در حال حاضر یک سال رکورد برای لوایح ضد 2SLGBTQ در ایالات متحده است در اینجا برخی از حقوق بازگردانده شده است.

در حال حاضر یک سال رکورد برای لوایح ضد 2SLGBTQ در ایالات متحده است در اینجا برخی از حقوق بازگردانده شده است.

در سال جاری تاکنون بمباران لوایحی در مجالس ایالتی ایالات متحده مطرح شده است که بر حقوق افراد دو روح، لزبین، همجنس گرا، دوجنسه، ترنسجندر و دگرباش تأثیر می گذارد – و نشانه های کمی از کاهش هجوم وجود دارد.

گروه‌هایی که چنین قوانینی را دنبال می‌کنند، صدها لایحه را ثبت کرده‌اند که بر افراد 2SLGBTQ تأثیر می‌گذارد: اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا (ACLU) حداقل 474 لایحه را در وب‌سایت ردیابی خود فهرست می‌کند، در حالی که Trans Legislation Tracker تعداد 541 لایحه دارد.

محدودیت‌هایی وجود دارد که بر مراقبت‌های تأییدکننده جنسیت برای خردسالان – حتی در برخی موارد برای بزرگسالان – استفاده از حمام، شناسایی، اجراهای کشیدن و آموزش تأثیر می‌گذارد. ده‌ها مورد از این لوایح قبلاً تصویب شده و به امضا رسیده‌اند، اگرچه چالش‌های دادگاه مانع از اجرای برخی از آنها شده است.

چهارشنبه، روز جهانی مبارزه با همجنس‌گرا هراسی، ترنس‌هراسی و دوجنس‌هراسی است که به منظور ارج نهادن به قدرت و انعطاف‌پذیری جوامع 2SLGBTQ و پیگیری مداوم حقوق برابر در سراسر جهان است.

اما امسال با مبارزه مجدد برای حقوق آنها مشخص خواهد شد، زیرا بسیاری از قانونگذاران ایالات متحده آنچه را که مدافعان آن می گویند سالها پیشرفت است عقب نشینی می کنند.

در اینجا برخی از سخت‌گیرانه‌ترین و بحث‌برانگیزترین قوانین تصویب شده در سراسر ایالات متحده تا کنون در سال جاری آورده شده است.

تماشا کنید | کشورهایی که از قوانین ضد تراجنسیتی پناه می برند:

کشور تقسیم شده: ظهور کشورهای پناهنده تراجنسیتی | در مورد آن

سیاستمداران ایالات متحده صدها لایحه را با هدف هدف قرار دادن تراجنسیتی ها و حقوق آنها ارائه کرده اند. کجا محافظت می شوند؟ ارین رید، فعال، به درباره آن با اندرو چانگ می‌پیوندد تا از طریق نقشه‌ای که او برای کمک ایجاد کرده صحبت کند.

محدود کردن مراقبت های تایید کننده جنسیت

یوتا اولین ایالتی بود که در سال 2023 قانونی را در مورد کتاب‌هایی وضع کرد که مسدودکننده‌های بلوغ، هورمون درمانی و جراحی را برای افراد ترنس‌جندر زیر 18 سال ممنوع می‌کرد. در مجموع 16 ایالت در این برهه از سال، مراقبت های تایید کننده جنسیت برای کودکان زیر سن قانونی را ممنوع کرده اند.

تعداد قوانین فقط افزایش نیافته است. در چندین ایالت، شدت برخی از آنها افزایش یافته است.

در آلاباما، آرکانزاس و آیداهو، پزشکان و سایر ارائه دهندگان مراقبت های تایید کننده جنسیت ممکن است به دلیل ارائه مراقبت از یک خردسال به جرمی محکوم شوند، حتی اگر این امر نادر تلقی شود.

گوش کن | تأثیر قوانین ضد ترانس ایالات متحده:

مشعل جلو24:42تاثیر قوانین ضد ترنس در ایالات متحده

که در آیداهو، ممکن است به 10 سال زندان منجر شود. این یک مجازات مشابه در آلاباما، اگرچه محدودیت سنی در آن ایالت 19 سال است در حالی که در اکثر ایالت های دیگری که چنین قانونی را تصویب کرده اند 18 سال است. مجازات تا 15 سال است آرکانزاس.

در فلوریدا، مراقبت جنسیتی برای جوانان ممنوع شده است، اما به زودی با امضای فرماندار ران دیسانتیس، یک جرم کیفری نیز محسوب خواهد شد. اخیراً قانونی تصویب شده است تبدیل به قانون این قانون همچنین می‌گوید اگر کودکی «معرض نسخه‌ها یا رویه‌های تغییر جنسیت شده باشد یا تهدید شده باشد» می‌تواند به طور موقت حضانت را از والدین «در برخی از مراحل اجرای حضانت فرزند» سلب کند.

تگزاس اجرای “کودک آزاریتحقیقات درباره والدینی که گمان می‌رود سال گذشته به دستور دادستان کل ایالت به دنبال مراقبت جنسیتی برای فرزندان خود بودند، تا زمانی که حکم دادگاه چنین تحقیقاتی را متوقف کرد. سپتامبر گذشته.

