ران دیسانتیس رسما وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 می شود

ران دیسانتیس رسما وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 می شود

انتظار می‌رود که ران دیسانتیس روز چهارشنبه وارد رقابت برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری شود و چندین ماه در محاکمه مبارزات انتخاباتی با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا برگزار شود.

انتظار می‌رود دسانتیس، 44 ساله، به شیوه‌ای غیرعادی وارد رقابت شود – در رویدادی با ایلان ماسک میلیاردر در توییتر. دستیاران گفتند که فرماندار فلوریدا همچنین قصد دارد مدارکی را برای اعلام نامزدی خود به کمیسیون انتخابات فدرال ارسال کند.

دیسانتیس اگر نامزدی جمهوری‌خواهان در سال 2024 را به دست آورد، تاریخ را به باد می‌دهد. هرگز رئیس‌جمهور متولد فلوریدا، یا رئیس‌جمهوری که فرماندار یا سناتور فلوریدا بوده باشد وجود نداشته است – جب بوش و مارکو روبیو هر دو تلاش کردند اما در سال 2016 توسط ترامپ شکست خوردند. (حامیان سرسخت ترامپ استدلال می‌کنند که او اولین رئیس‌جمهور این ایالت بود، علیرغم گذراندن دهه‌ها در زادگاهش در نیویورک، با توجه به اینکه فلوریدا سال‌ها اقامتگاه اصلی او بوده است.)

در زمان تحلیف در سال 2025، دسانتیس 46 سال و چهار ماه داشت که او را به جوان ترین رئیس جمهور پس از جان اف کندی در سال 1960 و سومین جوان در کل تبدیل می کرد. با این حال، برای هر سؤالی در مورد بی‌تجربه بودن او در صحنه ملی یا بین‌المللی – او به مدت پنج سال نماینده کنگره آمریکا با مشخصات متوسطی بود – یک تضاد در انتخابات عمومی با جو بایدن، که قدرت ۸۰ ساله‌اش زیر سوال رفته است، می‌تواند سودمند باشد. .

برای روشن شدن موضوع، نامزدهای اعلام شده دیگری نیز در این رقابت وجود دارند، اما همه آنها باید دریابند که چگونه می‌توانند از جریان اصلی جمهوری‌خواهان که توسط ترامپ مخالفت کرده‌اند جذب کنند و در عین حال رای‌دهندگان محافظه‌کاری را نیز جذب کنند که ممکن است در مورد حمایت از ترامپ در سال 2024 مطمئن نباشند، حتی اگر از ترامپ حمایت کرده باشند. او قبل از

“[DeSantis] سارا ایسگور، یکی از کهنه‌کارهای مبارزات انتخاباتی ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواه، تنها با رای‌های غیر ترامپ نمی‌تواند نامزدی را کسب کند. او باید رأی‌دهندگان را از ترامپ دور کند.

گوش کن | چرا برخی از جمهوری خواهان به DeSantis نگاه می کنند:

همانطور که اتفاق می افتد6:39چرا برخی از جمهوری خواهان فکر می کنند ران دیسانتیس آینده حزب است؟

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا با برتری 20 امتیازی از رقیب دموکرات، چارلی کریست، دومین پیروزی متوالی خود را در انتخابات میان دوره ای آمریکا در روز سه شنبه به دست آورد. اسکات جنینگز، مفسر سیاسی CNN با نیل کوکسال مجری برنامه As It Happens در مورد اینکه دسانتیس چگونه با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده مقایسه می شود و موفقیت او در سطح ملی برای جمهوری خواهان چه معنایی دارد صحبت کرد.

شروع قوی بسیار مهم است

در سطح ملی، ترامپ در نظرسنجی های متعهد یا احتمالی جمهوری خواه پیشتاز بوده است. نظرسنجی اخیر رویترز/ایپسوس که در این ماه انجام شد نشان داد که ترامپ با 49 درصد جمهوری خواهان و دیسانتیس با 19 درصد حمایت می شوند.

کارل روو، دستیار سابق کاخ سفید، این هفته به فاکس نیوز گفت که هنوز رای دهندگان زیادی، حتی جمهوری خواهان، وجود دارند که فراتر از سرفصل های خبری، چیز زیادی درباره دیسانتیس نمی دانند.

او گفت: «به نظر من این اشتباه است که زمان زیادی را صرف نظرسنجی‌ها می‌کنیم و زمان کافی را برای این که چرا رئیس‌جمهور ترامپ به دلیل چشم‌انداز آینده‌نگر شایسته یک دوره دوم ریاست جمهوری است، نیست».

دیسانتیس، در مرکز، در خارج از ساختمان کنگره ایالات متحده با همکاران جمهوری خواه، رندی وبر، چپ، و ترنت فرانک، راست، در 22 مه 2017 ظاهر می شود. دیسانتیس قبل از اینکه فرماندار شود، پنج سال نماینده کنگره بود. (درو انگرر/گتی ایماژ.)

مهمتر از آن، نظرسنجی‌های ملی برای مسابقه‌ای که به صورت ایالتی تصمیم‌گیری می‌شود، کاربرد محدودی دارد.

دسانتیس با نرخ قابل قبولی در آیووا، اولین بار، نظرسنجی می کند، با توجه به اینکه او هنوز پیشنهاد خود را اعلام نکرده است، جایی که فرماندار کیم رینولدز و سناتور جونی ارنست در یکی از سخنرانی های اخیر وی شرکت کردند. این ایالتی است که ترامپ در رقابت جمهوری خواهان در سال 2016 از تد کروز شکست خورد.

