کاشت مو به روش amt چیست؟

پرپشت بودن موها از‌جمله مهم ترین عاملی است که به شدت در زیبایی چهره تاثیرگذار است. افرادی که به ریزش مو دچار هستند و از این بابت نگرانی بسیاری دارند، بهتر است کاشت مو به روش amt را تجربه کنند.

امروزه روش های کاشت مو تنوع بسیاری به خود گرفته است که بر اساس شرایط بیمار تجویز می شود. در این روش پیوند که بسیار شبیه کاشت مو به روش fit است، فولیکول های مو توسط دستگاه پانچ و به صورت واحدی برداشته می شوند. سپس در جای موردنظر عمل پیوند صورت خواهد گرفت.

 

تفاوت کاشت مو amt با سایر روش های دیگر در نحوه پیوند و ترمیم مو است. در واقع این روش جزو درمان های ترمیمی مو عنوان می شود و تارهای مو به جای قرار گرفتن در پوست سر روی پروتز های مخصوصی از جنس نانو کاشته می شوند. در این صورت تراکم موها افزایش چشمگیری پیدا خواهد کرد.

افرادی که به هر دلیلی قادر به کاشت مو به روش های fit، sut، fut و غیره نیستند، بهتر است از روش کاشت amt استفاده کنند.

در ادامه این مقاله درباره این روش، مزایا و روش انجام آن اطلاعات تخصصی تری را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

کاشت مو amt به چه روشی گفته می شود؟

برای اینکه بدانید کاشت مو به روش amt چیست و به چه صورت انجام می شود، در ابتدا باید با روش های کاشت مو آشنا شوید. امروزه روش های درمانی برای بهبود ناحیه طاس یا کم پشت سر متفاوت است و در هر کلینیکی به راحتی قابل اجرا خواهد بود.

 

کاشت مو amt یکی از نوین ترین متدهای زیبایی است که به عنوان روش ترمیم مو نیز شناخته می شود. درواقع این روش ترمیمی برای افرادی توصیه می شود که به دلیل مشکلات پوستی، بیماری های خاص و شرایط جسمی قادر به کاشت طبیعی مو روی سر نیستند.

در این روش پزشک در ابتدا بانک موی افراد را بررسی می کند تا تارهای سالم مو را شناسایی کند. در این صورت ناحیه برداشت مو مشخص می شود و فرد برای کاشت مو آماده خواهد شد. بانک موی افراد در روش کاشت مو amt ممکن است ناحیه پشت سر، اطراف گوش و بدن افراد باشد. همچنین ممکن است هر محدوده ای از بدن با موی پرپشت و فولیکول های سالم، برای پیوند با این روش مورد توجه قرار گیرد.

با این حال یافتن بهترین روش و کلینیک زیبایی نتایج ماندگارتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ از این رو مراجعه به کلینیک رویان سلامت پیشنهاد ما به شما‌ست تا بهترین و تخصصی ترین خدمات را از تیم حرفه ای این کلینیک دریافت کنید.

کاشت مو به روش amt چگونه انجام می شود؟

افرادی که می خواهند موهایی پرپشت با تراکم بالا داشته باشند، بهتر است از روش های ترمیم مو مانند روش amt استفاده کنند. در این روش که امروزه آن را با کاشت مو amt می شناسند، مراحل متفاوتی انجام می شود تا افراد در نواحی طاس یا کم پشت سر خود دارای موهایی پرپشت و ضخیم شوند. در کلینیک رویان سلامت این روش به صورت زیر انجام می شود:

مرحله اول: آزمایش پوست و مو

در ابتدا پزشک مراجعه کننده را معاینه می کند و با انجام آزمایشات متفاوت میزان سلامت مو و کشش پوست سنجیده خواهد شد. در صورت نبود مشکل در این زمینه، پزشک مراحل برداشت مو از بانک مو را انجام خواهد داد.

 

مرحله دوم: برداشت مو از بانک مو

از دومین مراحل کاشت مو باید به برداشت آن از بانک مو اشاره کرد. همانطور که ذکر شد، برای کاشت باید از بانک موی هر فرد برای خود او استفاده کرد؛ زیرا به دلیل تفاوت در سیستم بدن هر شخص، در صورت عدم این کار، ممکن است پیوند نتیجه مطلوبی نداشته باشد.

مناسب ترین نواحی برای بانک مو، نواحی پشت سر و اطراف گوش است؛ زیرا در این قسمت از سر موها دارای ضخامت و ریشه محکم تری هستند. بعد از برداشت تعداد مشخصی از فولیکول های مو توسط پزشک، آنها برای پیوند یا کاشت مو amt آماده می شوند.

مرحله سوم: تقویت فولیکول های مو

در برخی از مواقع موهای برداشت شده از ضخامت و استحکام بالایی برخوردار نیستند و بدون تقویت نباید برای پیوند مو استفاده شوند؛ از‌این‌رو در روش کاشت مو amt از سلول های بنیادی برای تقویت آنها استفاده می شود. این روش همان PRP یا تقویت مو با پلاسمای خون است.

مرحله چهارم: کاشت مو در پروتز

در این روش کاشت مو فولیکول های تقویت شده روی نواحی طاس سر پیوند زده نمی شود؛ بلکه پزشک آنها را روی پروتزی از جنس نانو قرار می دهد. این پروتز بعد از کاشت مو روی نواحی طاس سر قرار می گیرد. در این روش دیگر نیازی به برش های کوچک روی پوست سر برای قرار دادن گرافت های مو نیست و تمامی موها روی کلاهک پیوند زده خواهند شد.

در کلینیک رویان سلامت، این روش بسیار کاربردی و مقرون به صرفه در یک جلسه چند ساعته با هر تراکم مویی که مخاطب درخواست کند، انجام می شود.

