رای دهندگان تایلند از تغییر حمایت می کنند، زیرا احزاب مخالف در نتایج جزئی انتخابات پیشروی می کنند

رای دهندگان تایلند از تغییر حمایت می کنند، زیرا احزاب مخالف در نتایج جزئی انتخابات پیشروی می کنند

مخالفان سیاسی تایلند به دنبال یک پیروزی بزرگ در انتخابات روز یکشنبه بودند، زیرا رای دهندگان در پشت سر دو حزب که وعده تغییرات بزرگ و پایان دادن به یک دهه دولت محافظه کار تحت رهبری یا حمایت ارتش را می دادند، شرکت کردند.

حزب فیو تای و حزب لیبرال «حرکت به جلو» با بیش از 90 درصد شمارش آرا پیشروی کردند، اما با قوانین پارلمانی که توسط ارتش پس از کودتای 2014 نوشته شده بود، به نفع آن تغییر یافتند، اما به دور از قطعیت رهبری دولت بعدی هستند.

برای حکومت، احزاب اپوزیسیون باید به توافقاتی دست یابند، از جمله با اعضای سنا منصوب شده از سوی حکومت نظامی که در کنار احزاب نظامی قرار گرفته و می‌توانند در مورد اینکه چه کسی نخست‌وزیر می‌شود و دولت تشکیل می‌دهند، رأی دهند.

انتخابات روز یکشنبه آخرین جنگ در نبرد طولانی مدت برای قدرت بین فیو تای، غول پوپولیست خانواده میلیاردر شیناواترا، و پیوندی از پول قدیمی، محافظه کاران و ارتش با نفوذ بر نهادهای کلیدی در قلب دو دهه آشفتگی بود. .

اما عملکرد خیره‌کننده Move Forward در حالی که موجی از حمایت رای دهندگان جوان را در بر می‌گیرد، عزم نهادهای حاکم و احزاب حاکم تایلند را پس از نزدیک شدن به پاکسازی پایتخت بانکوک و مبارزات انتخاباتی بر روی پلتفرم اصلاحات در نهادها و نهادهای حاکم، آزمایش خواهد کرد. از بین بردن انحصارات تجاری

رهبر آن، پیتا لیمجارونرات، مدیر اجرایی سابق یک اپلیکیشن سواری 43 ساله، نتیجه را “حساسانگیز” توصیف کرد و قول داد که هنگام تشکیل دولت به ارزش های حزب خود وفادار بماند.

او به خبرنگاران گفت: «حتما احزاب ضد دیکتاتور و تحت حمایت ارتش خواهند بود. من فکر می‌کنم می‌توان تصور کرد که حکومت اقلیت دیگر اینجا در تایلند امکان‌پذیر نیست.»

او گفت که برای اتحاد با Pheu Thai آماده است، اما هدف خود را به سمت نخست وزیری معطوف کرده است.

پیتا افزود: «اگر حرکت رو به جلو وارد کار شود، دولت تشکیل خواهیم داد و من نخست وزیر خواهم شد».

ضربه بزرگ

نتایج اولیه ضربه کوبنده ای برای ارتش و متحدانش خواهد بود، چرا که پالنگ پراچارات، ابزار سیاسی حکومت نظامی سابق، و نخست وزیر پرایوت چان-اوچا، نخست وزیر تایلند، ظاهراً به سوی یک شکست بزرگ پیش می رود.

Srettha Thavisin، غول املاک و مستغلات، یکی از سه نامزد اپوزیسیون Pheu Thai Party برای نخست وزیری آینده، روز یکشنبه وارد دفتر مرکزی حزب Phue Thai در بانکوک می شود. (واسون وانیچاکورن/آسوشیتدپرس)

پرایوت، ژنرال بازنشسته ای که کودتای گذشته را رهبری کرد، پس از 9 سال مسئولیت، مبارزات انتخاباتی خود را ادامه داد و نسبت به بی ثباتی ناشی از تغییر دولت هشدار داد.

روز یکشنبه، پرایوت بی سر و صدا از مقر حزب خود دور شد، جایی که هواداران کمی در آنجا دیده می شدند.

تعداد انگشت شماری از کارکنان کنار بشقاب های غذای نخورده نشسته بودند و یک صفحه تلویزیون غول پیکر سخنرانی زنده رهبر حرکت رو به جلو را نشان می داد.

وی به خبرنگاران گفت: امیدوارم کشور صلح و ترقی شود. من به دموکراسی و انتخابات احترام می گذارم. متشکرم.

نتایج اولیه برای Pheu Thai انتظار می رفت، که همراه با تجسم های قبلی منحل شده توسط دادگاه ها بر انتخابات تایلند مسلط بوده و از سال 2001 بیشترین آرا را در هر برگه رای به دست آورده است، از جمله دو پیروزی بزرگ.

فیو تای که توسط تاکسین شیناواترا، ثروتمند خود تبعیدی قطبی تأسیس شد، همچنان محبوبیت زیادی در میان طبقات کارگر دارد و از نوستالژی ناشی از مجموعه ای از سیاست های پوپولیستی، مانند مراقبت های بهداشتی ارزان، وام های خرد و یارانه های سخاوتمندانه کشاورزی، به قدرت باز می گردد. .

صدای مردم از همه مهمتر است

دختر تاکسین، پائونگ‌ترن، 36 ساله، گفته می‌شود که راه پدرش را دنبال کند و نخست‌وزیر شود.

او گفت که برای حرکت به جلو خوشحال است، اما برای بحث در مورد اتحاد خیلی زود است.

او گفت: «صدای مردم از همه مهمتر است.

زنی برگه رای انتخابات را در دست می گیرد.
یک افسر تایلندی یک برگه رای را در حین شمارش آرا در شعبه رای گیری در بانکوک در روز یکشنبه نشان می دهد. (Rapeephat Sitichailapa/ Associated Press)

حرکت رو به جلو شاهد تجمعی در اواخر مرحله در نظرسنجی‌ها بود و روی ۳.۳ میلیون رای‌دهنده که برای اولین بار از دستور کار لیبرال خود حمایت می‌کردند، از جمله طرح‌هایی برای تضعیف نقش سیاسی ارتش و اصلاح قانون سخت‌گیرانه درباره توهین‌های سلطنتی که منتقدان می‌گویند برای خفه کردن استفاده می‌شود، شرط‌بندی کرده بود. مخالفت.

تیتینان پونگسودیراک، دانشمند علوم سیاسی در دانشگاه چولالانگکورن، گفت که افزایش حرکت رو به جلو نشان دهنده یک تغییر عمده در سیاست تایلند است.

او گفت: “فئو تای جنگ اشتباهی انجام داد. فیو تای با جنگ پوپولیسمی که قبلاً برنده شده بود، جنگید.”

“حرکت رو به جلو بازی را با اصلاحات نهادی به سطح بعدی می برد. این میدان نبرد جدید در سیاست تایلند است. و آرای امروز گواهی بر برنامه آینده نگر حرکت رو به جلو برای تایلند است.”