با گسترش درگیری های Tigray ، 2 موشک فرودگاه های اتیوپی را هدف قرار داده اند

دولت گفت ، با گسترش درگیری 11 روزه ، دو فرودگاه در آمهارا در اتیوپی اظهار داشتند که همسایگان Tigray ، جایی که نیروهای فدرال در حال نبرد با نیروهای محلی هستند ، هدف موشک باران قرار گرفتند.

به گفته دولت ، فرودگاه گوندار مورد اصابت قرار گرفت ، در حالی که موشک دیگری که هدف آن فرودگاه بهیر در بود ، هدف را از دست داد.

حزب حاکم Tigray ، جبهه آزادی بخش خلق Tigray (TPLF) ، گفت که نیروهای دفاعی Tigray به تلافی حملات هوایی انجام شده توسط نیروهای نخست وزیر ابی احمد در مناطق مختلف ایالت ، حملات موشکی را به پایگاه های نظامی در بحیر دار و گوندار انجام دادند.

گتاچو ردا ، سخنگوی TPLF ، در بیانیه ای در صفحه فیس بوک دفتر ارتباطات ایالت Tigray گفت: “تا زمانی که حملات به مردم Tigray متوقف نشود ، حملات شدت خواهد گرفت.”

ابی هفته گذشته ، پس از اتهام حمله به نیروهای فدرال ، نیروهای دفاع ملی را به حمله علیه نیروهای محلی در Tigray فرستاد. صدها نفر کشته شده اند.

دولت انبارهای اسلحه را هدف قرار می دهد

نخست وزیر گفته است که هواپیماهای جنگی دولت اهداف نظامی را در Tigray بمباران می کنند ، از جمله انبارهای اسلحه و تجهیزات تحت کنترل نیروهای Tigrayan. دولت می گوید که اهداف نظامی این کشورها بازگرداندن قانون در کشور کوهستانی 5 میلیون نفری است.

اووك ووركو ، سخنگوی منطقه مرکزی گوندار گفت ، یكی از موشك ها به فرودگاه گوندار اصابت كرد و تا حدی آسیب دید ، در حالی كه موشك دوم شلیك شده به طور همزمان درست در خارج از فرودگاه در بهار در قرار گرفت.

گروه ویژه اضطراری دولت اتیوپی در توییتر خود نوشت: “جنبش TPLF از آخرین سلاح های موجود در زرادخانه خود استفاده می کند.”

(تیم کیندراچوک / CBC)

نیروهای ایالت منطقه ای آمهارا در کنار همتایان فدرال خود علیه مبارزان تیگرای جنگیده اند.

یوهانس آیل ، ساکن گوندار ، گفت که ساعت 10:30 شب صدای انفجار شدیدی را در محله آززو در شهر شنید.

یکی دیگر از ساکنان منطقه گفت که این موشک به ساختمان ترمینال فرودگاه آسیب رسانده است. این ساکن افزود: منطقه مسدود شده و وسایل نقلیه اطفا حریق در بیرون پارک شده بودند.

یک کارگر خطوط هوایی اتیوپی که مایل به شناسایی وی نبود گفت که پروازها به دو فرودگاه گوندار و بهیر در پس از این حملات لغو شده اند. سازمان ملل ، اتحادیه آفریقا و سایر کشورها نگرانند که این نبردها به سایر مناطق اتیوپی ، دومین کشور پرجمعیت آفریقا گسترش یابد و منطقه گسترده شاخ آفریقا را بی ثبات کند.

درگیری مردم را به سودان می فرستد

بیش از 14 هزار و 500 نفر به سودان همسایه فرار کرده اند ، سرعت ورود تازه واردان “ظرفیت فعلی برای کمک رسانی را غالب می کند” ، آژانس پناهندگان سازمان ملل روز جمعه گفت.

کمیسیون حقوق بشر اتیوپی ، منصوب شده توسط دولت اما مستقل ، اعلام کرد که در حال اعزام تیم تحقیقاتی به شهر مای کادرا در تیگرای است ، جایی که سازمان عفو ​​بین الملل این هفته گزارشی را منتشر کرد که گفته می شود قتل عام است.

عفو بین الملل روز پنجشنبه اعلام کرد و احتمالاً صدها غیرنظامی با استناد به شاهدان در 9 نوامبر با ضربات چاقو کشته و هک شدند. این اداره گفت که نتوانسته است به طور مستقل مسئول را تأیید کند ، اما گفت شاهدان جنگجویان وفادار به رهبران محلی Tigray را مقصر دانسته اند.

دولت ایالت Tigray دست داشتن در قتل های گزارش شده را انکار کرد.

در بیانیه ای آمده است: “TPLF كاملاً ادعاهای اعضای TPLF و نیروی ویژه پلیس Tigray را در این فاجعه بارترین واقعه رد می كند.”

کمیسیون حقوق در بیانیه ای اعلام کرد که تمام ادعاهای نقض حقوق بشر در درگیری را بررسی خواهد کرد.