رسانه های روسی پس از رأی دادن به آمریکا ، خودباوری و تمسخر را ارائه می دهند

پس از انتخابات ایالات متحده که هنوز هم رسماً خوانده می شود ، برداشت داغ کارشناسان تلویزیون دولتی روسیه این بود که نتیجه آشفته و بلاتکلیف انتخابات نشان می دهد که این ابرقدرت قدرتمند تا چه حد سقوط کرده است.

مفاهیم معنای ریاست جمهوری جو بایدن برای روابط ایالات متحده و روسیه در مقایسه با تبلیغات تبلیغاتی ثانویه است.

آندرانیک میگرانیان ، دانشمند علوم سیاسی در این برنامه گفتگو گفت: “مرزهای جنون نامحدود است” بازی بزرگ در NTV دولتی.

“هر یک از نامزدها دیگری را به سرقت آرا متهم می کند. این نشان دهنده بحران عمیق در ایالات متحده است”

آرا St دزدیده شده؟

مهمانان برنامه گفتگو 60 دقیقه به دلیل وام گرفتن از خطوط دونالد ترامپ مبنی بر اینکه باید رأی نامه های پستی در مسابقات تنگ نظیر جورجیا و پنسیلوانیا “به سرقت می رفت” ، به دلیل اینکه هیچ راهی برای دموکراتیک شدن بسیاری از آنها وجود نداشت ، مورد رسوائی قرار گرفت.

تماشا کنید | مسکو می گوید: انتخابات ایالات متحده نقایصی را آشکار می کند

کرملین می گوید قوانین منسوخ در ایالات متحده منجر به “کاستی” در روند رای گیری شده است. تلویزیون دولتی روسیه ادعای دونالد ترامپ را بدون هیچ مدرکی مبنی بر تقلب و تقلب در انتخابات تکرار کرده است. 3:10

صداهای برجسته دیگری یادداشتی تقریباً آخرالزمانی زدند.

گنادی زیوگانف ، رهبر کمونیست های روسیه ، دومین حزب بزرگ پارلمان این کشور ، گفت که وضعیت در ایالات متحده “بسیار شدید” است.

وی در ادامه با ابراز احتمال “هرج و مرج” همراه با “تهدید هسته ای” روسیه برای نتیجه نتیجه مناقشه برانگیز.

ماریا زاخارووا ، که به عنوان وزیر امور خارجه روسیه صحبت می کند ، اظهار امیدواری کرد که روسیه بتواند از “شورش های گسترده” در این کشور جلوگیری کند.

انصاف در انتخابات خصوصاً حساس است

ایالات متحده بارها و بارها روسیه را به تقلب در انتخابات خود متهم می کند – به خصوص در انتخابات ولادیمیر پوتین – و عدم اطمینان مداوم به صداهای دوستانه کرملین فرصتی غیرقابل مقاومت برای برگرداندن جدول داده است.

پوتین در آخرین مسابقه ریاست جمهوری در سال 2018 با 77 درصد آرا در مسابقه ای پیروز شد که چنان مرحله ای بود که به سختی مدیریت می شد به طوری که چالش های احتمالی باید توسط کرملین تأیید یا وتو می شدند.

مردم در یک راهپیمایی خواستار آزادی معترضان زندانی شدند که در جریان تظاهرات مخالفان برای انتخابات عادلانه در مسکو در تاریخ 29 سپتامبر 2019 بازداشت شده بودند. پلاکارد معترض کنستانتین کوتوف را نشان می دهد که به دلیل شرکت در تجمعات غیر مجاز به چهار سال زندان محکوم شد. (شمیل ژوماتوف / رویترز)

مسئله انصاف انتخابات خصوصاً حساس است زیرا محرک اغتشاشات گسترده است.

در تابستان سال 2019 ، مقامات از اجازه دادن به چندین نامزد مخالف برای حضور در کرسی های انتخابات شهرداری مسکو خودداری کردند که منجر به چندین هفته اعتراضات خیابانی شد.

یکی از اظهارات مکرر پوتین این است که ارزشهای لیبرال دموکراتیک در سراسر جهان و همچنین کشوری که ادعا می کند بزرگترین قهرمان آنها است ، در حال کاهش است.

تا چه حد روس ها واقعاً این مسئله را نامشخص می دانند ، اما نتایج مربوط به شب انتخابات به طور گسترده ای پوشش داده شده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا و پوتین در پایان کنفرانس خبری مشترک پس از دیدار خود در هلسینکی در 16 ژوئیه 2018 واکنش نشان دادند. (لئونارد فوگر / رویترز)

هیچ “بهترین کاندید” برای روسیه وجود ندارد

هنوز فراتر از ارزش تبلیغاتی ، پشیمانی از مفسران نشان داد که ترامپ – کسی که کرملین بارها و بارها به تلاش برای نصب در کاخ سفید متهم شده بود – احتمالاً در حال خروج بود.

الکسی پوشکوف ، عضو حزب حاکم روسیه متحد از مجلس عالی دوما ، گفت: “هیچ” بهترین کاندیدایی “برای روسیه در ایالات متحده وجود ندارد.

