کره جنوبی می گوید تلاش کره شمالی برای هک تولیدکنندگان واکسن COVID-19 خود را خنثی کرده است

قانونگذاران روز جمعه گفتند ، آژانس اطلاعاتی کره جنوبی تلاش کره شمالی برای حمله به شرکت های کره جنوبی که واکسن ویروس کرونا را تولید می کنند ، خنثی کرد.

Ha Tae-keung ، یکی از اعضای کمیته اطلاعات پارلمانی ، پس از ارائه توضیحات توسط سرویس اطلاعات ملی (NIS) گفت که آژانس تعداد و تولیدکنندگان مواد مخدر را مشخص نکرده اما گفته است که از تلاش های هکری خسارتی وارد نشده است.

این ماجرا پس از اعلام مایکروسافت در اوایل ماه جاری میلادی اعلام شد که هکرهایی که برای دولت های روسیه و کره شمالی کار می کنند سعی کرده اند به شبکه هفت شرکت دارویی و محققان واکسن در کانادا ، فرانسه ، هند ، کره جنوبی و ایالات متحده نفوذ کنند.

جلسات درب بسته توسط NIS ، که اطلاعات و تجزیه و تحلیل را با همتایان خود در میان همسایگان اصلی به اشتراک می گذارد ، دسترسی عمومی نادر به اطلاعات مربوط به شمال منزوی را فراهم می کند.

ها و یکی دیگر از اعضای آن کیم بیونگ کی گفتند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به دلیل “پارانویای” COVID-19 اقدامات “نامعقولی” انجام داده است.

آنها گفتند كه این اقدامات شامل ممنوعیت ماهیگیری و تولید نمك به دلیل ترس از آلوده شدن آب دریا به ویروس و گرفتار كردن حدود 110،000 تن برنج از چین در بندر دالیان در شمال شرقی چین است.

ها به خبرنگاران گفت: “او بیش از حد احساسات ، خشم و نشانه های استرس را ابراز داشته و به طور فزاینده ای دستورات نامعقول می دهد.”

کره شمالی هیچگونه آلودگی به ویروس کرونا را تأیید نکرده است ، اما NIS گفته است که شیوع آن در آنجا منتفی نیست زیرا این کشور قبل از بستن مرز در اواخر ژانویه با چین تجارت و تبادلات مردمی داشت.

کیم ، قانونگذار گفت ، پیونگ یانگ هیچ پاسخ رسمی به انتخابات ریاست جمهوری اخیر آمریکا نداده است ، اما دولت از همه نمایندگی های دیپلماتیک خارج از کشور خود خواسته است که احتیاط کنند و “تحریک” ایالات متحده نباشند.