ویروس کرونا ویروس: آنچه پنجشنبه در کانادا و سراسر جهان اتفاق می افتد

آخرین:

آلمان در طی یک روز نزدیک به 20 هزار مورد ویروس کرونا ثبت کرده است که بالاترین میزان آن تاکنون است.

مرکز ملی کنترل بیماری ، موسسه رابرت کوچ ، روز پنجشنبه گفت 19،990 عفونت در 24 ساعت گذشته تأیید شده است. این رکورد قبلی 19،059 روز شنبه است. از زمان ابتلا به این بیماری همه گیر ، در آلمان ، یک کشور 83 میلیون نفری ، تعداد کل پرونده ها به ثبت رسیده است. 118 مرگ دیگر باعث افزایش 10930 نفر شد.

مانند سایر کشورها در اروپا، آلمان طی هفته های اخیر افزایش چشمگیری در عفونت ها داشته است. تعطیلی جزئی چهار هفته ای با تعطیل شدن بارها ، رستوران ها ، امکانات تفریحی و ورزشی و اعمال محدودیت های جدید تماس از روز دوشنبه آغاز شد. مغازه ها و مدارس باز هستند.

اگرچه وضعیت آلمان مقامات را نگران کننده می داند ، اما وضعیت بسیاری از کشورهای دیگر در اروپا بدتر است. مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری روز چهارشنبه گفت که آلمان 237 مورد جدید در هر 100000 نفر در طی 14 روز دارد – حدود هفت برابر کمتر از بلژیک.

چهار منطقه در ایتالیا تحت محاصره شدید قرار گرفته اند و مردم را ممنوع کرده است که خانه خود را ترک کنند مگر به دلایل اساسی ، در تلاش برای کاهش سرعت افزایش عفونت COVID-19 و جلوگیری از شلوغی بیمارستان ها.

جوزپه کونته نخست وزیر چهارشنبه شب آنچه را محدودیت “بسیار سختگیرانه” در مناطق پر خطر منطقه “به اصطلاح” منطقه قرمز اعلام کرد: لومباردی ، پیمونت ، واله د آوستا در شمال و کالابریا ، منطقه تشکیل دهنده “انگشت پا” اعلام کرد. “در جنوب شبه جزیره ایتالیا.

به جز شرایط خاص ، هیچ کس اجازه ورود یا خروج از مناطق “منطقه قرمز” یا حتی مسافرت بین شهرهای خود را ندارد ، اگرچه افراد می توانند به تنهایی و در حالی که ماسک در نزدیکی خانه خود دارند ماسک بزنند. فروشگاه های غیر ضروری تعطیل خواهند شد ، اگرچه آرایشگاه ها و آرایشگاه ها می توانند باز بمانند و فقط مهد کودک ، دبستان و سال اول دبیرستان آموزش کلاس دارند.

كنته گفت: قفل شدن از روز جمعه آغاز می شود تا زمان لازم برای سازماندهی فراهم شود. تعیین ها هر دو هفته یک بار بررسی می شود.

روز چهارشنبه یکی از اعضای کادر پزشکی یک برانکارد را از کنار چادر پزشکی که برای آزمایش COVID-19 استفاده شده بود در نزدیکی بیمارستانی در ورشو منتقل می کند. با اعمال محدودیت های جدید دولت در مغازه ها ، مدارس و م institutionsسسات فرهنگی از نوامبر ، لهستان به بالاترین میزان روزانه نزدیک به 24700 مورد ویروس کرونا رسید. (Czarek Sokolowski / آسوشیتدپرس)

لهستان روز پنجشنبه با ثبت 27143 مورد جدید از ویروس کرونا ، نزدیک شدن به آستانه ای که دولت گفته است ممکن است مجبور به تحمیل قفل در سراسر کشور شود. روز چهارشنبه ، دولت محدودیت های جدیدی را برای جلوگیری از بیماری همه گیر COVID-19 اعلام کرد و گفت که در صورت ادامه موج ها ، قفل کامل را وضع می کند.

در همین حال ، در انگلستان ، یک قفل چهار هفته ای از روز پنجشنبه آغاز شد که تمام مغازه های فروش اقلام غیر ضروری را از جمله کتاب و لباس تعطیل می کند. کشورهای دیگر انگلیس – اسکاتلند ، ولز و ایرلند شمالی – نیز محدودیت های گسترده ای را برای فعالیت اقتصادی اعلام کرده اند.


آنچه در کانادا اتفاق می افتد

تا ساعت 7:30 صبح بامداد روز چهارشنبه ، استان ها و سرزمین های کانادا مجموعاً 248،218 مورد ویروس کرونا را تأیید یا احتمالی گزارش کرده اند. استانها و سرزمین ها 206،037 را به عنوان بازیابی یا برطرف شده ذکر کرده اند. شمار کلی مرگ CBC News براساس گزارش های استانی ، اطلاعات بهداشتی منطقه ای و گزارش های CBC 10336 نفر بود.

