بمباران روسیه در کیف حداقل 3 کشته از جمله یک کودک و مادرش را گرفت

بمباران روسیه در کیف حداقل 3 کشته از جمله یک کودک و مادرش را گرفت

مقامات گفتند که حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین سه نفر از جمله یک کودک 9 ساله و مادرش را کشت و بیشترین تلفات را در یک حمله به کیف در یک ماه گذشته وارد کرد.

آخرین حمله روسیه با استفاده از آنچه مقامات اوکراینی می‌گویند موشک‌های زمین‌پرتاب اسکندر با برد کوتاه بود، همزمان با رویدادهایی بود که در کیف به مناسبت روز جهانی کودک برنامه‌ریزی شده بود. آن رویدادها لغو شد.

پدافند هوایی اوکراین همه 10 موشک کروز و بالستیک پرتاب شده توسط نیروهای کرملین را سرنگون کرد، اما ریزش آوار خسارات و تلفات زمینی را به همراه داشت.

اداره شهر کیف گزارش داد که یک کودک در میان کشته شدگان و 10 نفر زخمی شده اند. تعداد تلفات بیش از یک حمله به کیف در ماه گذشته بود. این حمله همچنین به ساختمان های آپارتمانی، کلینیک پزشکی، خط لوله آب و خودروها آسیب رساند. پیش از این، دولت شهر گفته بود که دو کودک قبل از تغییر تعداد به یک کشته شده اند.

روسیه در هفته‌های اخیر به شدت در پایتخت اوکراین و سایر بخش‌های این کشور به رگبار بسته است، زیرا کی‌یف برای عقب راندن نیروهای مسکو، 15 ماه پس از تهاجم همه جانبه آن‌ها، آنچه را که می‌گوید یک ضد حمله است، آماده می‌کند. کیف در ماه گذشته هدف 17 حمله پهپادی و موشکی قرار گرفت.

تصویر ساختمانی است که توسط پهپادی که در جریان حمله شبانه روسیه در کیف در روز پنجشنبه سرنگون شد، آسیب دیده است. (الکس بابنکو/ آسوشیتدپرس)

دیمیترو کولبا، وزیر امور خارجه کشورمان در توییتی نوشت که کشته شدگان یک دختر نه ساله، مادرش و یک زن دیگر هستند.

اولنا زلنسکا، همسر رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی، گفت که یک کودک پس از حمله در بیمارستان بستری است. او در توییتی نوشت: «روز کودک باید درباره دوران کودکی، تابستان و زندگی ایمن باشد. اما امروز در مورد جنایات جدید است [Russia] علیه کودکان.”

ناظران حقوق بشر سازمان ملل متحد اعلام کردند که تنها در ماه گذشته شش کودک کشته و 34 نفر زخمی شدند. بر اساس گزارش هیئت نظارت بر حقوق بشر سازمان ملل در اوکراین، از فوریه 2022، حداقل 525 کودک کشته و حداقل 1047 کودک زخمی شده اند.

ماتیلدا بوگنر، رئیس این مأموریت، گفت: «متأسفانه، در حالی که جهان روز جهانی کودک را جشن می‌گیرد، در اوکراین که غیرنظامیان، از جمله کودکان، همچنان بهای سنگینی می‌پردازند، برای جشن گرفتن کم است.

هفته های بی خوابی

روسیه از آغاز تهاجم بارها کیف را با امواج پهپادها و حملات موشکی هدف قرار داده است، اما حملات علیه پایتخت در ماه گذشته به طور قابل توجهی تشدید شده است زیرا اوکراین برای یک ضد حمله آماده می شود. در حالی که اکثر سلاح‌های دریافتی سرنگون می‌شوند، بسیاری از ساکنان کیف پس از هفته‌ها شب‌های بی‌خوابی و گوش دادن به صدای انفجار مضطرب و خسته هستند.

پدافند هوایی اوکراین به طور فزاینده ای در رهگیری پهپادها و موشک های روسی موثر شده است، اما زباله های حاصل می تواند باعث آتش سوزی و زخمی شدن افراد زیر شود.

