شاهین سایپا همقیمت هیوندای النترا و تویوتا یاریس/ شاهین گران نیست؟

علاوه بر ظاهر جذاب، امکانات رفاهی و امنیتی این خودرو نیز نسبت به نسل پیشین افزایش پیدا کرده است. نسل دوم یاریس همین نمونههایی است که در کشور ما نیز وجود دارد خودرویی که در سال 2005 به بازار معرفی شد. در هر صورت، در شرایط امروز بازار خودرو کشور برای خرید تویوتا هاریس هاچبک به بودجهای بالاتر از 300 میلیون تومان نیاز خواهید داشت. قدمت حضور رنو سیمبل در کشور بهمراتب کمتر از یاریس است. به گزارش خبرخودرو، دو نمونه اولیه آماده تولید از این هاچ بک با پوشش استتاری Gazoo Racing GRMN شبیه به سوپرا در حال تست در پیست دیده شده است. این خودرو که یاریس GRMN نام دارد توسط تیم رالی قهرمانی جهانی تویوتا یعنی Gazoo Racing ساخته شده که یک نمونه تقویت شده از یاریس هاچبک است. یک نکته جالب در مورد تویوتا یاریس GRMN این است که این خودرو برخلاف بسیار از هاچ بکهای این روزها از پیشرانه کوچک سازی شده و قدرتمند بهرهمند نیست و تویوتا همانند قدیم در این خودرو از یک پیشرانه پر حجم اما قدرتمند استفاده کرده است. پیشرانه مورد استفاده از این خودرو یک پیشرانه چهار سیلندر ۱.۸ لیتری بنزینی است که به سیستم سوپرشارژر نیز مجهز است. در حال حاضر تنها خودرویی که با کد GRMN به بازار عرضه میشود، سوپر مینی یاریس است.

تویوتا از نسخهی جدیدی از یاریس هاچبک معرفی کرده است که به کمک سوپر شارژر، ۲۰۹ اسب بخار قدرت تولید میکند. برای 2017 مدل سال CAFE خود را برای همه وسایل نقلیه 32.4 یانیه ها ی بود آمریکا (7.3 l / 100 کیلومتر؛ 38.9 یانیه ها ی -imp ) در حالی که هوندا 38.1 یانیه ها ی بود آمریکا(6.17 L / 100 km؛ 45.8 mpg -imp ). هوندا سیویک با دارای موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری است که ۳۱۶ اسب بخار و ۲۹۵ پوند فوت گشتاور دارد. این پکیج تنظیم پرفورمنس سیستم تعلیق و رینگهای 18 اینچی فورجکاری شده که با لاستیکهای 225 میشلن پایلوت اسپرت 4S پوشیده شدهاند را هم به همراه دارد. سوار شدن به یاریس یعنی آزمایش کردن قدرتمندترین پیشرانه 1.5 لیتری گروه و باید به جرأت بگوییم شتابگیری و تعویض دندههای آن، بهتر از تمامی رقبا بود، طوریکه کمترین افت توان پیشرانه را در ارتقاء دندهها حس میکردیم و هر تختگازی، همراه با یک معکوس خوب و به موقع همراه بود و آن صدای جارو برقی گونه نسل قبلی هم خیلی کمتر شده بود! هم چنین، زیر پوشش استتاری این خودرو نمی توان جلوپنجره جدید و عریض تر آن را نادیده گرفت. در عین حال، نمونه دیگر این خودرو دارای برچسب زرد متمایز با پوشش استتاری اندک بوده که نشان می دهد احتمالا این مدل یک نسخه هیبریدی است.

البته این خودرو قابلیت های دینامیکی و لذت رانندگی بالایی دارد که به خوبی معایب آن را پوشش می دهد. نقاط ضعف تویوتا یاریس نسل سوم نیز شامل موارد مانند گیربکس قدیمی و از رده خارج چهار سرعته اتوماتیک، موتورهای کم توان و پر صدا، عدم تجهیز به غربیلک فرمان با قابلیت تنظیم و همچنین صندوق عقب و محفظه بار بسیار کوچک و کابین ساخته شده از مواد اولیه با کیفیت پایین اشاره کرد. این ارزیابی شامل ، “… این طرح شامل چهار موضوع اصلی شامل محیط زیست و توسعه ، طراحی ، تولید و فروش شرکت می باشد. در سال 2007 ، میانگین ناوگان اقتصاد سوخت شرکت سازنده تویوتا (CAFE) به طور متوسط 26.69 مایل بر هر لیتر در ایالات متحده آمریکا (8.81 لیتر در 100 کیلومتر ؛ 32.05 کیلوگرم در ساعت به ازای هر واحد آمپر ) بیش از سایر تولیدکنندگان عمده اتومبیل های فروشنده در ایالات متحده است. در سال 2016 ، تویوتا به عنوان برترین شرکت در لیست Carbon Clean 200 از بزرگترین شرکتهای انرژی پاک جهان. مدل هیبریدی یاریس کراس در حالت استاندارد با سیستم انتقال قدرت به چرخ های جلو عرضه می شود، اما سیستم انتقال قدرت ۴WD الکتریکی (E-Four) نیز به عنوان آپشن قابل سفارش است.

تویوتا این خودرو را در بازار اروپا نیز عرضه میکند و به تازگی نیز ویدئویی از نسخهی اروپایی این خودرو منتشر شده است که شتابگیری و عملکرد این خودرو را تا سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت نشان میدهد. جلوپنجره الهام گرفته از لکسوس یک سبک طراحی جدید برای این خودروساز است و به نظر می رسد در یاریس نیز به کار خواهد رفت. به نظر می رسد یکی از این نمونه های اولیه به یاریس اسپرت تعلق دارد چرا که از گلگیرهای عریض تر و تایرهای اسپرت بهره می برد. خودرو بانک/ بازار هاچبک های اسپرت به حدی رونق دارد که تویوتا هم برای رقابت در آن یک نسخه اسپرت یا به اصطلاح هات هچ از تویوتا یاریس تولید کرده است. در یاریس های صندوقدار تیپ C، یک اسپویلر فابریک هم با چراغ ترمز LED بر روی لبه درب صندوق عقب دیده می شود که اندکی تم اسپرت به ظاهر محافظه کار یاریس می بخشد. خریدار می تواند رینگ های تا 18 اینچ را برای یاریس کراس سفارش دهد و رنگ اصلی در نظر کرفته شده برای آن، Brass Gold نام دارد که با رنگ مشکی سقف و ستون A زیبایی بدنه را دوچندان می کند. همچنین انواع مدلهای لکسوس می باشد.

در اینجا بیشتر به بررسی وب سایت گیربکس تویوتا یاریس.