خطوط هوایی دلتا با شکایت دسته جمعی به دلیل ادعای کربن خنثی مواجه است

همانطور که اتفاق می افتد6:12خطوط هوایی دلتا با شکایت دسته جمعی به دلیل ادعای کربن خنثی مواجه است

مایانا برین فکر می کرد که با انتخاب پرواز با خطوط هوایی دلتا، کار درستی برای محیط زیست انجام می دهد. حالا، او متقاعد شده است که همه اینها ساختگی بوده است.

این زن کالیفرنیایی یک شکایت دسته جمعی علیه دلتا تنظیم کرده است و ادعا می کند که ادعای این شرکت مبنی بر “اولین شرکت هواپیمایی بدون کربن” ساختگی است.

برین در بیانیه ای ایمیلی به CBC گفت: «مصرف کنندگانی مانند من که معتقدند هر کاری که می توانند برای کمک به بحران آب و هوا انجام دهند، نباید توسط شرکت ها گمراه شوند.

این شکایت درباره شرکت هایی مانند دلتا است که حقیقت را در مورد کاری که انجام می دهند و میزان آلودگی آنها بیان می کنند.

دلتا می‌گوید شکایت پیشنهادی – که هنوز تایید نشده است – “بدون شایستگی قانونی است.”

این شرکت در بیانیه ای ایمیلی اعلام کرد: دلتا مدافع سرسخت هوانوردی پایدارتر است و اهداف آب و هوایی پیشرو در صنعت را اتخاذ می کند، زیرا ما برای دستیابی به انتشار خالص کربن تا سال 2050 تلاش می کنیم.

کربن جبران “بسیار بی ارزش”: بررسی

این شکایت، دلتا را متهم به طرح ادعاهای گمراه کننده در مورد “خنثی بودن کربن” در مواد مطبوعاتی و کالاهای خود می کند. و بر تاریخچه شرکت در استفاده از اعتبارات کربن برای جبران انتشار گازهای گلخانه ای متمرکز است، رویه بحث برانگیزی که دلتا می گوید طی سال گذشته از آن دور شده است.

شرکت‌ها و سازمان‌ها در سراسر جهان – از جمله دولت کانادا – اعتبارات کربنی را خریداری می‌کنند که در تئوری، قرار است با تامین مالی پروژه‌هایی که دی اکسید کربن را از هوا جذب می‌کنند، انتشار کربن را جبران کنند. اغلب، این به معنای حفاظت از جنگل های بارانی و جنگل کاری مجدد است.

اما در سال‌های اخیر، صنعت افست کربن توسط روزنامه‌نگاران و دانشمندان مورد بررسی قرار گرفته است که می‌گویند مزایای آن بسیار اغراق‌آمیز است – و در برخی موارد حتی ممکن است ضرر بیشتری نسبت به فایده داشته باشد.

جاناتان هدرلین، وکیل برین که شکایت را مطرح کرده است، گفت: «تغییرهای بسیار خاصی که دلتا خریداری کرد… در واقع قادر به ایجاد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای که ادعا می‌کنند در جدول زمانی مورد ادعای خود یا حتی واقعاً اصلاً نبودند.» همانطور که اتفاق می افتد میزبان مهمان هلن مان.

ما واقعاً معتقدیم که علم را حدس نمی زنیم. ما فکر می کنیم علم کاملاً طرفدار ماست.»

اغلب، پروژه‌های جبران کربن بر حفاظت یا جنگل‌کاری مجدد غرق‌های کربن مانند جنگل‌های بارانی تمرکز می‌کنند، اما منتقدان می‌گویند که شایستگی‌ها بسیار زیاد است. (پدرو پاردو/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

در ژانویه، روزنامه بریتانیایی گاردین نتایج یک تحقیق 9 ماهه در مورد جبران کربن را با همکاری هفته نامه آلمانی Die Zeit و SourceMaterial، یک سازمان غیرانتفاعی روزنامه نگاری تحقیقی منتشر کرد. این نشان داد که بیش از 90 درصد از جبران جنگل های بارانی توسط بزرگترین تامین کنندگان “بسیار بی ارزش” است.

این تحقیقات حول سه مطالعه جداگانه متمرکز شد که جبران کربن را زیر سوال برد و با مصاحبه های گسترده با دانشمندان، صاحبان صنعت و جوامع بومی پشتیبانی شد.

در برخی موارد، محققان شواهد کمی از کاهش جنگل زدایی در مناطق مورد نظر پیدا کردند. در موارد دیگر، آنها تشخیص دادند که تهدیدات جنگل های تعیین شده بسیار اغراق آمیز بوده است.

