به گفته این مقام، اوکراین در حال عقب راندن نیروهای روسی در 2 جهت در باخموت است

به گفته این مقام، اوکراین در حال عقب راندن نیروهای روسی در 2 جهت در باخموت است

هانا مالیار معاون وزیر دفاع اوکراین روز شنبه گفت که نیروهای اوکراینی در دو جهت در شهر باخموت در شرق پیشروی می کنند، اما وضعیت در مرکز شهر پیچیده تر است.

مقامات اوکراینی و روسی هر دو می گویند که نیروهای طرفدار کی یف پس از خنثی کردن یک حمله چند ماهه توسط نیروهای وفادار به مسکو که بخش اعظم شهر را ویران کرد، شروع به عقب راندن در داخل و اطراف باخموت کرده اند.

روسیه روز جمعه اعتراف کرد که نیروهایش در شمال باخموت پیش از حمله متقابل از سوی اوکراین برای بازپس گیری مناطق بیشتری که پس از آغاز جنگ سال گذشته از دست داده بود، عقب نشینی کرده اند.

مالیار در تلگرام نوشت: «نیروهای ما به تدریج در دو جهت در حومه باخموت پیشروی می کنند… با این حال، وضعیت در خود شهر پیچیده تر است.

به لطف برنامه ریزی شایسته فرماندهی و شجاعت رزمندگان ما، دشمن نمی تواند شهر را تحت کنترل خود درآورد.

زلنسکی: روسیه «احساس ضد تهاجمی» خواهد کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین که برای یک دیدار رسمی در رم به سر می‌برد، در پاسخ به این سوال که ضدحمله چه زمانی آغاز می‌شود، مستقیماً پاسخی نداد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین روز شنبه در حال سخنرانی در رم دیده می شود. (آلبرتو پیتزولی/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

او به تلویزیون ایتالیا گفت: “نمی توانم به این سوال پاسخ دهم اما شما نتایج را خواهید دید و روسیه آنها را احساس خواهد کرد.”

درگیری‌ها در باخموت و اطراف آن اخیراً جان دو کانادایی را گرفت که هر دو در لژیون بین‌المللی اوکراین خدمت می‌کردند.

نبرد گسترده‌تر اوکراین در برابر تهاجم گسترده روسیه به مرزهایش اکنون در پانزدهمین ماه خود است.