که در مانیتوبا، پزشك ارشد استان از مردم می خواهد كه با افزایش تعداد موارد ، “روند انتقال این ویروس را تغییر دهند”. بیمارستان های استان در تلاش بودند تا فضایی را ایجاد کنند زیرا مقامات بهداشت روز چهارشنبه گزارش دادند 374 مورد جدید COVID-19 ، دومین بالاترین آمار در روز است. این استان 140 نفر در بیمارستان و 21 نفر در مراقبت های ویژه بستری بودند.

دکتر برنت روسین ، مدیر ارشد بهداشت عمومی روز چهارشنبه گفت: “ما فقط در هفته گذشته 21 مورد مرگ را اعلام کردیم. در کل سال گذشته 21 مورد مربوط به آنفلوانزا داشتیم.”

“ما به مرور زمان چیزهای زیادی از این ویروس آموخته ایم ، اما آنچه که همیشه می دانستیم این است که این فقط آنفولانزا نیست.”

تماشا کنید | COVID-19 خطرناک تر از آنفولانزا است ، به پزشک برتر مانیتوبا هشدار می دهد:

دکتر برنت روسین روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری گفت که مانیتوبا تاکنون 87 مورد مرگ ناشی از COVID-19 داشته است که فقط در هفته گذشته 21 مورد اعلام شده است. وی گفت: این در مقایسه با 21 مورد مرگ ناشی از آنفولانزا در کل سال گذشته است. 0:50

که در انتاریو، دولت نخست وزیر داگ فورد قرار است اولین بودجه دوران همه گیری خود را رونمایی کند ، که انتظار می رود جزئیات مرحله بعدی پاسخ COVID-19 خود را بیان کند.

روز چهارشنبه ، مقامات بهداشتی در انتاریو 987 مورد جدید COVID-19 ، با 16 مرگ جدید گزارش کردند.

این استان ، که اخیراً از چارچوب جدیدی با کد رنگی پیرامون محدودیت های COVID-19 رونمایی کرده است ، گزارش داد که 367 مورد بستری در بیمارستان ، با 75 مورد در ICU.

تماشا کنید | سیستم محدودیت های جدید COVID-19 در انتاریو زیر آتش:

انتاریو از سیستم طبقه بندی جدیدی برای ایجاد محدودیت COVID-19 خبر داده است ، اما منتقدان می گویند آستانه های بلند آسمان نمی توانند ویروس را در سراسر استان متوقف کنند. 1:59

که در کبک، نخست وزیر فرانسوا لگالت قرار است پنجشنبه بعد از ظهر به روز رسانی COVID-19 را ارائه دهد. این استان 1029 مورد جدید COVID-19 را در روز چهارشنبه و 33 مورد مرگ ناشی از ویروس جدید کرونا گزارش کرد ، از جمله هشت مورد در 24 ساعت گذشته.

بستری شدن در بیمارستان نسبت به روز گذشته 13 نفر افزایش یافته و به 539 نفر رسیده است و 81 نفر تحت مراقبتهای ویژه بوده اند که چهار نفر کاهش یافته است.

در آتلانتیک کانادا ، نوا اسکوشیا چهار مورد جدید COVID-19 در روز پنجشنبه گزارش کرد ، نیوبرانزویک گزارش سه مورد جدید و نیوفاندلند و لابرادور گزارش یک مورد جدید ، پایان دادن به یک دوره هشت روزه بدون پرونده جدید در آن استان. جزیره پرنس ادوارد هیچ مورد فعالی از ویروس کرونا ندارد.

در سراسر شمال ، هیچ مورد جدیدی در وجود دارد یوکان، سرزمینهای شمال غربی یا نوناووت اما مدیر ارشد بهداشت عمومی NWT روز چهارشنبه هشدار داد که “موارد بیشتر اجتناب ناپذیر است” با افزایش موارد در بیشتر کانادا.

بریتیش کلمبیا گزارش شده 335 مورد جدید COVID-19 در روز چهارشنبه و یک مرگ اضافی در روز چهارشنبه ، شمار کشته ها به 273 نفر رسیده است. به روزرسانی مقامات بهداشت استان گفت که 92 نفر در بیمارستان هستند که 25 نفر تحت مراقبت های ویژه هستند.

تماشا کنید | ماسک های 3 لایه اکنون برای COVID-19 توصیه می شوند:

اکنون پزشک ارشد بهداشت عمومی کانادا ماسک های غیر پزشکی سه لایه با لایه فیلتر را برای جلوگیری از شیوع COVID-19 توصیه می کند ، چیزی که سازمان بهداشت جهانی ماه هاست آن را توصیه می کند. 1:55

که در آلبرتا یکی دیگر از بیمارستانهای کلگری با شیوع COVID-19 روبرو است. این استان 515 مورد جدید COVID-19 را در روز چهارشنبه و پنج مورد مرگ و میر دیگر گزارش کرد. این استان 164 مورد بستری در بیمارستان COVID-19 و 30 مورد در ICU را گزارش کرد.

که در ساسکاچوان، که 37 مورد جدید COVID-19 را در روز چهارشنبه گزارش کرد ، مقامات بهداشت استان در حال افزایش کارکنان خود هستند تا امکان پیگیری بیشتر تماس را فراهم کند.


