AstraZeneca می گوید آزمایشات مرحله پایانی واکسن COVID-19 آن “بسیار م effectiveثر” در پیشگیری از بیماری است

AstraZeneca روز دوشنبه گفت که آزمایشات مرحله پایانی واکسن COVID-19 آن که با دانشگاه آکسفورد ساخته شده است “در جلوگیری از بیماری” بسیار کارآمد است.

نتایج بر اساس تجزیه و تحلیل میان دوره ای آزمایشات واکسن در انگلیس و برزیل توسط دانشگاه آکسفورد تولید شده و توسط AstraZeneca تولید شده است. AstraZeneca گفت ، هیچ بستری یا موارد شدید COVID-19 در کسانی که این واکسن را دریافت کرده اند گزارش نشده است.

پروفسور اندرو پولارد ، محقق ارشد آزمایش ، گفت: “این یافته ها نشان می دهد که ما یک واکسن م effectiveثر داریم که زندگی بسیاری را نجات خواهد داد. جالب است بدانید که یکی از رژیم های دوز ما ممکن است حدود 90 درصد موثر باشد.”

این آزمایش دو رژیم دوز مختلف را بررسی کرد – نیم دوز واکسن و به دنبال آن یک دوز کامل با فاصله حداقل یک ماه 90 درصد موثر بود. رژیم دوم با استفاده از دو دوز کامل با فاصله یک ماه 62 درصد موثر بود. نتایج ترکیبی میانگین اثر بخشی 70 درصد را نشان داد.

پاسکال سوریوت ، مدیر عامل AstraZeneca گفت: “اثر و ایمنی این واکسن تأیید می کند که در برابر COVID-19 بسیار موثر خواهد بود و تأثیر فوری بر این اورژانس بهداشت عمومی خواهد داشت.”

“علاوه بر این ، زنجیره تأمین ساده واکسن و تعهد و تعهد غیر انتفاعی ما برای دسترسی گسترده ، عادلانه و به موقع به معنای مقرون به صرفه بودن و در دسترس بودن جهانی است ، صدها میلیون دوز تأیید شده را تأمین می کند.”

هفته گذشته دو دارو ساز دیگر ، Pfizer و Moderna ، نتایج اولیه آزمایشات مرحله آخر را نشان دادند که نشان می دهد واکسن COVID-19 آنها تقریباً 95٪ موثر است.