بر خلاف انتخابات مقدماتی دموکرات – که در آن نامزدهایی که حداقل 15 درصد از آرا را در یک ایالت به دست می آورند، نمایندگان را در ادامه رقابت جمع می کنند – روند جمهوری خواهان شامل بسیاری از ایالت های برنده می شود که در آن نامزدهای شکست خورده هیچ نماینده ای دریافت نمی کنند. به عنوان جنبه های دیگری که به رسمیت شناختن نام پاداش می دهد. بنابراین، یک شروع قوی برای DeSantis یا هر رقیب ترامپ بسیار مهم است.

روابط مطمئناً تیره می شود

به نظر می رسد نظرسنجی در ایالت های پس از آیووا – نیوهمپشایر و کارولینای جنوبی – برای دیسانتیس پیش بینی کننده تر باشد، اما اولین مناظره های نامزدها هنوز سه ماه باقی مانده است. تا اوایل سال 2024 خیلی چیزها ممکن است اتفاق بیفتد.

روو گفت: “این جاده سختی است، اما او شروع خوبی داشته است.”

مردی با پیراهن کت و یقه دار به صحبت های زن مسن با کلاه گاوچرانی گوش می دهد که با او صحبت می کند.
دیسانتیس در بازدید از منچستر، NH، در روز جمعه با یک مشتری در رستوران قرمز پیکان صحبت می کند. DeSantis قبلاً به سبک کمپین در ایالت های کلیدی توقف کرده است. (رابرت اف. بوکاتی/ آسوشیتدپرس)

این دو مرد سابقه‌ای دارند که زمانی با هم آشنا بودند. ترامپ خود را پادشاه دیسانتیس می داند که در رقابت فرمانداری فلوریدا در سال 2018 از او حمایت کرده است. اما تبلیغات تهاجمی با تمرکز محدود بر روی یکی یا دیگری – و نه کل حوزه جمهوری خواهان – در حال حاضر در امواج رادیویی ایالات متحده دیده می‌شود، به لطف کمیته‌های اقدام سیاسی حامی این دو مرد.

مشکلات حقوقی ترامپ یک عامل X است. از طریق نظرسنجی‌ها نشانه‌ای وجود ندارد که رای‌دهندگان اولیه جمهوری‌خواه تحت‌تاثیر شکست‌های او تا کنون قرار گرفته‌اند – از جمله محاکمه مدنی که در این ماه او را مسئول آزار جنسی تشخیص داد و محاکمه جنایی در انتظار او در سال 2024 به دلیل جعل سوابق تجاری در پرونده‌ای مبنی بر عدم پرداخت پول. با این حال، هنوز تصمیمی گرفته نشده است که آیا اتهامات مربوط به کمپین فشار ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات 2020 یا عدم تمایل ظاهری او به عنوان یک شهروند خصوصی برای جدا شدن از سوابق طبقه بندی شده کاخ سفید مطرح خواهد شد یا خیر.

در مجموع، کیفرخواست‌های بیشتر می‌تواند عوارضی را به همراه داشته باشد. بر اساس یافته‌های حقوقی او، گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که یک دادستان جورجیا در تحقیقات انتخاباتی ۲۰۲۰ در ماه اوت، درست زمانی که مناظره‌های مقدماتی جمهوری‌خواهان آغاز می‌شود، درباره کیفرخواست‌ها تصمیم خواهد گرفت.

“حکومت به معنای سرگرمی نیست”

دسانتیس در سخنرانی‌هایی که به وضوح برای مخاطبان ملی انجام می‌شود، بر آنچه که در فلوریدا توانسته به انجام برساند و همچنین قابلیت انتخابی کلی خود تمرکز کرده است.

ترامپ در انتخابات 2016 با اختلاف اندکی پیروز شد و در سال 2020 شکست خورد. برخی از اعضای حزب عملکرد نامنظم او به عنوان رئیس جمهور را عامل مهمی برای نتایج ضعیف جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای 2018 و در بهترین حالت، نتایج متفاوت در میان دوره ای 2022 می دانند.

علاوه بر این، از زمانی که ترامپ حامیان خود را تشویق کرد از پذیرش نتیجه انتخابات 2020 خودداری کنند، نام ترامپ در برگه رای آزمایش نشده است، که با شورش مرگبار در کنگره به اوج خود رسید.

دیسانتیس در یکی از رویدادهای اخیر آیووا گفت: “حکومت به معنای سرگرم کردن نیست. حکومت در ساختن یک برند یا صحبت در رسانه های اجتماعی و نشانه های فضیلت نیست.” “این در نهایت در مورد پیروزی و تولید نتایج است.”

دیسانتیس به عنوان فرماندار مشغول بوده است. او اقداماتی را امضا کرد که سقط جنین در فلوریدا را به شدت محدود می‌کرد، حمل سلاح‌های مخفی را برای ساکنان آسان‌تر می‌کرد، برنامه کوپن را گسترش داد تا به دانش‌آموزان اجازه دهد تا در مدارس خصوصی تحصیل کنند، و بودجه برنامه‌های تنوع در دانشگاه‌های دولتی را حذف کرد.

او همچنین با شرکت والت دیزنی بر سر انتقاداتش از قوانین منع آموزش مفاهیم هویت جنسیتی در مدارس دولتی درگیر جنگ است.

در حالی که برخی از لیبرال ها این اقدامات را استفاده از قدرت دولتی برای تنبیه مخالفان یا دیدگاه های مخالف می دانند، چنین انتقاداتی به احتمال زیاد در رقابت اولیه برای حزب جمهوری خواه که برخی از دانشمندان علوم سیاسی می گویند بسیار فراتر از احزاب محافظه کار به سمت راست حرکت کرده است، ظاهر شود. در کانادا، انگلستان و اروپا.

گوش کن | جنگ فرهنگی در کلاس های درس فلوریدا:

مشعل جلو22:01ممنوعیت کتاب و تاریخ سیاه پوستان در فلوریدا