در پروژه هایی که جنگل زدایی کاهش یافت، نگرانی های حقوق بشری وجود دارد. در پرو، ساکنان به گاردین گفتند که به زور از سرزمین هایشان رانده شده اند تا راه را برای مناطق حفاظت شده باز کنند.

حتی قبل از انتشار این مطالعات، منتقدان جبران کربن استدلال می‌کردند که این توهم برای شرکت‌ها ایجاد می‌کند که بدون نیاز به تلاش واقعی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، اقدام به اقدامات اقلیمی انجام دهند.

یک گزارش 2022 توسط موسسه NewClimate اشاره کرد که اگرچه پروژه‌های احیای جنگل‌ها می‌توانند کربن را جذب کنند، اما راه‌حل‌های ایده‌آلی نیستند، زیرا جنگل‌ها می‌توانند توسط آتش‌سوزی‌ها تخریب یا نابود شوند و کربن دوباره در هوا منتشر شود.

دلتا به طور کامل تمرکز خود را از جبران کربن تغییر داد

در همین حال، دلتا می‌گوید که از میزان کربن عبور کرده است.

دلتا در مارس 2020 به بی‌طرفی کربن متعهد شد و از 31 مارس 2022 به طور کامل تمرکز خود را از کاهش کربن به سمت کربن زدایی از عملیات خود تغییر داد و تلاش‌های خود را بر سرمایه‌گذاری در سوخت هوانوردی پایدار و تجدید ناوگان خود برای هواپیماهای کم‌مصرف‌تر متمرکز کرد. و اجرای کارایی عملیاتی،” این شرکت گفت.

این شرکت هواپیمایی برای اولین بار برنامه های خود را برای خنثی شدن کربن در سال 2020 با هدف رسیدن به صفر خالص تا سال 2050 اعلام کرد.

اما در این دادخواست اشاره شده است که، علیرغم هدف بلندمدت اعلام شده، دلتا برای سه دوره اخیر خود را به عنوان «اولین شرکت هواپیمایی بدون کربن در جهان» در تبلیغات، بیانیه‌های مطبوعاتی، پست‌های لینکدین، پادکست‌ها و دستمال‌های حین پرواز معرفی کرده است. سال ها.

هادرلین گفت: «دیدگاه مشتری ما این است که وقتی یک شرکت اعلام می‌کند که کربن خنثی است، به خصوص اگر بگوید که یک شرکت هواپیمایی بی‌کربن است، این یک بیانیه واقعیت است.

این یک وعده است که تلاش‌های سبزی که آنها در سطح شرکت‌های جهانی بر اساس سرمایه‌گذاری‌هایی که انتخاب می‌کنند انجام می‌دهند، به طور معناداری و اساسی انتشار گازهای گلخانه‌ای شرکت را در سطح جهانی کاهش داده است.»

یک هواپیمای تجاری دلتا روی یک آسفالت با کوه های پوشیده از برف در افق پشت آن.
دلتا می‌گوید که هدفش همیشه دستیابی به صفر خالص تا سال 2050 بوده است و برای رسیدن به این هدف، به طور کامل از جبران کربن دور شده است. (دیوید مک نیو/گتی ایماژ)

ریچارد مارکوس، استاد دانشکده حقوق دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو، گفت که این پرونده احتمالاً برای شاکیان چالش برانگیز خواهد بود و انتظار دارد “مقاومت شدید” در برابر گواهینامه کلاسی داشته باشد.

هادرلین می‌گوید که اگر این طرح به جلو پیش برود، قصد دارد از دانشمندان و دیگر کارشناسانی که برای رفع خنثی‌سازی کربن کار کرده‌اند، شهادت جمع‌آوری کند.

این اولین شکایتی نیست که شرکت ها را در مورد ادعاهای زیست محیطی خود تحت تعقیب قرار می دهد، و او گمان می کند که این آخرین پرونده نیز نخواهد بود.

“من فکر می کنم واقعیت این است که، می دانید، اگر یک شرکت بهترین تلاش را انجام دهد و برای مصرف کنندگان روشن باشد که، می دانید، این یک روند طولانی خواهد بود، پس آنها قانون را نقض نکرده اند و نباید وجود داشته باشد. یک مسئله باشد” او گفت.

اما من فکر می‌کنم که شرکت‌های دیگری هم هستند که در استفاده از کلماتی مانند «کربن خنثی» بسیار سست عمل کرده‌اند. و من فکر می‌کنم که ما امیدواریم که دیگران الهام بگیرند تا آنها را نیز مورد بازخواست قرار دهند.”


با فایل هایی از رویترز و آسوشیتدپرس. مصاحبه با جاناتان هادرلین تهیه شده توسط ماگان کارتی.