ستون نویسی که با موفقیت از ترامپ به دلیل افترا شکایت کرد، دوباره از او به دلیل اظهارات CNN شکایت کرد

ستون نویسی که با موفقیت از ترامپ به دلیل افترا شکایت کرد، دوباره از او به دلیل اظهارات CNN شکایت کرد

ای. ژان کارول، ستون نویسی که برنده جایزه 5 میلیون دلاری سوء استفاده جنسی و افترا علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا شد، در یک پرونده جدید در دادگاه روز دوشنبه به دنبال حداقل 10 میلیون دلار بیشتر است که به دنبال آن است که او را به خاطر اظهاراتی که پس از صدور حکم بیان کرده است، مسئول بداند.

دعوای اصلاح شده ای که به دنبال دریافت 10 میلیون دلار خسارت جبرانی – و بیشتر به عنوان غرامت جزایی – توسط وکلای کارول در دادگاه فدرال منهتن ثبت شد، که می گوید اظهارات ترامپ پس از طرح اتهامات تجاوز جنسی علیه او به قدری شهرت او را خراب کرد که کار طولانی مدت خود را از دست داد. یک مقاله نویس مشاوره مجله ال.

وکلای دادگستری در این دادخواست بازنویسی شده گفتند که رئیس جمهور سابق ایالات متحده اظهارات تحقیرآمیز درباره کارول را در جریان حضور در CNN یک روز پس از صدور حکم “دوبرابر” کرد.

وکلا نوشتند: «اظهارات افتراآمیز ترامپ پس از صدور حکم، عمق کینه توزی او را نسبت به کارول نشان می‌دهد، زیرا تصور رفتار توهین‌آمیز که احتمالاً بیشتر با انگیزه نفرت، سوء‌نیت یا کینه توزی باشد، دشوار است». این رفتار از یک غرامت تنبیهی بسیار مهم به نفع کارول حمایت می کند، هم برای مجازات ترامپ، هم برای بازدارندگی او از دست زدن به افترا بیشتر و هم برای منع دیگران از انجام همین کار.»

یک هیئت منصفه 9 نفره دو هفته پیش تصمیم گرفتند که ترامپ در اوایل بهار 1996 از کارول در یک فروشگاه بزرگ منهتن سوء استفاده جنسی کرده است.

تماشا | اظهارات دونالد ترامپ در مورد حکم آزار جنسی در تالار شهر CNN:

ترامپ حکم آزار جنسی در تالار شهر CNN را لغو کرد

دونالد ترامپ پس از سال‌ها «اخبار جعلی» خطاب به سی‌ان‌ان، یک سالن تبلیغاتی در این شبکه برگزار کرد. این تنها چند روز پس از آن اتفاق افتاد که هیئت منصفه دریافت که ترامپ، پیشتاز کنونی در رقابت های مقدماتی جمهوری خواهان، ای. جین کارول، ستون نویس را مورد آزار جنسی قرار داده و بدنام کرده است.

کارول که در طول محاکمه شهادت داد، ابتدا در کتابی در سال 2019 ادعاهای خود مبنی بر تجاوز ترامپ به او را در اتاق رختکن فاش کرد، اما هیئت منصفه این ادعا را رد کرد.

جو تاکوپینا، وکیل ترامپ، از اظهار نظر در مورد ادعاهای جدید خودداری کرد.

وکلا ادعاهای جدید را در اصلاح یک دادخواست افترا ارائه کردند که در حالی که دادگاه تجدید نظر در حال تصمیم گیری در مورد اینکه آیا ترامپ می تواند در قبال اظهاراتی که در سال 2019 در حالی که هنوز رئیس جمهور بود، مسئول شناخته شود یا خیر، متوقف شد. وزارت دادگستری ایالات متحده از ادعای وکلای وی مبنی بر جایگزینی ایالات متحده به عنوان متهم حمایت کرده است.

در ادعای جدید، وکلای کارول گفتند که ترامپ روز بعد در یک مراسم شهرداری که توسط سی‌ان‌ان برگزار شد، «به دلیل رای هیئت منصفه که از رای هیئت منصفه دلسرد نشده بود، همچنان به توهین بدخواهانه به کارول ادامه داد».

او اظهارات توهین آمیز قبلی خود را دوچندان کرد و به مخاطبانی که بسیار آماده تشویق او بودند گفت: “من هرگز این زن را ندیدم. من هرگز این زن را ندیدم”، که او به کارول تجاوز جنسی نکرده است، و اینکه حساب او – یک روز قبل توسط هیئت منصفه ای متشکل از همتایان ترامپ تأیید شده بود – یک «داستان ساختگی» و «جعلی» بود که توسط یک «کار ضربتی» ابداع شد. این اظهارات منجر به تشویق و تشویق پرشور حضار در تلویزیون زنده شد.”