ظروف مسی ساخت زنجان.

سقز از پوست درختی به نام بنه یا درخت پسته وحشی به دست می‌آید که هر سال به طور طبیعی از شکاف تنه آن خارج می‌شود. سقز علاوه بر استفاده به عنوان آدامس، خواص دارویی نیز دارد و زنجانی ها از آن برای کمک به هضم غذا، جلوگیری از پوسیدگی و شادابی نفس استفاده می کنند. می توان سقز را به عنوان پماد روی زخم ها زد.

در زنجان، سقز به طور طبیعی از شکاف های درخت پسته تراوش می کند و آن را به یادگاری دیگری تبدیل می کند که ارزش نگهداری دارد. سقز علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی دندان می تواند به هضم غذا، رفع بوی بد دهان و هضم غذا کمک کند. علاوه بر اینکه مرهم زخم ها است، کاربردهای دیگری نیز دارد.

درخت پسته وحشی در پاییز در اثر شیره خود سقز می دهد. این ماده خوراکی شبیه آدامس است و خواص دارویی نیز دارد. استفاده از سقز از رفع بوی بد دهان تا هضم غذاها را شامل می شود.

درختی به نام بنه یا درخت پسته وحشی در فصل پاییز از طریق شکافی در تنه خود سقز را به طور طبیعی آزاد می کند. قیمت ظروف مسی علاوه بر استفاده در ساخت آدامس، خواص دارویی نیز دارد که زنجانی ها از آن برای کمک به هضم غذا، جلوگیری از پوسیدگی دندان و رفع بوی بد دهان استفاده می کنند. روی زخم ها می توانید پماد درخت چای بمالید.

شکاف پاییزی در تنه درخت بنه (پسته وحشی) سقز رزین آزاد می کند. زنجانی ها زردچوبه را مانند آدامس به عنوان سوغاتی دیگر می جویدند. علاوه بر لذت بردن از احساس پیری با جویدن سقز، از بوی بد دهان و پوسیدگی دندان ها نیز با جویدن آن جلوگیری می کنید.