ایالت نیویورک اجاق گاز و کوره را در بسیاری از ساختمان های جدید ممنوع می کند

ایالت نیویورک اجاق گاز و کوره را در بسیاری از ساختمان های جدید ممنوع می کند

نیویورک اولین ایالت ایالات متحده است که قانون ممنوعیت استفاده از گاز طبیعی برای گرمایش و پخت و پز در برخی ساختمان های جدید را تصویب می کند، طرحی که برای کاهش انتشار کربن طراحی شده است، اما گروه های صنعتی آن را بیش از حد و پرهزینه می دانند.

هم مجلس به رهبری دموکرات ها و هم سنا اواخر روز سه شنبه این مفاد را تصویب کردند که شامل بودجه 229 میلیارد دلاری ایالات متحده است. فرماندار کتی هوچول و قانونگذاران هفته گذشته با طرح کلی بسته هزینه موافقت کردند.

کارل هیستی، رئیس مجلس نیویورک در بیانیه‌ای گفت: «تغییر روش‌های تولید و استفاده از انرژی برای کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی، به تضمین محیط زیست سالم‌تر برای ما و فرزندانمان کمک می‌کند.»

این اقدام در نیویورک در بحبوحه بحث های عمومی شدید در ایالات متحده در مورد تأثیرات بهداشتی و زیست محیطی وسایل پخت و پز که سوخت فسیلی را می سوزانند و در مورد نقش گسترده تر گاز طبیعی در تغییرات آب و هوایی انجام می شود.

چه کسی و چرا با این ممنوعیت مخالف است؟

ده‌ها شهر در سراسر ایالات متحده سیاست‌هایی را اتخاذ کرده‌اند یا در حال بررسی هستند که گاز طبیعی را در ساختمان‌های جدید ممنوع یا منع می‌کنند تا به نگرانی‌های بهداشت عمومی و آب و هوا رسیدگی کنند. آنها با مقاومت شدید گروه‌های صنعت گاز و گروه‌های لابی رستوران‌ها و لوازم خانگی مواجه شده‌اند که استدلال می‌کنند این نگرانی‌ها بیش از حد است.

رابرت اورت، سناتور جمهوری‌خواه ایالت نیویورک در بیانیه‌ای گفت: «اول در کشور، ممنوعیت غیرقانونی برای اتصال گاز طبیعی در ساخت‌وسازهای جدید، قبوض آب و برق و هزینه‌های مسکن را افزایش می‌دهد.»

تماشا | چگونه اجاق گاز تبدیل به یک موضوع حزبی شد:

چگونه اجاق گاز تبدیل به موضوع حزبی شد | در مورد آن

اجاق گاز پس از مطالعه ای که آنها را با افزایش خطر ابتلا به آسم در کودکان مرتبط دانست، تبدیل به یک موضوع بحث برانگیز در ایالات متحده شد. درباره این تهیه‌کننده، کایران اودشورن توضیح می‌دهد که چگونه – و چرا – اجاق‌های گاز به کانون جنگ‌های فرهنگی آمریکا تبدیل شدند.

چه ساختمان هایی پوشیده شده اند؟ شروع از چه زمانی؟

این مقررات مستلزم ساخت ساختمان‌های جدید تنها با اتصالات برقی برای لوازم خانگی و تاسیسات است که از سال 2025 شروع می‌شود. این قانون برای ساختمان‌های با کمتر از هفت طبقه از سال 2026 اجرایی می‌شود. طبق این الزامات، تا سال 2029 برای ساختمان‌های بلندتر اعمال می‌شود. به نیویورک تایمز

بیمارستان ها، زیرساخت های حیاتی و موسسات غذایی تجاری از این الزامات مستثنی خواهند بود.

ساختمان هایی که شبکه محلی قادر به تحمل بار نیست نیز از قانون جدید مستثنی خواهند بود. ساختمان ها و لوازم موجود تحت تأثیر این قانون قرار نخواهند گرفت.