سناتور تگزاس پس از 2 تیراندازی جمعی در 2 هفته خواستار کنترل اسلحه شد

سناتور تگزاس پس از 2 تیراندازی جمعی در 2 هفته خواستار کنترل اسلحه شد

5:38سناتور تگزاس پس از 2 تیراندازی جمعی در 2 هفته خواستار کنترل اسلحه شد

هشدار: این داستان حاوی جزئیات ناراحت کننده است.

رولاند گوتیرز، سناتور ایالت تگزاس، می گوید که تصاویری از کودکان کشته شده در تیراندازی های دسته جمعی دیده است که او را تا پایان عمر تحت تعقیب قرار می دهد.

این ایالت در دو هفته گذشته شاهد دو تیراندازی جمعی بوده است. در روز شنبه، یک مرد مسلح هشت نفر را کشتاز جمله کودکان، و هفت نفر دیگر را در پارکینگ یک مرکز خرید در آلن، تگزاس زخمی کردند. در 28 آوریل، پلیس می گوید یک مرد مسلح در هوستون پنج نفر از همسایگان خود را به ضرب گلوله کشتاز جمله یک پسر نه ساله، پس از اینکه خانواده در اواخر شب با او در مورد شلیک گلوله در حیاط خانه اش مواجه شدند.

تگزاس همچنین جایی است که تیراندازی 19 دانش آموز و دو معلم را در مدرسه ابتدایی Uvalde در 24 مه 2022 کشت.

در تمام این موارد، گوتیرز می گوید که او و همکارانش برای اصلاحات اسلحه “عقل سلیم” تلاش کرده اند. این شامل افزایش سن قانونی برای خرید اسلحه گرم، الزام فروشندگان خصوصی اسلحه به انجام بررسی سوابق، و ارائه “حکمات حفاظت از خطرات شدید” است که به مقامات اجازه می دهد تا به طور موقت دسترسی به اسلحه را برای کسانی که در معرض خطر آسیب رساندن به خود یا دیگران هستند، محدود کنند.

این حزب در روز دوشنبه زمانی که کمیته مجلس نمایندگان تگزاس به رهبری جمهوری‌خواهان لایحه‌ای را تصویب کرد که سن خرید تفنگ‌های نیمه‌خودکار را از 18 به 21 سال افزایش می‌دهد، کمی پیشرفت کرد. قبلا این ایده را تکان داد.

ابوت در مصاحبه ای با فاکس نیوز در روز یکشنبه گفت که ایالت او در حال کار بر روی لوایحی است تا “اسلحه را از دست مجرمان خطرناک خارج کند و مجازات مجرمانی که اسلحه دارند را افزایش دهد.” اما به طور کلی، او کنترل اسلحه را به عنوان راه حلی برای خشونت با اسلحه رد کرد و در عوض انگشت خود را به سمت بیماری روانی نشانه رفت.

او گفت: «میزان خشم و خشونت در آمریکا افزایش چشمگیری داشته است. ما در حال تلاش برای رفع این خشم و خشونت با رفتن به این علت اصلی هستیم که مشکلات سلامت روانی پشت آن است.»

گوتیرز – که ناحیه اووالده را شامل می شود – با او صحبت کرد همانطور که اتفاق می افتد روز دوشنبه میزبان نیل کوکسال است. بخشی از گفتگوی آنها را در ادامه می خوانید.

سناتور، فرماندار ابوت می گوید که این موضوع در مورد سلامت روان و شفای یک کشور قطبی شده است. پاسخ شما به آن چیست؟

ما این را از جمهوری خواهان برای مدت بسیار بسیار طولانی در این ایالت و در این کشور می شنویم. واقعیت این است که مخرج مشترک اسلحه است.

ما مطمئناً مشکل سلامت روان داریم. او حق دارد اما ما همچنین مشکلی داریم که دسترسی نامحدود به اسلحه برای بیماران روانی داریم. پس چگونه می زند؟ این چه حسی دارد؟ ابوت نمی تواند آن را به هر دو صورت داشته باشد.

