کارشناس امنیت سایبری اخراج شده توسط ترامپ در مورد تهدید به مرگ شکایت کرد

این مقام انتخاب و امنیت سایبری که ماه گذشته توسط دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا اخراج شد ، روز سه شنبه به دلیل اظهارات تهدیدآمیز وكیل رئیس جمهور كه ​​موجی از تهدیدهای اعدام علیه وی را برانگیخت ، دادخواست را طرح كرد

کریستوفر خربس در این کت و شلوار می گوید که از زمان حضور وکیل جوزف دی جنوا در شبکه تلویزیونی نیوزمکس که طرفدار ترامپ است و خواستار کشته شدن خربس شده است ، وی با تهدید “بمباران” شده است.

وی در این دادخواست كه در ایالت مریلند محل تولد diGenova ارائه شد ، گفت: “تهدیدهای متهم زندگی شاكی و همچنین امنیت خانواده اش را زیر و رو كرده و باعث ایجاد ترس جدی ، پریشانی ، رنج و حتی خسارت جسمی شده است.”

کربس مدیر آژانس امنیت سایبری و زیرساخت بود تا اینکه پس از اخراج وی در توئیت 17 نوامبر توسط ترامپ پس از آنکه وی و دیگر مقامات ناظر بر انتخابات تشخیص دادند که این قانون فاقد تقلب یا دخالت عمده است ، بر خلاف گفته های خلاف ادعای رئیس جمهور بود.

دی جنوا در 30 نوامبر در نیوزمکس اظهار داشت که برای دفاع از انتخابات نوامبر که جو بایدن برنده شد و شرکت در آنچه “کودتا” نشان داد ، باید كربس “كشیده و محله شود” و “سحرگاه بیرون بیاید و تیرباران شود”. “علیه رئیس جمهور.

“به طرز تکان دهنده ای غیر مسئولانه”

وی بعداً گفت که در مصاحبه شوخی کرده است اما در این دادخواست این اظهارات “به طرز تکان دهنده ای غیرمسئولانه و خطرناک” در جو سیاسی متشنج خوانده شده است.

وکیل مدافع جیم والدن گفت: “هیچ کس به دلیل انجام صادقانه وظایف خدمات عمومی نباید به عنوان” خائن “مورد هدف قرار گرفته و بدنام شود. “این همان اتفاقی است که برای کریس و جمهوری خواهان در سراسر کشور افتاد ، که به راستی و بر اساس تجربه قابل توجه خود ، از صحت انتخابات در برابر روایت نادرست درباره نتایج آن حمایت می کنند.”

كربس در حال جبران خسارت مالي از diGenova ، Newsmax و كارزار ترامپ است.

Newsmax در پاسخ به سوالات مربوط به این پرونده گفت که هیچ ارتباط رسمی با diGenova که در یک برنامه رادیویی سندیکایی حضور داشت و محتوای آن از شبکه مجوز دارد ، ندارد. این گزارش خاطرنشان كرد كه اظهارات وی در مورد كربس “نامناسب” است اما وی قصد ندارد جدی گرفته شود و از او عذرخواهی كرده است.

این شبکه گفت: “نیوزمکس معتقد است كه ادعاهایی كه آقای كربس به مناسبت” توطئه “و افترا علیه او مطرح كرده تهدیدی برای آزادی بیان است و اقدامات قانونی وی تمام سازمان های رسانه ای را كه به دنبال گفتمان آزاد عقاید و اخبار هستند ، به خطر می اندازد.” .

ستاد انتخاباتی ترامپ بلافاصله به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

کربس ، مدیر سابق مایکروسافت ، آژانس معروف به CISA را از زمان ایجاد آن در پی دخالت روسیه در انتخابات 2016 تا انتخابات نوامبر اداره کرد. وی به عنوان هماهنگ CISA در تلاش های ایالتی فدرال و محلی برای دفاع از سیستم های انتخاباتی در برابر مداخلات خارجی یا داخلی ، موفق به ستایش دو جانبه شد.

CISA در ماه نوامبر با ائتلافی از مقامات انتخاباتی دولت و صنعت از سراسر کشور بیانیه ای صادر کرد که از انتخابات سال 2020 به عنوان “امن ترین انتخابات در تاریخ آمریکا” دفاع کرد. به طور گسترده ای به عنوان انکار مستقیم تلاش های ترامپ برای تضعیف یکپارچگی مسابقه مورد توجه قرار گرفت.