نظامی قراردادها

کانادا تقریباً دریافت کرده است 674 میلیون دلار طبق مقاله سال 2019 محققان فدرال ایالات متحده ، ارزش قراردادهای دولت ایالات متحده در سال 2015 ، از 12.1 میلیارد دلار که در کل به شرکت های خارجی سپرده شده است.

بنابراین کانادا و سایر کشورها هرگونه لایحه ای را در آینده برای مراجعه به این توافق نامه ها مورد استفاده قرار می دهند و می توانند احترام بگذارند.

یک لایحه محرک 2009 ، که توسط رئیس جمهور پیشین آمریکا باراک اوباما تبلیغ می شود ، شامل یک ماده خرید آمریکایی است. این ماده در مجلس سنای آمریکا سیراب شد و بعداً به توافق نامه جدیدی با کانادا در زمینه قراردادهای ایالتی منجر شد. (جیم یانگ / رویترز)

بایدن این زمین را به خوبی می شناسد.

وی در آخرین لایحه اصلی زیرساخت که نقره چمدان خرید آمریکایی را به راه انداخت نقش داشت: بسته محرک 900 میلیارد دلاری در سال 2009.

در آن لایحه ، نسخه ای که از مجلس نمایندگان ایالات متحده تصویب شد ، هیچ اشاره ای به توافق نامه های تجاری نداشت. سنا بعدا یک بند اضافه کرد در مورد احترام به معاملات تجاری بین المللی.

بایدن شخص مورد نظر دولت اوباما در اجرای آن بسته محرک انگیز 2009 بود.

“او به نوعی خوش برخورد بود [leading] این از طریق کنگره “، گفت هیلمن گریر ، که پیش بینی کرد لایحه ای در آینده به توافق نامه های تجاری احترام بگذارد.

“من انتظار دارم که شما چنین پیشنهادی را در هر لایحه زیرساخت مشاهده کنید.”

میراث آن مناقشات Buy Buy 2009 ، پیمانی بین کانادا و ایالات متحده بود که باعث شد سهولت عقد قرارداد برای شرکت های آن سوی مرز برای برخی از آژانس های ایالتی و استانی فراهم شود.

اما هنوز تعداد زیادی شکاف وجود دارد.

فاصله ها کجاست؟

اینکه یک پروژه زیربنایی تحت معاملات تجاری باشد به محل مصرف بودجه فدرال بستگی دارد. پول فدرال به ایالت ها و شهرها سرازیر می شود – و این قوانین کاملاً لکه دار است ، با استانداردهای مختلف برای بخشها در مکان های مختلف.

اگر کانادایی ها می خواهند دلیل این مسئله را بفهمند ، می توانیم نگاهی به آینه بیندازیم.

استان های کانادا از گشودن برخی از آژانس های بزرگ خود برای تجارت آزاد در خرید ، مانند Hydro-Québec و Infrastructure Ontario خودداری کرده اند.

مارک وارنر ، وکیل تجارت تورنتو می گوید که کانادایی ها دوست دارند از حمایت گرایی در خرید شکایت کنند ، اما بسیار بی گناه هستند.

نخست وزیر جاستین ترودو ، درست ، در اینجا در حالی که بایدن در اوتاوا در سال 2016 ملاقات کرد ، در اولین تماس تلفنی پس از انتخابات با بایدن به طور خلاصه Buy American را به عنوان یک نگرانی احتمالی در این ماه مطرح کرد. (پاتریک دویل / مطبوعات کانادایی)

وارنر در مصاحبه ای گفت: “اگر موقعیت شروع شما این باشد ،” شما ایالات متحده ، همه چیز را باز می كنید و ما تقریباً هیچ كاری را باز نمی كنیم “، واقعاً سخت است كه ببینید چگونه پیشرفت می كنید.

هیلمن گری ، كه در مورد توافق نامه 10-109 برای آمریكا مذاكره كرد ، گفت كه اگر كانادا پیشنهادی ارائه دهد ، می توان آمریكایی ها را به میز برگرداند.

“اگر [Canada] آمد و گفت ، “ما به شما می دهیم [access] اگر به ما هیدرو کبک بدهید [U.S. power utilities] پس ما می توانیم یک مکالمه داشته باشیم ، “گفت او.

“این سوالی برای کانادا است.”

