پلیس بریتانیا به دلیل متهم نشدن به فروشنده سم در انتاریو در کانون توجه قرار گرفت

هشدار: این داستان حاوی جزئیات ناراحت کننده است

یک پزشک قانونی بریتانیایی روز جمعه از پلیس در نزدیکی لندن خواست تا تحقیقات خود را در مورد خودکشی یک دانش آموز در سال 2021، در بحبوحه بررسی مجدد مقامات از وب سایت جنجالی یک مرد انتاریویی، به پایان برساند.

یک کارآگاه در شهرستان سوری انگلستان سال گذشته، ماه‌ها قبل از دستگیری کنت لاو در خانه‌اش در میسیساگا، اونت، با او تماس گرفت، اما پلیس بریتانیا در آن زمان از پیگیری اتهامات علیه او خودداری کرد.

قانون متهم به فروش آنلاین یک ماده سمی به افراد در معرض خطر در چندین کشور است. پلیس در منطقه پیل انتاریو قانون متهم در این ماه با دو مورد مشاوره یا کمک به خودکشی در ارتباط با مرگ و میر در حومه تورنتو.

پزشکی قانونی ساری در حال تحقیق در مورد مرگ تام پرفت 22 ساله است، که خودکشی او به سایتی که اکنون از بین رفته توسط قانون مرتبط است، مرتبط است.

روز جمعه، کارآگاهی که مرگ پارفت را بررسی می‌کرد، قرار بود در جلسه پزشکی قانونی شهادت دهد. دفتر پزشکی قانونی اعلام کرد که حضور او در آخرین لحظه لغو شد زیرا پزشکی قانونی هنوز منتظر شواهد پلیس است.

یک مرد و دو زن از پله های یک ساختمان بزرگ آجری پایین می روند.  تابلویی در این نزدیکی می خواند
پدر پارفت، دیوید پارفت، روز جمعه با شریک زندگی خود جولی وتون و مادر تام، جولیا گیلمور، در خارج از دادگاه پزشکی قانونی در سوری، انگلستان، دیده می شود. (بوگدان لیتوننکو/CBC)

دیوید پارفت، پدر پارفت، روز جمعه به خبرنگاران در خارج از دادگاه پزشکی قانونی گفت: «پلیس ساری باید موضوع تحقیقی باشد که بررسی کند چرا آنها زودتر از قبل جلوی این مرگ‌ها را نگرفتند».

پسرش در دانشگاه سنت اندرو اسکاتلند فلسفه خواند و از طرفداران پرشور فوتبال بود. بر اساس بیانیه پلیس بدون تاریخ که توسط CBC News مشاهده شد، جسد او در اکتبر 2021 در یک اتاق هتل در منطقه لندن در نزدیکی بسته بندی با علامت “ImTime Cuisine” پیدا شد.

ImTime Cuisine وب سایتی بود که توسط قانون اداره می شد و نیتریت سدیم “99.999 درصد خالص” را می فروخت، ترکیبی که در صورت مصرف به شکل بسیار غلیظ می تواند کشنده باشد.

“حتی پس از [Law] دیوید پرفت گفت که فهمید که پلیس در حال تحقیق از او است، او به فروش سم ادامه داد.

پزشک قانونی دارن استوارت از پلیس ساری خواست تا تحقیقات خود را تا 2 ژوئن به پایان برساند. انتظار می رود استوارت تحقیقات خود را در 23 ژوئن به پایان برساند.

پلیس ساری روز جمعه از اظهار نظر خودداری کرد.

نمای نزدیک از یک بسته پلاستیکی سفید.  برچسب بخشی از آن خوانده می شود
بسته ای از Imtime Cuisine، یکی از شرکت های مرتبط با Kenneth Law نشان داده شده است. (تامین شده توسط پلیس منطقه ای پیل)

اداره پلیس ساری Const. لوید ایوز در بیانیه ای نوشت که در حدود اکتبر 2022، او “ایمیل ImTimeCuisine … درخواست اطلاعات در مورد سفارش”، اما هرگز پاسخی دریافت نکرد.

