کشاورزان هندی با اعتصاب سراسری اعتراض خود را علیه قوانین جدید افزایش می دهند

اعتصاب سراسری هزاران کشاورز هندی در اعتراض به قوانین جدید کشاورزی سه شنبه در میان تظاهرات جدید در حومه پایتخت آغاز شد.

این اعتصاب به دنبال پنج دور گفتگو بین کشاورزان و دولت هند انجام شده است که نتوانسته اند هیچ پیشرفتی داشته باشند. ده ها هزار کشاورز نزدیک به دو هفته بزرگراه های اصلی در حومه دهلی نو ، پایتخت را مسدود کرده اند.

رهبران معترض پیشنهاد دولت برای اصلاح برخی از موارد بحث برانگیز در قوانین جدید مزرعه را که مقررات قیمت محصولات را کاهش می دهد رد کرده و به تقاضای لغو کامل آنها پایبند بوده اند.

گروه های سنگین پلیس با تجهیزات ضد شورش در مناطق تجمع کشاورزان در روز سه شنبه گشت زدند.

در قاضی پور ، در حومه دهلی نو ، صدها کشاورز تمام مسیرهای ورود و خروج را مسدود کردند ، اگرچه اجازه عبور وسایل نقلیه اضطراری از جمله آمبولانس را دادند.

آنها شعارهایی مانند “زنده باد وحدت کشاورزان” را سر دادند و بنرهایی را حمل کردند که در برخی از آنها “بدون کشاورز ، بدون غذا” نوشته شده بود.

دارشان سینگ ، کشاورز در قاضی پور گفت که معترضین عقب نشینی نخواهند کرد.

وی گفت: “ما برای پیروزی در این مبارزه مصمم هستیم.” “ما فقط پس از لغو قوانین (مزرعه جدید) برمی گردیم.”

حامیان کشاورزان در حین تعطیلی در سراسر کشور که روز سه شنبه هزاران کشاورز هندی در اعتراض به قوانین جدید کشاورزی در بمبئی اعتراض کردند ، شعار می دهند. (Rajanish Kakade / آسوشیتدپرس)

در سینگو ، منطقه دیگری در حومه دهلی نو که کشاورزان همچنین بزرگراه ها را مسدود کرده اند ، تظاهرکنندگان در حالی که شعارهایی از جمله “مودی درگذشت!” را سردادند که نام نارندرا مودی نخست وزیر و برخی از رهبران شرکت های هندی روی آن نوشته شده بود.

گفتگوهای بیشتر در روز چهارشنبه

رهبران کشاورزان تهدید کرده اند که در صورت لغو نکردن قوانین از سوی دولت ، در سراسر کشور تحریک خود را تشدید کرده و مناطق عوارضی را اشغال خواهند کرد.

آزادپور مندی ، بزرگترین بازار عمده فروشی سبزیجات و میوه های دهلی نو ، در حمایت از کشاورزان تعطیل شد.

دو طرف برای گفتگوهای بیشتر روز چهارشنبه دیدار خواهند کرد.

کشاورزان معترض به اصلاحاتی هستند که به گفته آنها می تواند قیمت محصولات را خراب کرده و درآمد آنها را کاهش دهد. آنها می گویند که این قوانین باعث می شود که دولت خرید غلات را با حداقل قیمت تضمین شده متوقف کند و منجر به بهره برداری توسط شرکت هایی شود که قیمت ها را پایین می آورد.

کشاورزان معترض روز سه شنبه چهره ای را به نمایندگی از نارندرا مودی نخست وزیر هند ، حزب حاکم بهاراتایا جاناتا ، راست گرایان رشتریا سویمسواک سانگ و رهبران شرکت ها در مرز ایالت دهلی و هاریانا سوزاندند. (الطاف قدری / آسوشیتدپرس)

دولت نخست وزیر نارندرا مودی اصرار دارد که اصلاحات به نفع کشاورزان باشد. این گزارش می گوید که آنها به کشاورزان اجازه می دهند محصولات خود را به بازار عرضه کنند و از طریق سرمایه گذاری خصوصی تولید را تقویت کنند. اما کشاورزان می گویند هرگز با آنها مشورت نشده است.

کشاورزان حداقل در پنج بزرگراه اصلی در حومه دهلی نو اردو می زنند و گفته اند تا زمانی که دولت آنچه را “قانون سیاه” می نامند ، لغو کند ، آنها آنجا را ترک نخواهند کرد.

دو ماه اعتراض

کشاورزان نزدیک به دو ماه است که در ایالت های پنجاب و هاریانا به این قوانین اعتراض کرده اند. هفته گذشته وقتی ده ها هزار نفر به دهلی نو راهپیمایی کردند ، در آنجا با پلیس درگیر شدند ، اوضاع تشدید شد.

این قوانین بر خشم موجود در حال حاضر از سوی کشاورزان افزوده است ، آنها اغلب شکایت دارند که دولت در تلاش برای افزایش قیمت محصول ، معافیت از وام اضافی و سیستم های آبیاری برای تضمین آب در دوره خشکی نادیده گرفته شده است.

با نزدیک به 60 درصد جمعیت هند برای تأمین معیشت خود به کشاورزی وابسته هستند ، شورش رو به رشد کشاورزان دولت مودی و متحدانش را به هم ریخته است.

یک کارگر شهرداری در اعتصاب کشاورزان در دهلی نو در روز سه شنبه بازار عمده فروشی تقریبا خالی از سکنه را جارو می کند. (الطاف قدری / آسوشیتدپرس)

مودی و رهبران حزب او سعی کردند ترس کشاورزان از قوانین جدید را برطرف کنند و نگرانی های آنها را نیز رد کنند. برخی از رهبران حزب کشاورزان را “گمراه” و “ضد ملی” خوانده اند ، برچسبی که اغلب به کسانی که مودی یا سیاست های وی را انتقاد می کنند ، داده می شود.

بسیاری از رهبران حزب مخالف ، فعالان و حتی برخی از متحدان حزب مودی این قوانین را ضد کشاورز خوانده و از معترضان حمایت کرده اند.

حزب Aam Aadmi وی در توئیتی گفت که آرویند کجریوال ، عالی ترین مقام منتخب دهلی نو ، به دلیل حمایت از کشاورزان در بازداشت خانگی قرار گرفت.