اما هیلمن گری اظهار داشت که نمی تواند تصور کند چنین اصلاحاتی طی چند ماه آینده اتفاق بیفتد ، زیرا این امر مستلزم مذاکره ای پیچیده و سیاسی از نظر واشنگتن و دولت های ایالتی است.

وکیل Ujczo محدودیت دیگری در تجارت آزاد در خرید را ذکر کرد: ترس.

وی گفت برخی از آمریکایی ها از استفاده از تأمین کنندگان خارجی بیش از حد ترسیده اند. این شامل شرکتهایی است که به دنبال پیمانکاران فرعی هستند و خریداران دولتهای ایالتی و محلی ، که نگران این قانون هستند و فکر می کنند فقط خرید محلی ایمن تر است.

Ujczo گفت: “برای من ، Buy American همیشه بیشتر از واقعیت مربوط به درک است.”

بایدن دیگر چه کاری می تواند انجام دهد؟

Heilman Grier پیش بینی کرده است که چند اقدام دیگر Buy American را از Biden انجام دهد. وی گفت که وی می تواند برخی از دستورات اجرایی امضا شده توسط ترامپ را بیشتر تشدید کند.

به عنوان مثال ، ترامپ پیشنهاد داده است افزایش چندین درصدی میزان محتوای آمریکایی که محصولات مختلف باید داشته باشند تا بتوانند به عنوان کالای ایالات متحده شناخته شوند.

این قانون که هنوز عملی نشده است ، آستانه 50 درصد برای اکثر محصولات را به 55 درصد محتوای آمریکایی ، با افزایش چشمگیرتر برای محصولات آهن و فولاد ، افزایش می دهد.

هیلمن گری گفت بایدن می تواند آن را سخت تر کند. وی همچنین گفت که تیم رئیس جمهور جدید ممکن است به دنبال معافیت های شدیدتر برای خرید قوانین آمریکا باشد.

به عنوان مثال ، یک خریدار آمریکایی می تواند با ادعای عدم عرضه کالای خاص در داخل ، پیرو این قوانین عمل کند.

وی گفت كه تولیدكنندگان آمریكایی می توانند ادعای قراردادهای منعقد شده توسط وزارت حمل و نقل ایالات متحده را به چالش بکشند. این نوع قانون می تواند به سایر بخشها نیز تعمیم یابد.

حرف آخر؟ قوانین آمریکا بخرید از بین نمی روند.

تماشا کنید | بایدن قول داد در سخنرانی پیروزی خود “کاری کند که آمریکا در سراسر جهان دوباره مورد احترام واقع شود”:

جو بایدن در اولین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در ویلمینگتون ، دل ، متعهد شد که آمریکایی ها را متحد کند و کشور را “در سراسر جهان دوباره مورد احترام قرار دهد”. ساعت 14:30

اوچزو گفت ، خالصان بازار آزاد می توانند تمام ترفندهای انگشتی را که می خواهند در مورد مزیت نسبی انجام دهند ، انجام دهند و می توانند اشاره کنند که این قوانین منجر به هزینه های بیشتری برای مودیان می شود ، اما این واقعیت سیاسی را تغییر نخواهد داد.

“اگر واقعاً در تلاش هستید سنگ را در سربالایی نورد کنید [complain about] آمریکایی بخر. “

“آنچه شما باید انجام دهید یافتن معافیت ها ، استثنائات و معاملات جانبی است.”

چگونه کانادا می تواند موفق شود

توصیه اوجزو به کانادا دو مورد است ، اما بر اساس همان اصل استوار است: با تغییر موقعیت “خرید آمریکایی” به عنوان “خرید آمریکای شمالی” اسلاید بگیرید.

اول ، کانادایی ها باید زودهنگام حاضر شوند و سعی کنند دولت ایالات متحده را متقاعد کنند که رویکرد خرید آمریکای شمالی را در مورد تجهیزات پزشکی مرتبط با بیماری همه گیر متقاعد کند. COVID-19 همان چیزی است که واشنگتن در حال حاضر بر روی آن تمرکز کرده است.

ماه ها بعد ، وقتی توجه به زیرساخت ها معطوف می شود ، اوجزو گفت که کانادا می تواند همان روش خرید آمریکای شمالی را در آنجا تکرار کند.

وی گفت: سرمایه گذاران بزرگ خصوصی و خصوصی کانادا همچنین می توانند کمک مالی پروژه های ایالات متحده و کمک مالی به برخی شرایط – مانند معافیت خرید آمریکایی – را انجام دهند.