SpaceX پرتاب نمونه اولیه موشک مریخ را ساقط می کند

اسپیس ایکس الون ماسک قرار بود نمونه اولیه موشک مریخی خود را Starship در آزمایش “هاپ” در بالاترین ارتفاع خود از تاسیسات شرکت فضایی در تگزاس روز سه شنبه به فضا پرتاب کند ، اما اندکی قبل از پایان شمارش معکوس ، پرتاب سقوط کرد.

این پرتاب در نظر گرفته شده بود یک آزمایش کلیدی برای یک سیستم موشکی است که ماسک امیدوار است انسانها را بر روی ماه و در نهایت مریخ فرود بیاورد.

اما یک موتور اتوماتیک سقوط کرد و تنها 1.3 ثانیه در شمارش معکوس باقیمانده بود. SpaceX در پخش وب خود اعلام كرد كه اين كار روزانه انجام شده است و هيچ خبري در مورد زمان امتحان مجدد آن وجود ندارد.

SpaceX ، که قبلاً گفته بود برنامه پرتاب آن احتمالاً تغییر خواهد کرد ، بر اساس پرونده های انجام شده در اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده (FAA) چهارشنبه و پنجشنبه فرصت پرتاب دارد.

Starship ، یک سیستم موشکی با جوشکاری مرحله 1 مرحله فوق العاده سنگین خود با ارتفاع 120 متر ، برای حمل انسان و 90 تن بار به ماه و مریخ طراحی شده است. این خودروی پرتاب برنامه ریزی شده نسل بعدی کاملاً قابل استفاده مجدد شرکت فضایی است که مرکز جاه طلبی های ماسک برای مقرون به صرفه بودن سفرهای فضایی انسان است.

اسپیس ایکس امسال دو آزمایش هاپ با استفاده از نمونه های اولیه موشک تک موتوره در محل پرتاب بوکا چیکا ، تگزاس انجام داده است. آن نمونه های اولیه حدود 150 متر به هوا پرتاب شدند و تقریباً یک دقیقه بعد بر روی تخته بتونی قرار گرفتند.

تماشا کنید | انیمیشن سیستم حمل و نقل بین سیاره ای SpaceX پیشنهادی:

https://www.youtube.com/watch؟v=0qo78R_yYFA