تلاش ها برای ایجاد محدودیت در مراقبت های تایید کننده جنسیت فقط محدود به مراقبت های ارائه شده به خردسالان نیست. قانونگذاران میسوری تمدید محدودیت سنی برای مراقبت های تایید کننده جنسیت را برای افراد زیر 25 سال در نظر گرفتند. آنها قبلاً قانونی را تصویب کرده اند که از این مراقبت ها جلوگیری می کند. تحت پوشش Medicaid در ایالت

ممنوعیت دسترسی به حمام

با قوانینی که دسترسی به حمام را محدود می کند، حقوق روزمره تراجنسیتی ها و افراد دارای تنوع جنسیتی نیز در معرض تهدید قرار گرفته است.

فرماندار فلوریدا دیسانتیس آماده است لایحه‌ای را امضا کند که در 3 می تصویب شد، که بر اساس آن افرادی که از سرویس بهداشتی یا رختکن استفاده می‌کنند – خواه در مدرسه، یک مرکز مراقبت‌های بهداشتی، پناهگاه عمومی یا کسب‌وکار خصوصی – متهم به بزه‌کاری شوند. – این با جنسیت تعیین شده آنها در بدو تولد مطابقت ندارد.

کانزاس نیز به همین ترتیب فراگیر را تصویب کرد صورت حساب حمام در اوایل سال جاری که قرار است از تابستان امسال اجرایی شود.

تابلویی کاغذی روی یک در با تصاویر چند رنگی از افراد و کلمات با حروف مشکی.
تابلوی حمام خنثی از نظر جنسیتی در محل سکونت سالمندان LGBTQ در هیوستون، تگزاس. (فرانسوا پیکارد/ خبرگزاری فرانسه/ گتی ایماژ)

ضمایر شخصی

تعدادی از ایالت ها تدابیری را علیه تشخیص ضمایر ترجیحی شخصی وضع کرده اند. ضمایر ترجیحی نشان دهنده جنسیتی است که شخص با آن همذات پنداری می کند، چیزی که به عنوان نشانه مهمی از احترام و تأیید برای افراد تراجنسیتی و دارای جنسیت متفاوت – به خصوص جوانان.

داگ بورگوم فرماندار داکوتای شمالی لایحه ای را امضا کرد در 8 مه، این فوراً اجرا شد و به معلمان این امکان را داد که ضمایر ترجیحی دانش‌آموزان تراجنسیتی و دارای تنوع جنسیتی را نادیده بگیرند. کارمندان دولت ایالتی همچنین مجاز به رد ضمایر ترجیحی همکاران خود هستند.

قانونگذاران در فلوریدا، آرکانزاس، ایندیانا و مونتانا نیز لایحه‌هایی را تصویب کرده‌اند که به معلمان و همکلاسی‌ها اجازه می‌دهد ضمایر ترجیحی دانش‌آموز را بدون مجازات نادیده بگیرند.

خطرات برای نمایندگی

برخی از ایالت‌ها، مانند میسوری، تلاش کرده‌اند محدودیت‌هایی را برای مدارس و کتابخانه‌های عمومی به دلیل کتاب‌های مرتبط با هویت جنسیتی و گرایش جنسی اعمال کنند، اما فرماندار اوکلاهاما به دنبال پخش‌کننده عمومی در سراسر ایالت رفت.

فرماندار کوین استیت بودجه را وتو کرد ماه گذشته برای اداره تلویزیون آموزشی اوکلاهاما – پربیننده ترین ایستگاه PBS در کشور. CNN – تا سال 2026، او ادعا می‌کرد که برنامه‌های 2SLGBTQ شامل «تلقین و جنسیت‌زدایی بیش از حد کودکان» بوده است.

این ایستگاه ممکن است اواخر امسال تاریک شود مگر اینکه قانونگذار تصمیم او را نادیده بگیرد.

اجرای درگ نیز به ویژه در تنسی مورد تهدید قرار گرفته است. این اولین ایالت در کشور بود که اقدامی را با هدف «جلوگیری مرد از زن» تصویب کرد، که به طور گسترده‌ای به‌عنوان اجراکنندگان درگ تعبیر شده است.

تماشا کنید | اجرای درگ تبدیل به یک هدف می شود:

اجراهای درگ در ایالات متحده تبدیل شدن به هدف تهدیدها و حملات

اجراهای درگ، به ویژه رویدادهای همه سنین، به هدفی برای راست افراطی در سراسر ایالات متحده تبدیل شده است، به طوری که اجراکنندگان و سازمان دهندگان نمایش با تهدیدهای خشونت آمیز، آزار و اذیت آنلاین و در برخی موارد حتی حملات مواجه می شوند.

را قانون اجراهای درگ را که تحت عنوان «نمایش‌های بزرگسالان» جمع‌آوری شده‌اند، ممنوع می‌کند، جایی که خردسالان می‌توانند آن‌ها را ببینند. هر بار یا تأسیساتی که میزبان چنین نمایش‌هایی باشد نمی‌تواند در 300 متری مرکز مراقبت از کودک، یک مدرسه خصوصی، دولتی یا اجاره‌ای، پارک عمومی، مرکز تفریح ​​خانوادگی، اقامتگاه یا عبادتگاه باشد.

اولین تخلف، جنحه ای است که می تواند منجر به جریمه تا 2500 دلار و احتمال حبس تا 11 ماه شود. جرم بعدی به عنوان یک جنایت که می تواند با جریمه ای تا 3000 دلار آمریکا و تا شش سال زندان مجازات شود.

یک قاضی فدرال به طور موقت قانون این ایالت را مسدود کرد جرم انگاری اجرای درگدر برخی شرایط، ساعاتی قبل از اجرایی شدن آن در 1 آوریل. این حکم تا 26 مه تمدید شد.