زنی مو بلوند، کودکی را که در داخل خانه نشسته اند، نزدیک نگه می دارد.
پس از حمله موشکی روسیه به کیف در روز پنجشنبه، یک زن با دخترش در پناهگاه مدرسه در هنگام هشدار حمله هوایی نشسته است. (رومن پیلپی/گتی ایماژ)

یک انفجار باعث شد که قطعات موشک در یک ساختمان آپارتمانی در یک محله سرسبز شکسته شود. در روشنایی صبح، امدادگران یک زن سالخورده را از ساختمان دور کردند، در حالی که پای برهنه فردی که در این حمله کشته شده بود از زیر یک برزنت پلاستیکی در یک منطقه طناب‌دار بین درختان بیرون می‌آمد.

نیکیتا ماسلون، یکی از اهالی، گفت: “حوالی ساعت 3 صبح آنجا اعتصاب شد. از خواب بیدار شدم و آتش را دیدم. در خانه من شکسته شد، مادرم را بیدار کردم و به سمت راهرو دویدم.” سپس پایین آمدیم و به بیرون دویدیم. دیدیم مردم در حال دویدن بودند. پنجره ها شکسته و بالکن ها ویران شده بودند.

در منطقه Desnianskyi، آوار بر روی یک بیمارستان کودکان و یک ساختمان چند طبقه در آن نزدیکی سقوط کرد. دو مدرسه و یک اداره پلیس آسیب دیدند.

در یک منطقه دیگر، Dniprovskyi، یک ساختمان مسکونی در اثر سوختن آوار و دود شدید آسیب دید. موج انفجار از پنجره ها بیرون زد، خودروهای پارک شده آتش گرفتند و آوار بر روی جاده و حیاط ها ریختند.

در محله دارنیتسکی، یک خط لوله آب و یک ساختمان مسکونی تحت تاثیر قرار گرفت و موج انفجاری شیشه ها را شکست.

پس از کشته شدن یک زن در حال تماشای یک حمله هوایی از بالکن خود در اوایل این هفته، مقامات کیف از ساکنان خواستند به آژیرهای هشدار توجه کنند و در پناهگاه ها یا سایر مکان های امن بمانند. “شما باید هوشیار باشید، زیرا موشک های بالستیک با سرعت باورنکردنی پرواز می کنند. از لحظه اعلام زنگ هشدار تا رسیدن موشک، فقط چند ثانیه فرصت دارید!” آنها در پیامی به ساکنان هشدار دادند.

به پل آدامز، خبرنگار دیپلماتیک بی بی سی، در مورد حملات اخیر هواپیماهای بدون سرنشین در داخل روسیه گوش دهید:

مشعل جلو23:10حملات هواپیماهای بدون سرنشین در مسکو و کیف در مورد جنگ چه سیگنالی دارد؟


اوکراین همچنین ماه گذشته مدعی شد که برخی از موشک های مافوق صوت کینژال روسیه را که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه از آن به عنوان یک مزیت رقابتی کلیدی یاد می کند، سرنگون کرده است.

نیروهای روسیه روز چهارشنبه سه حمله هوایی بر فراز جنوب منطقه خرسون و حملات موشکی و توپخانه ای سنگین به مناطق دیگر این منطقه انجام دادند.

در تحولات قبلی:

  • نیروهای روسی در اطراف نیروگاه اتمی Zaporizhzhia با هواپیماهای بدون سرنشین و توپخانه سنگین به شهر نیکوپول و روستاهای اطراف آن در ساحل رودخانه دنیپرو حمله کردند و به چندین خانه آسیب رساندند.
  • مقامات منطقه کراسنودار در جنوب روسیه که با شبه جزیره کریمه هم مرز است، گزارش دادند که هواپیماهای بدون سرنشین به دو پالایشگاه نفت سقوط کردند. مقامات گفتند که یکی برای مدت کوتاهی آتش گرفت و دیگری خسارتی ندید. آنها به صراحت اوکراین را سرزنش نکردند.
  • ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود روسیه، از تخلیه کودکان از دو منطقه که اغلب زیر گلوله باران اوکراینی قرار گرفته اند، خبر داد.