آنچه در سراسر جهان اتفاق می افتد

یک کارگر انتخاباتی روز چهارشنبه از دفتر انتخاب کینگ کانتی در رنتون ، واشنگ برگه های رای گیری را از یک ماشین مرتب سازی می گیرد. نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز پنجشنبه هنوز در برخی از ایالات شمارش می شد. (جیسون ردموند / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

از صبح پنجشنبه ، بیش از 48 میلیون مورد COVID-19 در سراسر جهان ثبت شده است ، با توجه به یک ابزار ردیابی پرونده که توسط دانشگاه جان هاپکینز نگهداری می شود ، تقریباً 32 میلیون مورد بهبود یافته در نظر گرفته شده است. این موسسه مستقر در ایالات متحده تعداد کشته های جهانی را بیش از 1.2 میلیون نفر اعلام کرد.

در قاره آمریکا، ایالات متحده رکورد دیگری را در مورد ویروس کرونا ویروس تأیید شده روزانه ثبت کرد ، زیرا چندین ایالت در روزهای گذشته بالاترین سطح خود را منتشر کردند ، و این مسئله آزار دهنده برای مقابله با برنده مسابقه ریاست جمهوری است.

تعداد کل کشته های ایالات متحده در حال حاضر بیش از 232،000 نفر است و کل موارد تایید شده ایالات متحده از 9 میلیون نفر فراتر رفته است. این بالاترین میزان در کل جهان است و تقریباً در هر ایالت عفونت های جدید در حال افزایش است.

در مینه سوتا ، بیمارستان ها تحت فشار هستند و تخت های ICU در حال نزدیک شدن به ظرفیت کامل هستند زیرا موارد ویروس کرونا به اوج جدیدتری می رسد و ادامه روند بستری در بیمارستان ها ادامه دارد.

بیمارستان های واقع در ال پاسو ، تگزاس ، که به شدت آسیب دیده اند ، تحت فشار جدی قرار دارند و روز چهارشنبه 1041 مورد بستری در بیمارستان گزارش شده است.

دکتر هکتور اوکارانزا ، مقام بهداشت شهرستان و شهرستان گفت: “بیمارستان های ما نزدیک نقطه شکست هستند ، ما باید همه به نوبه خود برای جلوگیری از این ویروس عمل کنند.”

Greg Abbott ، فرماندار تگزاس ، در حال ارسال پرسنل و تجهیزات پزشکی اضافی به شهر است و مقامات محلی دستور تعطیل دو هفته فعالیت های غیر ضروری را صادر کردند.

رئیس جمهور سباستین پینرا در شیلی گفت كه تنظیم كننده سلامت كشور برای آزمایشات بالینی واكسن COVID-19 AstraZeneca PLC اقدام جدی كرده است.

در آسیا و اقیانوسیه چین ، سرزمین اصلی چین ورود برخی مسافران از انگلیس و بلژیک را ممنوع کرده و برای بازدیدکنندگان از ایالات متحده ، فرانسه و آلمان شرایط آزمایش دقیق را تعیین کرده است ، زیرا در پاسخ به افزایش موارد جهانی ، محدودیت های مرزی را اعمال می کند.

نخست وزیر اسکات موریسون گفت ، استرالیا با خرید 50 میلیون دوز دیگر از دو واکسن COVID-19 دیگر موافقت کرده است ، زیرا کانبرا قصد دارد یک برنامه تلقیح انبوه را ظرف چند ماه به پایان برساند.

پرستار ثبت شده ریم جبار آزمایشات COVID-19 را در کلینیک آزمایش Bondi Beach روز چهارشنبه در سیدنی ، استرالیا انجام می دهد. قبل از تابستان کلینیک آزمایش گسترش یافت تا ظرفیت آزمایش بیشتر شود زیرا مقامات بهداشتی ساکنان را تشویق می کنند تا با کاهش محدودیت ها نسبت به علائم ویروس کرونا هوشیار باشند. (لیزا ماری ویلیامز / گتی ایماژ)

هند گزارشگر 50209 مورد ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در میان افزایش موج پایتخت دهلی نو است که به گفته مقامات در موج سوم عفونت ها است.

وزارت بهداشت روز پنجشنبه همچنین از 704 مورد مرگ ناشی از COVID-19 در سراسر کشور خبر داد و شمار تلفات این بیماری را به 124،315 نفر افزایش داد.

در آفریقای جنوبی ، سخت ترین کشور در آفریقای جنوبی آفریقا، مقامات بهداشت و کابینه از مردم می خواهند که طبق دستورالعمل های کاهش سرعت گسترش COVID-19 عمل کنند. به گفته رسانه های محلی ، با افزایش پرونده های COVID-19 ، رئیس جمهور سیریل رامافوسا قرار است هفته آینده به ملت سخنرانی کند. این کشور بیش از 730،000 مورد گزارش شده از COVID-19 و بیش از 19،500 مورد مرگ گزارش شده دارد.

در خاورمیانه، خبرگزاری دولتی BNA گفت ، بحرین تصویب اضطراری را برای استفاده از یک نامزد واکسن چینی در حال حاضر در آزمایشات فاز III بر روی کارگران خط مقدم اعطا کرده است.