کشورهای اتحادیه اروپا و ناتو شروع به بررسی آزمایشی کاخ سفید می کنند

وزیر امور خارجه آلمان ، هیکو مائس روز جمعه از هر دو طرف در انتخابات ایالات متحده خواست که تا زمان دستیابی به نتایج ، خویشتنداری نشان دهند و افزود: تشدید تنش ها غیرمسئولانه است.

مائس با زبان غیرمعمول صریح به رسانه های Funke آلمان گفت: “آمریکا چیزی فراتر از یک نمایش یک نفره است. هر کسی که در چنین شرایطی همچنان به آتش ریختن ادامه دهد ، غیرمسئولانه عمل می کند.”

وی در برخی از اولین اظهار نظرهای خود درباره این وضعیت افزود: “اکنون زمان آن است كه خونسردی خود را حفظ كنیم تا نتیجه مشخص شده به طور مستقل حاصل شود.”

بایدن اوایل روز جمعه پیش از دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، در پنسیلوانیا و جورجیا با اختلاف کمی پیش رفت و به عنوان برنده ریاست جمهوری پیش بینی شد.

مااس در مصاحبه ای با مصاحبه با رسانه فانکه ، که عصاره های آن را توییت کرد ، گفت: “برای اینکه نتیجه – که هنوز مشخص نشده است – پذیرفته شود ، همه باید ابتدا خویشتنداری کنند.” “این شامل ما می شود.”

وی گفت: “بازندگان شایسته برای عملکرد دموکراسی مهمتر از برندگان درخشان هستند.”

تماشا کنید: تحلیلگر می گوید اعتماد به خارج از کشور ایالات متحده به سرعت بازسازی نمی شود:

تحلیلگران می گویند انتخابات تفرقه انگیز و هنوز بلاتکلیف در ایالات متحده چهره این کشور را در صحنه جهانی بیشتر مخدوش کرده است. ساعت 2:00

مااس گفت كه او انتظار دارد كه پس از حل و فصل نتیجه انتخابات ، “ایالات متحده آمریكا احتمالاً فعلاً با انرژی كامل به صحنه بین المللی برنخواهد گشت.” اما او گفت: “جهان به ایالات متحده آمریکا به عنوان نیروی نظم و نه به عنوان عامل هرج و مرج نیاز دارد.”

فرانسه امیدوار است که از تجارت به عنوان اهرم فشار کمتر استفاده کند

وزیر تجارت ، فرانك ريستر گفت ، فرانسه انتظار دارد روابط تجاری نرمتر با آمریكا در صورت پیروزی بایدن ، با همسویی بیشتر در توسعه پایدار و همکاری های چند جانبه بیشتر ، پیروز شود.

ترامپ به دلیل یارانه های ایرباس ، متوالی تعرفه هایی را برای شراب های فرانسوی وضع کرده ، تهدید به اخذ شامپاین و کیف های دستی لوکس در یک اختلاف مالیاتی دیجیتال کرده و موضع انزواطلبانه “اول آمریکا” را دنبال کرده است.

ريستر در پاسخ به اين س ifال كه آيا فرانسه پيش بيني مي كند كه رياست جمهوري بايدن آشتي بيشتري داشته باشد ، به رويترز گفت: “ما مطمئناً شاهد بهبود روابط خواهيم بود.

گوش کنید | ایالات متحده از توافق آب و هوایی خارج شده است ، اما آیا بایدن دوباره وارد این توافق شد؟

جاری23:11با خروج آمریکا از توافق پاریس ، اقدامات بعدی در مبارزه با تغییرات آب و هوایی چیست؟

همزمان با مشاهده شمارش آرا US ایالات متحده ، این کشور رسماً از توافقنامه پاریس درباره آب و هوا خارج شد. در مقاله ویژه درباره تغییرات آب و هوایی ، ما در مورد معنای این خروج و آنچه اتفاق می افتد ، با مایکل ای. مان ، دانشمند آب و هوا و استاد برجسته علوم جوی در دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا بحث خواهیم کرد. الان تنگه ، مدیر کمپین های آب و هوایی ایالات متحده با صندوق جهانی حیات وحش ؛ و جسیکا گرین ، استاد علوم سیاسی متخصص در سیاست بین المللی آب و هوا در دانشگاه تورنتو. 23:11

اردوگاه بایدن در جریان مبارزات انتخاباتی گفته است ، ضمن رسیدگی به عدم تعادل در تجارت کشاورزی با اتحادیه اروپا ، “جنگ تجاری مصنوعی” را که ترامپ علیه اروپا به راه انداخته بود ، پایان خواهد داد.

