ریک هویت که با هل دادن ویلچر پدرش در مسابقات ماراتن بوستون حضور داشت، در 61 سالگی درگذشت.

ریک هویت که با هل دادن ویلچر پدرش برای چندین دهه در ماراتن بوستون و سایر مسابقات حضور داشت، درگذشت. او 61 سال داشت.

خانواده هویت روز دوشنبه اعلام کردند که هویت بر اثر عوارض سیستم تنفسی خود درگذشت.

خانواده هویت در بیانیه ای گفت: “ریک به همراه پدرمان، دیک، برای بیش از 40 سال نمادهایی در مسابقات جاده ای و دنیای سه گانه بودند و میلیون ها معلول را الهام بخشیدند تا خود را باور کنند، اهداف تعیین کنند و کارهای خارق العاده ای انجام دهند.”

ریک هویت فلج مغزی داشت که باعث چهار پلژی او شد، اما او و پدرش به اندازه پاهای دردناک یا Heartbreak Hill بخشی از ماراتن بوستون شدند. با هل دادن دیک هویت، این دو دوره را 32 بار به پایان رساندند.

آنها همچنین در بیش از 1000 مسابقه دیگر از جمله دواتلون و سه گانه شرکت کردند. در سال 1992 آنها دویدن و دوچرخه سواری را در سراسر ایالات متحده انجام دادند که 6010 کیلومتر را در 45 روز طی کرد. در سال 2013، مجسمه ای از پدر و پسر در نزدیکی خط شروع ماراتن بوستون در هاپکینتون نصب شد.

دیک هویت در سال 2021 درگذشت.

دیو مک گیلیوری، مدیر مسابقه ماراتن بوستون و سایر رویدادهایی که هویت ها در آن شرکت داشتند، گفت: “باورش سخت است که هر دوی آنها از دنیا رفته اند، اما میراث آنها هرگز نمی میرد. دیک و ریک هویت الهام بخش میلیون ها نفر در سراسر جهان هستند.” “ما همیشه سپاسگزار خواهیم بود، ریک، برای شجاعت، عزم، سرسختی و تمایل شما به اینکه دیگران نیز بتوانند خود را باور داشته باشند، اهدافی را تعیین کنند و در این دنیا تغییر ایجاد کنند، همانطور که شما دارید.”