تزئین آشپزخانه با گیاهان آپارتمانی

تزئین آشپزخانه با استفاده از گیاهان آپارتمانی روشی آسان و جذاب برای ایجاد فضایی زیبا و صرفه جویی در هزینه است. گیاهان آپارتمانی طراوت را به دکوراسیون مدرن آشپزخانه می بخشند. برگهای گیاهان فضای داخلی را به طرز چشمگیری تغییر می دهند. گیاهان آپارتمانی تزئینات ارزان قیمت هستند که هوا را تمیز کرده و فضای داخلی آشپزخانه را دلپذیر می کنند.

همه صاحبان خانه، دکوراتورها و صحنه سازها از فیتو برای تزئینات یا صحنه سازی منازل استفاده نمی کنند. بلکه از گیاهان سبز به ویژه گیاهان گلدار در محیط های داخلی نیز استفاده میکنند. با استفاده از برخی نکات اساسی و انتخاب دقیق گیاهان مناسب، تزئینات آشپزخانه با گیاهان آپارتمانی جالب است.

برای تزئین آشپزخانه با استفاده از گیاهان آپارتمانی، گیاهی را انتخاب کنید که دوستدار رطوبت است. گیاهان گرمسیری خانه با برگ های براق و مقاوم در برابر تبخیر، برای دکوراسیون مدرن آشپزخانه مناسب هستند. گیاهان معمولی و پیاز دار، علف های تزئینی یا کاکتوس ها ایده های مدرن برای تزئین آشپزخانه هستند که یک باغ داخلی را در فضای آفتابی آشپزخانه ایجاد می کنند.

تزئین آشپزخانه با گیاه آپارتمانی

گیاهان آپارتمانی سبز به تزئینات مدرن آشپزخانه جذابیت آرامش می بخشند. گیاهان آپارتمانی تزئینات جذاب و ارزان قیمت هستند که می توانند فضای داخلی آشپزخانه را حتی بسیار لوکس و لاکچری ​​جلوه دهند. تزئین ارزان قیمت با گیاهان خانگی، کاکتوس ها یا گیاهان گلدار فضای آشپزخانه را تبدیل به فضایی جالب و سالم  در خانه های دوستدار محیط زیست ایجاد می کند.

در ادامه به چند نکته و ایده ساده برای تزئین آشپزخانه با استفاده از گیاه آپارتمانی اشاره خواهیم کرد که برای شما فضای بهشت را تداعی خواهند کرد. استفاده از دکوراسیون ارزان یک روش عالی برای صرفه جویی در هزینه است.

ایده هایی برای تزئین آشپزخانه خود با گیاهان آپارتمانی

1) آویزان کردن گیاهان از دیوار

آیا دوست دارید بسیاری از گیاهان و ادویه جات طبیعی را بپزید و استفاده کنید؟ چطور این ایده عملی میشود؟ گیاهان آپارتمانی ادویه ای از جمله فلفل و ریحان و… را در آشپزخانه قرار دهید. اگر فضای زیادی ندارید، نگران نباشید. می توانید گیاهان آپارتمانی را و ادویه ها را به دیوار آویزان کنید. هنگامی که به یک برگ یا گیاه خاص نیاز دارید، فقط باید چند قدم راه بروید و آنچه می خواهید استفاده کنید را بردارید.

2) یک جعبه گل پنجره ای برای گیاهان

آیا می خواهید طعم طبیعی به آشپزخانه خود ببخشید و طبیعت را بخشی از دکوراسیون خود قرار دهید؟ یک ایده خوب که می توانید امتحان کنید این است که یک جعبه پنجره بزرگ کنار هم قرار دهید و گیاهان مختلف آویز مانند پیچک یا سرخس را بکارید. اگر دوست دارید می توانید یک خزنده آویزان کنید که می تواند روی کمد آشپزخانه یا یخچال رشد کند.

3) استفاده از کاکتوس ها

کاکتوس ها در حال حاضر مد هستند. اگر فکر می کنید آنها فقط برای بیرون باغ یا برای نگه داشتن روی میز اداری هستند، سخت در اشتباهید. همچنین می توانید مقداری در آشپزخانه داشته باشید. فقط هنگام دست زدن به آنها مراقبت باشید تا به ستون فقرات آنها دست نزنید.

اگر ترجیح می دهید که از کاکتوس ها استفاده کنید، دیگر نگران مراقبت از آنها نباشید زیرا آنها واقعاً به آب زیادی احتیاج ندارند. فقط مطمئن شوید که آنها را در مکانی قرار داده اید که هر روز نور آفتاب می گیرد.

تزئین آشپزخانه با گیاه آپارتمانی 

4) استفاده از گیاه مصنوعی

برای تزئین آشپزخانه خود با گیاه، لزوماً نباید گیاهان زنده داشته باشید. شاید دوست داشته باشید گل داشته باشید اما خانه شما نور طبیعی کافی برای زنده ماندن نداشته باشد.

نگران نباشید ، شما می توانید گیاه مصنوعی قرار دهید یا عکسهایی از گلها مانند گلهای گل مروارید، آفتابگردان، اسطوخودوس یا گل رز آویزان کنید. گیاهانی با رنگ هایی انتخاب کنید که با بقیه آشپزخانه شما ترکیب شود. بدون نگرانی از نگهداری از گیاهان واقعی، زیبایی طبیعی به آشپزخانه شما می بخشد.

5) استفاده از گلدان های بازیافتی برای گیاهان آپارتمانی

هر ظرفی بدون توجه به اندازه آن می تواند به خانه جدید گیاه تبدیل شود. در آشپزخانه می توانید از ظروف ماست یا بستنی، شیشه های مربا و حتی قابلمه های قدیمی استفاده کنید که دیگر استفاده ای از آن ها ندارید.

گلدان های آلومینیومی بسیار مد هستند. آنها برای افزودن به دکورهای عتیقه عالی هستند. همچنین می توانید از ظروف پلاستیکی یا پالت چوبی استفاده کنید و باغ عمودی خود را پیاده کنید.

6) استفاده از گیاهان آپارتمانی روی لبه  پنجره

در این قسمت از پنجره اغلب از تمام پتانسیل آن استفاده نمی کنند. این مکان برای نگهداری گیاهان  و گلدانهای آپارتمانی عالی میباشند، زیرا از نور طبیعی بالایی برخوردار است. تزئین طاقچه پنجره خود با گیاهان زندگی بیشتری به آشپزخانه شما می بخشد. بنابراین، طاقچه پنجره دیگر بخشی خسته کننده و خالی از آشپزخانه شما نخواهد بود.

7) استفاده از گیاهان روی میز ناهار خوری

اگر در آشپزخانه خود میز ناهار خوری دارید، از آن استفاده کنید و چند گیاه چند ساله زیبا یا گلهای دیگر را به نمایش بگذارید و روی میز قرار دهید. سعی کنید گیاهانی را پیدا کنید که با بقیه دکورها یا حتی انواع محیط ها سازگار باشد و رنگ کنتراستی برای تم اتاق ایجاد کند.

آیا شما انگیزه تزئین آشپزخانه خود با گیاهان را دارید؟ اگر این کار را انجام دهید، یک سبک منحصر به فرد برای خانه خود ایجاد خواهید کرد، شبیه آنچه در مجلات دکوراسیون داخلی یا در عمارت افراد مشهور می بینید. بهترین قسمت این است که برای داشتن گیاهان و گلهای زیبای در تمام طول سال نیازی به صرف هزینه زیاد نیست.