فرانسه سه درصد مالیات جدید بر درآمد شرکت های بزرگ فناوری وضع کرده است ، اما موافقت کرده است که پرداخت های خود را در سال جاری متوقف کند در حالی که مذاکرات بین المللی درباره نحوه مالیات دادن به غول هایی مانند گوگل و فیس بوک انجام می شود. در مقابل ، ترامپ موافقت کرد که جنگ تعرفه ای را تا پایان سال 2020 ادامه دهد.

روابط پیچیده آمریکا و ترکیه

دو مقام ارشد ترکیه روز جمعه گفتند که علی رغم دوستی با ترامپ که به دو کشور در دوران آشفته کمک کرده است ، این کشور برای هر دو نامزد آماده است.

مولوت چاووش اوغلو وزیر امور خارجه گفت: “صرف نظر از اینكه كدام نامزد در ایالات متحده منصوب شود ، ما برای بهبود روابط خود رویكرد صادقانه ای را دنبال خواهیم كرد.”

مشارکت چند دهه ای میان متحدان ناتو در پنج سال گذشته به دلیل اختلاف نظر در سیاست سوریه ، روابط نزدیك آنكارا با مسكو ، جاه طلبی های آن در شرق مدیترانه ، اتهامات آمریكا علیه یك هالك بانك دولتی و فرسایش حقوق در ترکیه.

با وجود آن ، روابط ترامپ با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه پیچیده بوده است. گزارش های رسانه ای و جان بولتون ، مشاور سابق ترامپ ، به این افراد پیشنهاد کرده اند که از یک معامله دیپلماسی خارجی برخوردار هستند ، اردوغان به ترغیب رئیس جمهور آمریکا برای کنار کشیدن از درگیری نیروهای نظامی در سوریه کمک می کند ، و ترامپ قول می دهد که شخصاً در تحقیق هالبانک درگیر شود.

چاووش اوغلو گفت ترکیه با دولت های دموکرات و جمهوری خواه به طور یکسان کار کرده و مشکلات را با هر دو غلبه کرده است.

WATCH l دیدگاه کانادا در مورد انتخابات نزدیک:

واکنش متفاوتی از سوی کانادایی ها نسبت به عدم نتیجه انتخابات ایالات متحده در سه شنبه شب ، با ابراز نگرانی از شکاف سیاسی عمیق در جنوب مرز ، ابراز شد. 1:58

واشنگتن تهدید به تحریم ترکیه برای خرید سامانه های دفاع موشکی روسیه است اما دولت ترامپ از اعمال تحریم ها اجتناب کرده است.

چاووش اوغلو گفت: “البته ، افراد تأثیر مثبت و منفی دارند.” “دوستی صمیمانه بین رئیس جمهور ما و آقای ترامپ در سخت ترین دوران ادامه یافت.”

تحلیلگران می گویند اگر بایدن رئیس جمهور آمریکا شود روابط دو جانبه ترکیه ممکن است آسیب ببیند.

با این حال فوات اوکتای معاون رئیس جمهور اردوغان گفت که آنکارا از تحریم نمی ترسد.

اوکتای به پخش کننده A Haber گفت: “هیچ کشوری از جمله آمریکا فرصتی برای اجرای سیاست خارجی ، برنامه یا سیاستی در منطقه با وجود ترکیه یا با کنار گذاشتن ترکیه ندارد.”

وی گفت: “ترکیه دیگر کشوری نیست که از تحریم ها منقبض شود یا از آن ترسیده باشد.” “تحریم ها عزم و اراده ما را بیشتر می کند.”

WATCH l رسانه های روسی بر درگیری های ایالات متحده تمرکز می کنند ، کرملین بیشتر بی صدا است:

کرملین می گوید قوانین منسوخ در ایالات متحده منجر به “کاستی” در روند رای گیری شده است. تلویزیون دولتی روسیه ادعای دونالد ترامپ را بدون هیچ مدرکی مبنی بر تقلب و تقلب در انتخابات تکرار کرده است. 3:10

با توجه به روسیه ، ولادیمیر پوتین در این هفته در مورد انتخابات توضیحی نداده است اما اظهارات اخیر او نشان می دهد که شرط بندی های خود را انجام می دهد ، از ترامپ و بایدن تعریف و انتقاد می کند.

واشنگتن پس از آنكه آژانس های اطلاعاتی آمریكا به این نتیجه رسیدند كه روسیه تلاش كرد در انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریكا مداخله كند تا رقابت را به نفع ترامپ متوقف كند ، مسكو را تحریم كرد ، این ادعا كه مسكو آن را رد كرد و ترامپ به طور مستمر كم اهمیت جلوه می دهد ، با این استدلال كه نتایج تحت تأثیر قرار نگرفته است.

پوتین در اجلاس هلسینکی با ترامپ در سال 2018 تأیید کرد که جمهوریخواه کاندیدای مورد نظر وی نسبت به هیلاری کلینتون چهار سال پیش بود.