آنها وضعیت آشفته ای را در ایالت ما ایجاد کرده اند که در آن… همه و هرکسی می تواند بیرون برود و حتی بدون نشان دادن کارت شناسایی اسلحه بگیرد، اگر شما این کار را در نمایشگاه اسلحه انجام می دهید. ناگفته نماند به دست آوردن اسلحه غیرمجاز. آنها موقعیتی را ایجاد کرده اند که هر بچه می تواند به مغازه اسلحه فروشی برود – [people who are] 18، 19 و 20 ساله — و یک AR-15 را بدون مدت زمان انتظار یا هر نوع رجیستری بخرید.

وضعیت آشفته ای که توسط جمهوری خواهان ایجاد شده است به افزایش گسترده جرم و جنایت و امنیت عمومی در ایالت ما رسیده است. و آن خون، آن مسئولیت، بر عهده گرگ ابوت است، [Texas Lt.-Gov.] دن پاتریک و امثال او.

تماشا | بحث اسلحه تگزاس:

تیراندازی در مرکز خرید تگزاس بحث کنترل اسلحه را دوباره برانگیخت

یک مرد مسلح قبل از اینکه توسط پلیس کشته شود، هشت نفر را کشت و هفت نفر دیگر را در یک مرکز خرید در تگزاس زخمی کرد. این حمله یک بحث آشنا در مورد دسترسی به سلاح های سبک تهاجمی را دوباره برانگیخت.

شما می‌خواهید سن خرید یک تفنگ AR-15 را از 18 سال به 21 سال افزایش دهید. این ممکن است مانع از این فرد مسلح در Uvalde شود که 18 سال داشت. اما مرد مسلح، همانطور که می‌دانیم، در مرکز خرید ، 33 ساله بود. بنابراین ممکن است او هنوز به یک تفنگ دسترسی داشته باشد، درست نیست؟

نه، درست است. منظورم این است که نگاه کنید، می‌توانست مرد مسلح را متوقف کند، یا می‌توانست آن را در اووالده متوقف کند.

ما همچنین دستورات محافظتی در برابر خطر شدید داریم که یکی دیگر از صورت‌حساب‌های ما است…. شاید ما دیده بودیم [Allen shooter’s] اخراج از ارتش، اگر این واقعیت را می دیدیم که او از نظر ارتش دارای برخی مشکلات سلامت روانی است، شاید می توانستیم یک دستور حفاظتی خطرناک داشته باشیم که می توانست آن اسلحه ها را از بین ببرد.

ایالت فلوریدا 9000 دستور حفاظتی در معرض خطر شدید را اجرا کرده است بدون مشکل هر کلانتری طرفدار آن است. ما باید اسلحه را از دست بیماران روانی برداریم.

مردم بیرون ایستاده‌اند و دست‌هایشان را روی شانه‌های همدیگر گذاشته‌اند، چشم‌هایشان را بسته و سرشان را خم کرده‌اند.  یک زن حالت غمگینی در صورتش دارد.
ورونیکا رودریگز، سمت چپ، از دالاس، هنگامی که در یک دایره با دیگران برای دعا در کنار یک بنای یادبود موقت در کنار مرکز خرید که در آن چندین نفر در تیراندازی دسته جمعی روز شنبه کشته شدند، جمع می شود، احساساتی می شود. (تونی گوتیرز/آسوشیتدپرس)

و واضح است که شما به طور کلی مخالف مالکیت اسلحه نیستید. همانطور که من می فهمم خودت صاحب اسلحه هستی.

من مقدار زیادی اسلحه دارم من یک AR-15 ندارم. من به یکی نیاز ندارم در پایان، می دانید، صاحبان اسلحه باید مسئولیت پذیر باشند. اما باید بدانیم چه کسی اسلحه دارد.