در حالی که بسیاری از مجریان تلویزیون دولتی همچنان به تمسخر از ترامپ به عنوان “پسر ما” یاد می کنند ، اما عقل متعارف اکثر کارشناسان این است که دولت وی نتوانست تحویل روسیه را بدهد.

علی رغم عدم تمایل ترامپ به انتقاد شخصی از پوتین ، ایالات متحده به دلیل مداخلات انتخابات 2016 و استفاده روسیه از عامل اعصاب Novichok در یک سو assass قصد در سال 2018 ، یک سری تحریم های اقتصادی و سیاسی را علیه روسیه اعمال کرد.

تاتیانا استنووایا ، دانشمند ساکن پاریس با مرکز کارنگی مسکو که به مطالعه بازی های قدرت در بین نخبگان حاکم روسیه می پردازد ، گفت که هیچ یک “دیدگاه کرملین” درباره معنای ریاست جمهوری بایدن وجود ندارد.

وی در مقاله ای از کارنگی ادعا کرد که در میان گروه های نزدیک به پوتین مواضع ظریف وجود دارد ، برخی از تأثیرگذاران احساس می کنند توانایی ترامپ در “ایجاد هرج و مرج” در میان متحدان غربی به کرملین کمک کرده است ، در حالی که دیگران معتقدند که او غیرقابل پیش بینی بیشتر از ضرر داشته است.

رئیس جمهور روسیه روز جمعه در یک مکالمه ویدیویی با اعضای شورای امنیت در مسکو شرکت می کند. (الکسی نیکولسکی / کرملین / اسپوتنیک / رویترز)

“مشکل این است که روسیه به ابزاری اصلی برای [U.S. political] مخالفت برای ضربه زدن به ترامپ. “

“بنابراین اکنون در کرملین ، آنها امیدوارند که این عامل از بین برود و درها را برای گفتگوهای دو جانبه باز کند.”

موضوعی مورد علاقه مشترک

اگر ، همانطور که اکنون به نظر می رسد احتمال بیشتری وجود دارد ، بایدن در اوایل ژانویه به دفتر بیضی شکل می رود ، ممکن است پویای جدید یک آزمایش زودهنگام درباره موضوع تمدید پیمان تسلیحات هسته ای اصلی ، شروع III داشته باشد.

پوتین دولت ترامپ را تحت فشار قرار داده است تا یک سال تمدید را بپذیرد تا به هر دو طرف فرصت دهد تا در مورد توافق جدید در مورد سلاح های هسته ای مذاکره کنند.

این اقدام همچنین به روسیه این امکان را می دهد تا به تولید سلاح های “مافوق صوت” نسل بعدی خود ادامه دهد ، که پرتاب کننده های موشکی هسته ای استراتژیک را محدود می کند اما تعداد کلاهک های یک کشور را نمی تواند در اختیار داشته باشد.

با این حال ، به نظر می رسد ترامپ علاقه چندانی به افزایش عمر توافقی ندارد که توسط سلف وی ، باراک اوباما مذاکره شد و هیچ کس جز بایدن از طریق کنگره چوپان شد.

“ولادیمیر لوکین” سفیر سابق روسیه در واشنگتن گفت: “حدود 90 درصد کل کلاهک های هسته ای ، که می توانند چندین بار کره زمین را نابود کنند ، در اختیار روسیه و ایالات متحده است. آیا موضوعی برای منافع مشترک وجود دارد؟ مطمئنا” مصاحبه منتشر شده در طوفان روزانه.

یک معترض در حالی که ماریونت ترامپ را هنگام برگزاری تظاهراتی در مقابل هتل ترامپ بین المللی در واشنگتن دی سی ، در تاریخ 27 اکتبر ، در دست داشت ، از ماسک صورت پوتین استفاده می کند. (کارلوس باریا / رویترز)

دستور کار روسی-آمریکایی

اما دیگر ناظران پیشکسوت سیاست خارجی شک دارند که یک مسئله برای جابجایی سوزن و گرم کردن یک رابطه منجمد که پس از الحاق کریمه توسط روسیه در سال 2014 به وجود آمد ، کافی است. اوکراین – و بسیاری از جهان – الحاق را غیرقانونی می داند.

دیمیتری ترنین ، مدیر مرکز کارنگی مسکو گفت: “من فکر می کنم که دستور کار روسیه و آمریکا به یک موضوع محدود می شود – و این مسئله جلوگیری از یک برخورد نظامی است که منجر به جنگ می شود.”

ترنین گفت که ریاست جمهوری بایدن بیشتر بر پیگیری یک دستور کار حقوق بشر متمرکز خواهد بود و این احتمالاً شامل رسیدگی به موارد نقض شده در داخل روسیه است.

ترنین گفت: “من فکر می کنم خط مقدم رویارویی روسیه و آمریکا به طور کامل شامل سیاست داخلی روسیه خواهد شد – که ترامپ واقعاً به دموکراسی ، حقوق بشر و هر آنچه فکرش را بکنید اهمیتی ندارد.”