HDMI ARC چیست ؟

ورژن HDMI 2.0 که در سپتامبر ۲۰۱۳ معرفی شد در واقع یکی دیگر از بروز رسانی های مهم اچ دی ام آی محسوب می شود.در این بروزرسانی که به پهنای باند کابل مربوط می شود تا به رزولوشن،پهنای باند را به ۱۸ گیگابایت بر ثانیه افزایش داده است. اگر به تازگی تلویزیون و یا سیستم صوتی خانگی خودتان رو وصل کردید احتمالا متوجه شدید یکی از ورودی های HDMI شما HDMI ARC نامگذاری شده، شاید برای شما مهم نبوده و یا اصلا متوجه این موضوع نشدید اما جالب است بدانید که … هفت نوع از این رابط وجود دارد که شامل DVI-I Single Link ، DVI-I Dual Link ، DVI-A ، DVI-D Single Link ، DVI-D Dual Link ، Mini-DVI و Micro-DVI است. در بیشتر موارد ، بیش از یک عدد پورت در پشت و یا در کنار تلویزیون قرار دارد. با این تفاسیر کابل HDMI از همه نظر نسبت به کابل های VGA برتری دارد. به خاطر داشته باشید که همه پورت های USB-C از خروجی ویدئو پشتیبانی نمی کنند، این فقط یک رابط است که هیچ فناوری دیگری را به غیر از اتصال USB 3.2 نوید نمی دهد.

HDMI ARC که اغلب به آن توجه چندانی نمی شود به اصطلاح، “کانال بازگشت صدا” نامیده می شود که یک سیستم واسطه دو طرفه محسوب میشود و از زمان معرفی کابل HDMI، ورژن ARC ،۱٫۴ در همه تلویزیون های خانگی، سیستم صوتی و همچنین گیرنده ها کابل hdmi 30 متری بکار رفته است. فکر می کنید اتصال کامپیوتر به تلویزیون خیلی ساده است: شما فقط یک کابل HDMI می گیرید و این دو را با هم متصل می کنید ، درست است؟ صفحه اصلی باید “یک” و تلویزیون به عنوان “دو” خوانده شود یا چیزی بالاتر از این اگر بیش از دو نمایشگر متصل باشد. همچنین اگر قصد دارید تلفن همراه یا تبلت خود را با کابل HDMI به تلویزیون متصل کنید مطمئن شوید که تنظیمات مربوط به اتصال HDMI در دستگاهتان فعال باشد. مرحله 2: تلویزیون را در طرح انتخاب کنید. مرحله 5: تلویزیون سازگار را در لیست انتخاب کنید. مرحله 2: در پنجره زیر ، روی گزینه Display Adapter Properties for Display کلیک کنید، نماد را به شماره تعیین شده تلویزیون تغییر دهید. مرحله 2: اگر فقط چهار کاشی قابل مشاهده است ، روی Expand در پایین کلیک کنید .

همچنین HDMI هم یک انتخاب قابل قبول برای گیمرها است، گرچه نگارشهای 1.4 و 2.0 آن از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتز فقط با وضوح تصویر 1080p یا پایینتر از آن پشتیبانی میکنند. بسیار دور از کاربرد است اما در بعضی موارد قابل استفاده است. مرحله 7: برای پایان دادن به پخش ، روی قطع اتصال واقع در یک نوار ابزار که در بالای صفحه اصلی رایانه نشان داده شده است ، کلیک کنید . همچنین صدا را هم بصورت دیجیتال انتقال داده و با کیفیت عالی ارائه می دهد. این فناوری فیبر نوری،نسبت به کابل های مسی معمولی،که سرعت انتقال اطلاعات آن 1000 Feet می باشد. به منظور اتصال گوشی به تلویزیون به وسیله ی کابل شارژر یا USB ابتدا در تلفن همراه وارد منوی ” Developer Options” شوید و گزینه ی ” Usb Debugging” را فعال نمایید. این امر خرید آداپتور مناسب را دشوار می کند ، بنابراین قبل از خرید مشخصات PC خود را بررسی کنید تا کابل یا آداپتور صحیح مشخص شود. همچنین اگر متوجه شدید دستگاه صوتی HDMI غیرفعال است ، بر روی آن راست کلیک کرده و Enable را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که تلویزیون سازگار ، روشن و تنظیم شده است تا پخش رایانه را دریافت کند.

متأسفانه ، تلویزیون ها معمولاً اتصالات DisplayPort ندارند، بیشتر آنها فقط برای مانیتورهای رومیزی اختصاص دارند. قبل از اینکه فرض کنید پورت USB-C از خروجی HDMI و DisplayPort پشتیبانی می کند ، مشخصات PC را بررسی کنید. در این حالت ، یک کابل دو سر نر با یک سر USB-C و HDMI در انتهای دیگر مورد نیاز است. رایانه های شخصی مدرن و بدون اتصال HDMI یا DisplayPort اغلب گزینه دیگری در قالب USB-C دارند. در این مورد ، یک DisplayPort به کابل نر HDMI نیاز دارد، در غیر این صورت به یک آداپتور با انتهای نر DisplayPort و انتهای ماده پورت HDMI نیاز خواهید داشت. بیشتر رایانه های شخصی رومیزی که دارای کارت گرافیک اختصاصی هستند ، حداقل دارای یک کانکتور DisplayPort هستند ، البته در لپ تاپ ها کمتر مشاهده می شود. اما اگر رایانه شخصی از پورت HDMI برخوردار نباشد چه می کنید؟ برای اتصال دو دستگاه ، یک سر کابل HDMI را به پورت تلویزیون و سر دیگر آن را به پورت PC وصل کنید. برای مشاهده دسک تاپ ویندوز 10 در تلویزیون ، فقط ریموت را بگیرید و از اتصالات دور بزنید تا دسک تاپ رایانه ظاهر شود.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با کابل hdmi دایو وب سایت خود باشید.