 

کاشت مو amt چه فوایدی دارد؟

کاشت مو با روش amt به افراد دارای طاسی یا کسانی که موی کم پشتی دارند، کمک می کند تا از موهایی بسیار طبیعی و پرپشت برخوردار شوند. به دلیل روش ها و متدهای بسیار زیادی که در زمینه کاشت مو وجود دارد، بدون شک انتخاب بهترین روش برای افراد با دشواری روبه‌رو خواهد شد؛ از‌این‌رو در ادامه برخی از مزایای کاشت به روش amt را بیان می کنیم:

  • مناسب برای افراد دارای بیماری های پوستی؛
  • تراکم بیشتر موها نسبت به روش های دیگر کاشت؛
  • مناسب برای افرادی با بانک موی نامناسب؛
  • بدون هیچ گونه بریدگی و خونریزی؛
  • عدم ایجاد جای زخم و اسکار بخیه؛
  • بدون هیچ گونه درد؛
  • عدم نیاز به مراقبت های خاص؛
  • بدون هیچ گونه دوره نقاهت و استراحت؛
  • انجام فعالیت های روزمره و تمرینات ورزشی بدون محدودیت؛
  • قابل انجام در سنین متفاوت؛
  • عدم نیاز به مصرف دارویی خاص؛
  • انجام در کمترین زمان ممکن و در یک جلسه؛
  • قابل شستشو، اتو و رنگ کردن بدون هیچ گونه ریزش در موها؛
  • بدون هیچ گونه بیهوشی و تزریق دارو.

آیا هر فردی قادر به انجام روش کاشت مو amt است؟

این روش کاشت مو برای افرادی که از بانک موی مناسبی برخوردار نیستند یا به هر دلیلی کاشت طبیعی مو برای آنها قابل انجام نیست، بسیار مناسب است. با این حال برای افرادی که بدون مشکلات پوستی و غیره هستند نیز محدودیتی در این روش کاشت وجود ندارد.

بسیاری از افراد ترس از کاشت مو دارند. به همین دلیل این روش کاشت به آنها کمک می کند تا بدون هیچ گونه درد و خونریزی از موهایی طبیعی و پرپشت بهره مند شوند. برخی از افراد نیز می خواهند در کمترین زمان ممکن نواحی طاس یا کم پشت سر خود را پنهان کنند؛ از‌این‌رو این روش را برای خود مناسب تر می دانند.

در صورتی که نیاز به اطلاعات تخصصی تری در این خصوص دارید، با کلینیک رویان سلامت همراه باشید که به جواب تمامی سوالات خود برسید.

 

سوالات متداول درباره کاشت مو

افرادی که بنابر دلایلی به ریزش موی سر دچار می شوند، همواره به دنبال راهکارهایی هستند که این نقصان را جبران کنند. اما ترس از انجام این نوع جراحی و ابهاماتی که درباره این روش درمانی وجود دارد، آنها را از این کار باز می دارد. در ادامه بر آنیم به سوالات احتمالی که ممکن است برای برخی مطرح باشد، پاسخ دهیم.

چه مراقبت هایی بعد از کاشت amt باید صورت گیرد؟

از آنجایی که این روش کاشت روی پوست سر انجام نمی شود و کاشت موها روی پروتز ها صورت می گیرد، به همین دلیل به مراقبت های خاصی احتیاج نیست. تنها کافی است در این خصوص به توصیه های پزشک توجه داشته باشید و از شانه کردن، شستشو، اتو کردن با شدت بالا پرهیز کنید.

هزینه های روش کاشت مو amt چگونه محاسبه می شود؟

هزینه های این روش کاشت مو بر اساس میزان موهای کاشته شده، نوع پروتز، مواد فیکس کننده و مدت زمانی که پزشک برای کاشت یا ترمیم صرف می کند، محاسبه می شود؛ بنابراین هزینه مشخصی برای انجام این روش عنوان نخواهد شد.

عوارض کاشت مو به روش amt چیست؟

این روش با متدهای پیشرفته و جدید انجام می شود به گونه ای که دیگر نیاز به سوراخ کردن کف سر و قرار دادن گرافت ها در آن نیست؛ زیرا از طریق ایمپلتر کف تزریق این کار به راحتی و بدون هیچ گونه درد و خونریزی انجام می شود. در برخی از موارد ممکن است افراد به پروتزها یا مواد فیکس کننده آنها روی سر مانند چسب، حساسیت نشان دهند.

آیا کاشت مو با روش amt با موی مصنوعی نیز امکان پذیر است؟

در برخی از مواقع و بنا به تشخیص پزشک یا تقاضای مراجعه کننده به جای موی طبیعی از الیاف موی مصنوعی برای کاشت مو با روش amt استفاده می شود. در کلینیک رویان سلامت خدمات متنوعی نظیر کاشت مو، کاشت ابرو، ریش و سایر عمل های زیبایی با بهترین تجهیزات و متدها به خصوص در کاشت مو ارائه می شود.

آیا امکان از بین رفتن موهای دیگر در کاشت مو amt وجود دارد؟

از آنجایی که موها به صورت واحدی از بانک موی افراد برداشته می شوند، هیچ گونه برشی در پوست سر صورت نمی گیرد. موهای برداشته شده نیز بعد از مدت زمان کوتاهی مجددا رشد خواهند کرد. تنها در صورتی که پزشک غیر متخصص و حرفه ای این روش را انجام دهد، احتمال رسیدن آسیب به فولیکول های مو وجود دارد.

شاخه: کاشت مو

منبع: کلینیک رویان سلامت

 

کلمه کلیدی اصلی: کاشت مو amt

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18688103/

https://www.healthline.com/health/hair-transplant