کشاورزان هندی مذاکرات با دولت را در میان محاصره ها ، به دلیل ایجاد قوانین در مورد کشاورزی رد می کنند

کشاورزان معترض روز یکشنبه پیشنهاد دولت هند برای انجام مذاکرات فوری در صورت پایان دادن به محاصره بزرگراه های اصلی را رد کردند زیرا آنها به دنبال لغو قانونی هستند که به گفته آنها می تواند قیمت محصولات را خراب کند.

جاسکاران سینگ ، رهبر اتحادیه کیسان یا اتحادیه کشاورزان به خبرنگاران گفت ، هزاران کشاورز اردوگاه ها را در بزرگراه های ایالت پنجاب و هاریانا ادامه خواهند داد تا سه قانون جدید کشاورزی لغو شود.

کشاورزان می گویند که این قوانین می تواند دولت را متوقف کند و خرید غلات را با قیمت های تضمین شده متوقف کند و منجر به بهره برداری از آنها توسط شرکت هایی شود که محصولات خود را ارزان می خرند.

دولت می گوید این قانون کشاورزی مورد نیاز اصلاحات را ایجاد می کند که به کشاورزان این امکان را می دهد تا از طریق سرمایه گذاری خصوصی محصولات خود را به بازار عرضه کنند و تولید را تقویت کنند.

نخست وزیر نارندرا مودی روز یکشنبه گفت: “این اصلاحات نه تنها موجب از بین بردن کشاورزان ما شده است بلکه به آنها حقوق و فرصت های جدیدی نیز داده است.”

کشاورزان یکشنبه جلسه ای را در مرز ایالت دهلی-هاریانا برگزار می کنند. (مانیش سواروپ / آسوشیتدپرس)

روز جمعه ، نارندرا سینگ تومار ، وزیر کشاورزی ، پیشنهاد گفتگو با نمایندگان کشاورزان را در 3 دسامبر ارائه داد.

این به دنبال یک روز درگیری با پلیس ، که با استفاده از گاز اشک آور ، توپ آب و باتوم برای عقب راندن آنها هنگام ورود به دهلی نو ، از آنها استفاده کرد.

آخرین پیشنهاد مذاکرات توسط وزیر کشور آمیت شاه روز شنبه ارائه شد.

اما وی گفت که کشاورزان باید اعتراضات خود را به محلی تعیین شده توسط دولت در دهلی نو منتقل کرده و جلوی انسداد بزرگراه ها را بگیرند.

یک کشاورز روز یکشنبه هنگام محاصره در مرز ایالت دهلی-هاریانا تلفن همراه خود را بررسی می کند. (مانیش سواروپ / آسوشیتدپرس)

سینگ ، نماینده کشاورز ، گفت که او شک دارد که دولت واقعاً می خواهد مذاکره کند.

وی گفت: “ما می خواهیم قوانین مزرعه منتفی شود ، همین.”

سینگ گفت که کشاورزان بیشتری به اعتراض خواهند پیوست و بزرگراه های ملی را در سایر ایالت ها نیز مسدود خواهد کرد.

کاهش قدرت اقتصادی

مدت هاست که کشاورزان به عنوان قلب و روح هند شناخته می شوند ، جایی که کشاورزی بیش از نیمی از 1.3 میلیارد نفر از مردم این کشور را پشتیبانی می کند.

اما کشاورزان همچنین در طی سه دهه گذشته شاهد کاهش قدرت اقتصادی خود بوده اند.

زمانی که یک سوم از تولید ناخالص داخلی هند را تشکیل می دادند ، اکنون تنها 15 درصد از تولید ناخالص داخلی را تولید می کنند که ارزش آن 2.9 تریلیون دلار در سال است.

کشاورزان غالباً از بی توجهی شکایت می کنند و اعتراضات مکرر خود را برای مطالبه قیمت بهتر محصولات ، معافیت از وام بیشتر و سیستم های آبیاری برای تضمین آب در دوره خشکی انجام می دهند.