دیزنی از ران دسانتیس فرماندار فلوریدا به دلیل “کمپین بی امان” این ایالت برای کنترل پارک های موضوعی شکایت کرد.

دیزنی از ران دسانتیس فرماندار فلوریدا به دلیل “کمپین بی امان” این ایالت برای کنترل پارک های موضوعی شکایت کرد.

شرکت والت دیزنی روز چهارشنبه از ران دیسانتیس فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا شکایت کرد و از دادگاه خواست تا تلاش‌های ایالتی برای اعمال کنترل بر پارک‌های موضوعی والت دیزنی ورلد این شرکت در اورلاندو را لغو کند، و این امر باعث تشدید نبرد سیاسی بین یکی از بزرگترین شرکت‌های آمریکایی و یک مدعی احتمالی کاخ سفید شد. .

این شکایت نشان دهنده پاسخ شرکت به تشدید تلاش‌های DeSantis و حامیانش برای سرکوب دیزنی است که هر ساله میلیون‌ها بازدیدکننده را به پارک‌های تفریحی عظیم خود می‌کشاند که اولین آن در سال 1971 افتتاح شد.

“شرکت چاره ای جز طرح این شکایت برای محافظت از بازیگران، مهمانان و شرکای توسعه محلی خود در برابر یک کمپین بی امان برای استفاده از قدرت دولتی علیه دیزنی در تلافی ابراز دیدگاه سیاسی نامطلوب برخی مقامات دولتی ندارد.” شرکت در دادخواست خود گفته است.

یکی از سخنگویان DeSantis اقدام دیزنی را “نمونه ای ناگوار از امید آنها برای تضعیف اراده رای دهندگان فلوریدا” خواند.

جرمی ردفرن، سخنگوی DeSantis در توییتر گفت: «ما از هیچ حق قانونی که یک شرکت برای اداره دولت خود یا حفظ امتیازات ویژه ای که در اختیار سایر مشاغل در ایالت نیست، بی اطلاع هستیم.

در این دادخواست ادعا شده است که هیئت گردشگری تازه تأسیسی که توسط DeSantis منصوب شده است، حقوق قرارداد دیزنی را نقض کرده است و این کار را بدون غرامت عادلانه انجام داده و آن را از روند قانونی محروم کرده است. دیزنی همچنین استدلال می‌کند که از حقوق آزادی بیان در اصلاحیه اول خود محروم شده است. این شرکت از دادگاه می خواهد که اقدام قانونی فلوریدا را غیرقانونی اعلام کند.

این نبرد سال گذشته پس از انتقاد این شرکت از قانون ایالتی مبنی بر ممنوعیت بحث در مورد جنسیت و هویت جنسیتی در مدارس آغاز شد.

باب ایگر، مدیر اجرایی دیزنی، این اقدام تلافی جویانه علیه این شرکت را “ضد تجارت” و “ضد فلوریدا” خوانده است. این شرکت تقریباً 75000 کارمند در ایالت دارد.

دیسانتیس که به عنوان نامزد احتمالی نامزدی ریاست جمهوری 2024 جمهوری خواهان دیده می شود، در حال حاضر به عنوان بخشی از سفر به چندین کشور دیگر به آسیا سفر می کند.

مردم در 22 آوریل از پارک پادشاهی جادویی در تفریحگاه جهانی والت دیزنی در دریاچه بوئنا ویستا، فلوریدا دیدن می کنند. (تد شفری، فایل/آسوشیتدپرس)

سهام دیزنی در بعدازظهر چهارشنبه اندکی افزایش یافت.

جمهوری خواهان ایالتی سال گذشته دیزنی را پس از درگیری علنی با دیسانتیس هدف قرار دادند.

قانونگذاران فلوریدا قانونی را تصویب کردند که به استقلال مجازی دیزنی در توسعه 25000 هکتاری در مرکز فلوریدا، جایی که پارک های موضوعی آن واقع شده اند، پایان داد.

تماشا | دسانتیس در مبارزه با دیزنی وعده “بیشتر در آینده” را می دهد:

دسانتیس در مبارزه با دیزنی قول “بیشتر در راه است”.

ران دیسانتیس، فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا، در یکی از بزرگترین کسب‌وکارهای ایالت خود، والت دیزنی ورلد، در حالی که پیش از نامزدی مورد انتظار برای ریاست‌جمهوری در ایالات متحده توقف می‌کند، تغییر دیگری در پیش گرفت.

اما قبل از تصاحب منصوبین DeSantis، دیزنی تغییراتی را در توافقنامه منطقه مالیاتی ویژه اعمال کرد که فعالیت هیئت مدیره را برای چندین دهه محدود می کند.

اندکی قبل از انتشار خبر شکایت، هیئت نظارت جدید فلوریدا گفت که برنامه های دیزنی برای توسعه احتمالی استراحتگاه جهانی والت دیزنی با قوانین ایالتی مطابقت ندارد و آن توافق را باطل اعلام کرد.

هیئت نظارت بر گردشگری مرکزی فلوریدا به اتفاق آرا از یافته های یک وکیل در مورد نقص های قانونی در توافق توسعه دهندگان که دیزنی در فوریه با هیئت مدیره قبلی منعقد کرده بود، از جمله عدم اطلاع رسانی عمومی مناسب، حمایت کرد.

مارتین گارسیا، رئیس هیئت مدیره، گفت: “آنچه وکلای ما به ما گفته اند، از نظر واقعی و قانونی، چیزی است که آنها ایجاد کردند یک آشفتگی قانونی مطلق است.” “این کار نخواهد کرد.”

نظرسنجی رویترز/ایپسوس نشان داد که این کشمکش می‌تواند حمایت دیسانتیس را در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه ایالات متحده افزایش دهد، اما همچنین به او در میان رای‌دهندگان گسترده‌تر آسیب برساند.

73 درصد از پاسخ دهندگان – از جمله 82 درصد از دموکرات ها و 63 درصد از جمهوری خواهان – گفتند که کمتر از نامزد سیاسی حمایت می کنند که از قوانینی حمایت می کند که برای مجازات یک شرکت به دلیل مواضع سیاسی یا فرهنگی آن طراحی شده است.