کشاورزان هندی اعتراض خود را علیه قوانین جدید ادامه می دهند زیرا پلیس به آنها اجازه ورود سرمایه می دهد

هزاران کشاورز خشمگین هند که معترض به قوانین جدید کشاورزی بودند ، اواخر جمعه پس از درگیری با پلیس که آنها را در حومه شهر مسدود کرده بود ، مجاز به ورود به پایتخت ملی شدند.

کشاورزان ، که از قوانین جدید می ترسند درآمد خود را کاهش دهند و قدرت بیشتری به شرکت ها بدهند ، در بیانیه ای پلیس به یک محل اعتراض در دهلی نو ، پلیس اسکورت می شوند. بلافاصله مشخص نبود که این اعتراضات در کجا برگزار می شود.

طی دو ماه گذشته ، اتحادیه های کشاورز که تمایلی به پذیرش قوانینی ندارند که در ماه سپتامبر تصویب شده اند ، در بزرگراه های ایالت های پنجاب و هاریانا اردو زده اند.

آنها می گویند که این قوانین می تواند دولت را متوقف کند و خرید غلات را با قیمت تضمین شده متوقف کند و منجر به بهره برداری از آنها توسط شرکت هایی شود که محصولات خود را با قیمت ارزان خریداری می کنند.

دولت گفته است كه این قوانین در راستای اصلاح كشاورزی از طریق آزاد كردن كشاورزان برای بازاریابی محصولات خود و تقویت تولید از طریق سرمایه گذاری خصوصی است.

کشاورزان برای فشار بر دولت نخست وزیر نارندرا مودی برای لغو قوانین از روز پنجشنبه راهپیمایی خود را به پایتخت آغاز کردند ، اما توسط تعداد زیادی از پرسنل امنیتی با تجهیزات ضد شورش در مرز بین دهلی نو و ایالت هاریانا متوقف شدند.

آنها در اوایل جمعه راهپیمایی خود را از سر گرفتند و در اثر باران شبانه و دمای هوای سرد زمستان بی روح نبودند.

درگیری با پلیس در خارج از دهلی نو

کشاورزان که با تراکتور و اتومبیل به سمت دهلی نو در حرکت بودند ، دوباره در حاشیه پایتخت توسط پلیس مسدود شدند. این امر منجر به درگیری بین کشاورزان و پلیس شد ، آنها از گاز اشک آور ، گلوله های آب و باتوم برای عقب راندن آنها استفاده کردند.

در پاسخ ، کشاورزان با استفاده از تراکتور دیوارهای بتونی ، کانتینرهای حمل و نقل و کامیون های پارک شده را که پلیس در جاده های منتهی به پایتخت مستقر کرده بود ، پاکسازی کردند.

برخی از معترضین همچنین به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند و پرچم اتحادیه های کشاورزان را به اهتزاز درآوردند. هنوز گزارشی از زخمی ها گزارش نشده است.

روز جمعه پلیس با استفاده از آب از بین می برد و کشاورزان معترض را متفرق می کند. (آنوشری فدنویس / رویترز)

مجیندر سینگ دالیوال ، رهبر ، گفت: “ما برای حقوق خود می جنگیم. تا زمانی که به پایتخت نرسیم و دولت را مجبور به لغو این قوانین سیاه نکنیم ، آرام نخواهیم بود.”

پیش از این ، مترو دهلی به منظور جلوگیری از سوار شدن قطارهای مسافرتی معترضین به پایتخت ، برخی از خدمات را متوقف کرد. با بررسی وسایل نقلیه در مرزهای ایالتی ، ترافیک به سمت خزیدن کاهش یافت و منجر به گرفتگی شدید در برخی بزرگراه ها شد.

وزیر ارشد پنجاب ، عماریندر سینگ ، از دولت فدرال خواست که با رهبران کشاورزان گفتگو کند. بسیاری از کشاورزان معترض اهل پنجاب ، یکی از بزرگترین ایالت های کشاورزی هند هستند.

سینگ در توییتر خود نوشت: “صدای کشاورزان را نمی توان به طور نامحدود خفه کرد.”

کشاورزان معترض گفتند که قوانین جدید که در ماه سپتامبر تصویب شد ، می تواند دولت را متوقف کند و خرید غلات را با قیمت های تضمین شده متوقف کند و منجر به بهره برداری آنها توسط شرکت های بزرگ شود. (آنوشری فدنویس / رویترز)

مذاکرات بین رهبران اتحادیه های کشاورزان و دولت برای خنثی کردن این وضعیت ناموفق بوده است. کشاورزان می گویند تا زمانی که دولت قوانین را پس نگیرد ، به اعتراض خود ادامه می دهند. احزاب مخالف و برخی از متحدان مودی این قوانین را ضد کشاورز و طرفدار شرکت خوانده اند.

مدت هاست که کشاورزان به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از هند دیده می شوند ، جایی که کشاورزی بیش از نیمی از 1.3 میلیارد نفر از مردم این کشور را پشتیبانی می کند. اما آنها همچنین در طی سه دهه گذشته شاهد کاهش قدرت اقتصادی خود بوده اند. زمانی که یک سوم تولید ناخالص داخلی هند را تشکیل می دادند ، اکنون تنها 15 درصد از اقتصاد 2.9 تریلیون دلاری این کشور را تولید می کنند.

کشاورزان غالباً از بی توجهی شکایت می کنند و اعتراضات مکرر خود را برای مطالبه قیمت بهتر محصولات ، معافیت از وام بیشتر و سیستم های آبیاری برای تضمین آب در دوره خشکی انجام می دهند.