پادشاه سابق اسپانیا هدف سومین تحقیقات فساد است

مقامات روز جمعه گفتند که دادستانهای دادگاه عالی اسپانیا سومین تحقیق در مورد فساد را در مورد خوان کارلوس اول پادشاه اسپانیایی آغاز کردند.

آژانس خبری خصوصی اروپا پرس گزارش دادستان کل دولورس دلگادو و دادستان عالی مبارزه با فساد الخاندرو لوزون به خبرنگاران گفتند که تحقیق هنوز در مرحله “جنینی” است.

یورو پرس گفت که آنها گفتند که تحقیقات توسط “اطلاعات مالی” انجام شده است اما از توضیح بیشتر خودداری کردند.

در اوایل این هفته ، دادستان ها تحقیقات دوم راجع به امور مالی کارلوس اعلام کردند. این خبر پس از آن منتشر شد که روزانه آنلاین elDiario.es اسپانیا گزارش داد که دادستانان ضد فساد ادعا می کنند که پادشاه سابق ، ملکه سابق صوفیا و سایر اعضای خانواده سلطنتی از کارت های اعتباری مرتبط با حساب های خارجی که به نام آنها نیست استفاده می شود.

چپ اسپانیا در میان کاوشگرها

پادشاه سابق در حال حاضر هدف تحقیقات رسمی در اسپانیا و سوئیس برای سو پیشینه های احتمالی مالی قرار داشت. این تحقیقات وی را بر آن داشت تا در ماه آگوست اسپانیا را ترک کند.

خوان کارلوس در نامه ای منتشر شده به پسرش ، پادشاه فیلیپ ششم ، نوشت که او به دلیل “عواقب عمومی برخی از قسمت های زندگی خصوصی گذشته من” به خارج از کشور نقل مکان می کند.

تحقیقات باعث خجالت خانواده سلطنتی و پایین آمدن پادشاه سابق که زمانی بسیار مورد احترام بود بود.

خوان کارلوس در انتقال اسپانیا به حاکمیت دموکراتیک در دهه 1970 ، هنگامی که جایگزین ژنرال فرانسیسکو فرانکو به عنوان رئیس دولت این کشور شد ، نقشی اساسی داشت. وی با مدرنیزاسیون و پیوستن اسپانیا به اتحادیه اروپا ، نزدیک به چهار دهه سلطنت کرد.

اما زندگی مجلل و رسوائی های فسادی وی که موجب خدشه دار شدن اعضای خانواده سلطنتی شد ، تضاد قابل توجهی با سختی های اسپانیایی ها در جریان بحران مالی جهانی داشت که بیش از یک دهه پیش آغاز شد و انتقادات عمومی را به همراه داشت.

در سال 2014 خوان کارلوس استعفا داد و پسرش به سلطنت رسید.