مذاکرات Brexit پس از مثبت شدن آزمایش مذاکره کننده اتحادیه اروپا برای COVID-19 به حالت تعلیق درآمد

انگار که مذاکرات تجاری Brexit به اندازه کافی پر پیچ و خم نبوده است ، ویروس کرونا در یک مرحله حیاتی در روز پنجشنبه هنگامی که مذاکرات سطح بالا باید به حالت تعلیق درآمد ، پیچیدگی ایجاد کرد زیرا آزمایش مذاکره کننده اتحادیه اروپا از نظر آزمایش COVID-19 مثبت بود.

با نزدیک شدن مهلت مقرر ، عدم اطمینان به مذاکرات افزود و هر دو طرف هنوز در سه موضوع اصلی اختلاف نظر دارند.

میشل بارنیر ، مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا گفت که همراه با همتای انگلیسی خود ، دیوید فراست ، “تصمیم گرفته ایم مذاکرات را در سطح خود برای مدت کوتاهی متوقف کنیم.” در این میان گفتگوها میان مقامات رده پایین ادامه خواهد داشت.

هرگونه تعلیق طولانی مدت مذاکرات ، فسخ یک توافق قبل از 1 ژانویه ، هنگامی که موافقت نامه های تجاری موجود بین اتحادیه اروپا و انگلیس منقضی می شود ، برای مذاکره کنندگان سخت تر خواهد شد.

دولت انگلیس در بیانیه ای گفت: “ما در مورد پیامدهای مذاکرات با آنها بحث می کنیم. ما مطابق با دستورالعمل های بهداشت عمومی و برای اطمینان از سلامتی و رفاه تیم های خود عمل کرده و خواهیم کرد.”

دیوید فراست ، مذاکره کننده اصلی Brexit در انگلیس ، روز دوشنبه ماسک صورت را در بروکسل برمی دارد. (فرانسیسکو سکو / آسوشیتدپرس)

ویروس که برای مردم سراسر اتحادیه اروپا و انگلیس بسیار وحشیانه بوده است ، از مذاکرات نیز دریغ نکرد. آزمایش بارنیه در ماه مارس مثبت بود و فراست در همان ماه پس از ایجاد علائم ویروس کرونا ، منزوی شد.

نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون در ماه آوریل در بیمارستان بستری شد و در حال حاضر تا پنجشنبه آینده در قرنطینه ویروس کرونا است.

ضرب الاجل نزدیک است

زمان در حال اتمام است زیرا اتحادیه اروپا برای تکمیل روند تصویب هر توافقنامه ای که به توافق رسیده باشد ، حدود چهار هفته زمان نیاز دارد.

فقط روز چهارشنبه یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت که گفتگوهای تجاری با انگلستان هنوز با “کارهای اساسی” روبرو است که ممکن است هفته آینده گسترش یابد.

انگلیس در 31 ژانویه اتحادیه اروپا را ترک کرد ، اما یک دوره گذار که قوانین اتحادیه اروپا در مورد تجارت و سایر موضوعات اعمال می شود تا پایان دسامبر ادامه دارد. هر دو طرف امیدوار بودند که تا آن زمان برای حمایت از صدها هزار شغل و مشاغل که می توانند در صورت شکست Brexit به پایان یافتن روابط تجاری موجود منجر شوند ، یک معامله تجاری منعقد کنند.

گفتگوها بسیار دشوار به اثبات رسیده است ، دو طرف از تصمیم گیری در مورد سه موضوع اصلی خودداری کردند: شیلات ، نحوه بررسی انطباق با این معامله و استانداردهایی که انگلیس برای صادرات به اتحادیه اروپا باید رعایت کند.

تماشا کنید | نکات برجسته از مبارزات چند ساله Brexit:

پس از سالها مبارزات انتخاباتی ، درگیری ها و انتخابات ، Brexit اکنون در انگلیس و اروپا یک واقعیت است. 7:22

این اتحادیه انگلیس را متهم می کند که می خواهد دسترسی به بازارهای پرسود اتحادیه اروپا را حفظ کند ، مانند هر کشور دیگر اتحادیه اروپا ، بدون توافق برای پیروی از قوانین آن.

اتحادیه اروپا می ترسد انگلیس استانداردهای اجتماعی و زیست محیطی را کاهش دهد و پول دولت را به صنایع انگلیس منتقل کند و به یک رقیب اقتصادی با مقررات پایین در آستانه اتحادیه تبدیل شود.

انگلیس می گوید اتحادیه اروپا خواسته های نامعقولی را مطرح می کند و نمی تواند به عنوان یک کشور مستقل و مستقل با آن رفتار کند.

اگر معامله ای انجام نشود ، تجارت از هر دو طرف کانال مانش انگلیس از 1 ژانویه با تعرفه ها و موانع دیگر تجارت روبرو خواهد شد که این امر به اقتصاد هر دو طرف آسیب می رساند ، بیشترین تأثیر آن بر انگلیس ، که اقتصاد آن در حال حاضر است ، کاهش می یابد. تحت بیماری همه گیر ویروس کرونا.