شما به DMV بروید، آنها دقیقاً می دانند که من با چه ماشینی رانندگی می کنم. با این حال، با یک تفنگ، ما هیچ نوع رجیستری نداریم. ما نمی دانیم مالک آن کیست. ما نمی دانیم که آیا شما بیمار روانی هستید یا خیر. ما نمی دانیم که آیا شما ظرفیت آن را دارید یا مسئولیتی که برای داشتن آن لازم است. ما در اینجا باید راه حل های عقل سلیم داشته باشیم.

من نمی خواهم اسلحه مردم را بردارم. من می خواهم اسلحه ها را تنظیم کنم تا آنها را از افراد خاصی که نباید داشته باشند دور نگه داریم.

وقتی به انتخابات گذشته نگاه می کنیم، فرماندار ابوت دوباره انتخاب شد و مدت زیادی از اتفاقی که در Uvalde افتاد نگذشته بود. در حالی که نامزد دموکرات، بتو اورورک، که دقیقاً برای آن نوع کنترل اسلحه که شما در مورد آن صحبت می کنید مبارزه می کرد، برنده نشد. بنابراین آیا شما احساس می کنید که سیاستمداران در تگزاس – و مردم در تگزاس – برای این تغییر آماده هستند؟

هفتاد و شش درصد از مردم تگزاس خواهان راه حل های عقل سلیم اسلحه هستنداز جمله حدود 66 درصد از رای دهندگان جمهوری خواه. آنها خواهان احکام حفاظت از خطر شدید هستند، آنها خواهان افزایش محدودیت سنی هستند و می خواهند راه گریز نمایش اسلحه را ببندند.

با این حال، حزب جمهوری‌خواه و اعضایی که آن‌ها را در این ساختمان نمایندگی می‌کنند، باید کمی صلابت و اندکی در بدن خود رشد دهند تا آنچه را که برای محافظت از همه مردم – دموکرات‌ها درست است، انجام دهند. [and] جمهوری خواهان، به طور یکسان.

مردی با پیراهن و کراوات با دست روی صورتش ایستاده و زنی را پشت میکروفون تماشا می کند.  او در دست دارد که بخشی از آن نوشته شده است
گوتیرز، سمت چپ، به صحبت های کیتلین گونزالس، بازمانده تیراندازی در مدرسه ابتدایی راب در 28 فوریه گوش می دهد. (اریک گی/آسوشیتدپرس)

شخصاً برای شما، سناتور، چقدر سخت است که از چیزی که از آن دفاع می‌کنید دفاع کنید و بارها و بارها از آن عبور کنید، تماشای این اتفاق در ایالت شما، تماشای مرگ مردم؟

من قصد ندارم متوقف شوم. من هرگز متوقف نمی شوم. دیدم همه این بچه های کوچک مردند. من همه تصاویری را دیدم که شما ندیده اید [from the Uvalde school shooting]. من بچه‌های کوچکی را دیده‌ام که صورت‌هایشان بریده شده و بدن‌هایشان مثله شده است. من کودکانی را دیده ام که در انبوهی روی هم قرار گرفته اند و معلمان بالای سرشان قرار گرفته اند. این تصاویر هرگز از ذهن من پاک نمی شوند.

من صدها ساعت فیلم دوربین بدنه را دیده ام، زیرا باید می دیدم که چگونه این افراد شکست خوردند. من هرگز متوقف نمی شوم.

این مهمترین مسئله زندگی من است. هیچ موضوع دیگری در سیاست یا سیاست وجود ندارد که آنقدر مهم باشد. اگر فرزند خود را ندارید، پس چیزی باقی نمی ماند. به سادگی چیزی باقی نمانده است.


با فایل هایی از رویترز و آسوشیتدپرس. مصاحبه توسط کیت سوگر تهیه شده است. پرسش و پاسخ برای طول و وضوح ویرایش شده است.