بانکی که بانک سیلیکون ولی را خریده است از HSBC به دلیل شکار غیرقانونی شکایت کرده است

بانکی که بانک سیلیکون ولی را خریده است از HSBC به دلیل شکار غیرقانونی شکایت کرده است

First Citizens BancShares Inc که بانک سیلیکون ولی را پس از فروپاشی آن خریداری کرد، روز دوشنبه از HSBC Holdings PLC شکایت کرد و آن را به شکار غیرقانونی بیش از 40 کارمند بانک شکست خورده متهم کرد.

شکایتی که در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ارائه شده است می گوید که HSBC با استخدام کارگران به منظور دسترسی نادرست به اسرار تجاری بانک سیلیکون ولی (SVB) قوانین فدرال را نقض کرده است.

First Citizens در این دعوی اعلام کرد که بیش از 1 میلیارد دلار آمریکا (1.3 میلیارد دلار Cdn) غرامت می خواهد.

HSBC بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

این طرح شامل کارگران سابق SVB، ادعاهای شکایت بود

یک مشتری در 11 ژوئن 2015 از یک دستگاه خودپرداز خارج از شعبه بانک HSBC در استانبول ترکیه استفاده می کند. این بانک در ماه آوریل اعلام کرد که ده ها کارمند بانک سیلیکون ولی را برای کمک به ایجاد یک روش اختصاصی متمرکز بر ارائه خدمات به شرکت ها در زمینه فناوری و سلامت استخدام کرده است. مراقبت و همچنین سرمایه گذارانی که از آنها حمایت می کنند. (کرم اوزل/بلومبرگ)

شرکت بیمه سپرده فدرال ایالات متحده در 10 مارس پس از آن که سپرده گذاران عجله کردند تا پول خود را از بانک خارج کنند که بانک Signature بانک را نیز سقوط کرد و بیش از نیمی از ارزش بازار چندین وام دهنده دیگر منطقه ای ایالات متحده را از بین برد، SVB را تصاحب کرد.

First Citizens بعداً در ماه مارس دارایی‌ها و سپرده‌های SVB را به قیمت 500 میلیون دلار در انبار خرید – کسری از ارزش بانک قبل از شکست.

HSBC به طور جداگانه بازوی SVB در بریتانیا را خریداری کرد.

شکایت روز دوشنبه از HSBC و شش کارمند سابق SVB، از جمله دیوید سابو، که اخیراً بخش بانکداری فناوری و مراقبت های بهداشتی SVB را رهبری می کرد، به عنوان متهمان نام می برد. First Citizens ادعا می کند که آن کارمندان این طرح را برای شکار حدود 40 کارمند دیگر SVB و سرقت تجارت بانک سازماندهی کردند.

First Citizens در دادخواست گفت: «HSBC و Sabow فرآیند معمولی پرهزینه و طولانی را برای انجام کارهایی مانند انجام تحقیقات بازار و توسعه پیش‌بینی‌های مالی شایسته لازم برای راه‌اندازی یک تجارت بانکداری تجاری، کوتاه کردند.

در ماه آوریل، HSBC گفته بود که ده ها کارمند بانک سیلیکون ولی را برای کمک به بانک در ایجاد یک روش اختصاصی متمرکز بر خدمات رسانی به شرکت های فناوری و مراقبت های بهداشتی و همچنین سرمایه گذارانی که از آنها حمایت می کنند، استخدام کرده است.