نسخه آرشیو شده این سایت نشان می دهد که بسته های نیتریت سدیم را از سال 2021 تا مارس گذشته فروخته است. در آوریل، اول تایمز لندن گزارش شده است قانون “این ماده را برای افراد آسیب پذیر در سراسر جهان ارسال می کرد.”

نیتریت سدیم در بریتانیا یک سم قابل گزارش در نظر گرفته می شود، به این معنی که فروشندگان موظف هستند فروش مشکوک را به مقامات گزارش دهند. در کانادا، فروش نیتریت سدیم تنظیم نمی شود، زیرا این ماده، معمولاً به شکل رقیق شده، اغلب در تهیه غذا استفاده می شود.

تماشا | بررسی پرونده حقوقی گسترده می شود:

تحقیقات در مورد مواد سمی فروخته شده به صورت آنلاین گسترش می یابد

هشدار: این داستان شامل بحث خودکشی است. پلیس به دنبال قربانیان بیشتری در چندین کشور است که ممکن است ماده سمی را به صورت آنلاین خریداری کرده باشند که در تعدادی از مرگ های خودکشی استفاده می شود. کنت لاو از میسیساگا، انترنتی، به مشاوره خودکشی متهم شد و روز چهارشنبه در دادگاه کوتاهی حاضر شد.

در یک پرونده جداگانه در سال 2022، به نظر می رسد پلیس ساری تصمیم گرفته است که تحقیقات در مورد لاو را ادامه ندهد زیرا وب سایت او مشکوک به نظر نمی رسد.

گزارش دیگر پزشکی قانونی ساری پس از خودکشی نها راجو، 23 ساله، به صندوق پستی میسیساگا که به لاو بسته شده بود فرستاده شد. علت دقیق مرگ راجو در گزارش ذکر شده است، اما پزشکی قانونی خاطرنشان کرد که این ماده به صورت آنلاین در دسترس است.

در ایمیل اخیر به CBC News، سخنگوی پلیس ساری نامی از لاو نبرد، اما گفت: «افسران وب‌سایت مورد استفاده برای خرید را که در خارج از کشور مستقر است، بررسی کردند و با فروشنده تماس گرفتند، اما در حال حاضر هیچ مدرکی در مورد آن وجود نداشت. سایت با هدف خودکشی تبلیغ می شد یا آگاهانه فروخته می شد.”

در انتاریو، پلیس پیل گفته است که در ارتباط با 1200 بسته ارسال شده به 40 کشور، با آژانس های اجرای قانون در سراسر جهان همکاری می کند. در اواخر آوریل، مقامات کانادایی اسامی قربانیان احتمالی را از طریق اینترپل به همتایان خود در خارج از کشور ارسال کردند.

آژانس ملی جرم و جنایت بریتانیا و مقامات ایتالیا و نیوزیلند همگی مشارکت خود را در این تحقیقات تایید کرده اند.

پلیس در چندین شهر کانادا، از جمله تورنتو و رجینا نیز وجود دارد در حال بررسی تحقیقات قبلی مرگ ناگهانی برای هرگونه ارتباط با قانون.

پلیس پیل Const. سارا پتن روز جمعه به سی‌بی‌سی نیوز گفت که به‌زودی به‌روزرسانی این پرونده منتشر خواهد شد. پتن در ایمیلی نوشت: «ما از صبر و درک عمومی در ادامه این تحقیقات قدردانی می کنیم.

شرکت حقوقی Henein Hutchison Robitaille که وکلای آن از طرف لا در دادگاه این هفته صحبت کردند، از اظهار نظر در مورد تحقیقات خارج از کشور خودداری کرد.

قانون همچنان در بازداشت است تا جلسه وثیقه صادر شود. او تمامی اتهامات علیه خود را رد کرده است. اتهامات در دادگاه ثابت نشده است. لاو قرار است سه شنبه هفته آینده از طریق لینک ویدیویی در دادگاه برامپتون، انترنتی، حاضر شود.


اگر نکته خبری یا اطلاعات مهمی در رابطه با این داستان دارید، با خبرنگار ارشد CBC News توماس دایگل از طریق ایمیل: [email protected] تماس بگیرید.

اگر شما یا کسی که می‌شناسید مشکل دارید، در اینجا می‌توانید کمک بگیرید: