مردم کالیفرنیا رای می دهند که Uber ، Lyft و رانندگان تحویل غذا را پیمانکار کنند ، نه کارمند

سهام وال های Uber Technologies Inc و Lyft Inc روز چهارشنبه در معاملات پیش از بازار جهش کردند زیرا وال استریت پیروزی پیش بینی شده شرکت های مبتنی بر برنامه را در نبرد خود برای تعیین شرایط اقتصاد کنفرانس که به آنها کمک کرده است ، تشویق کرد.

رأی دهندگان در کالیفرنیا از پیشنهاد رای گیری اوبر و متحدانش در انتخابات روز سه شنبه آمریكا حمایت كردند كه به موجب آن وضعیت تحویل مواد غذایی مبتنی بر برنامه و وضعیت رانندگان با سلام و استقبال از رانندگان به عنوان پیمانكار مستقل ، و نه كارمند ، تأیید می شود.

طبق ارقام ایالت ، 58 درصد از این اقدامات پشتیبانی می کنند ، تقریباً 95 درصد حوزه ها حداقل تا حدی گزارش می دهند. نتایج ناقص است و همچنین باید گواهی شود.

سهام اوبر 12 درصد افزایش یافت ، در حالی که لیفت 16 درصد جهش کرد. این شرکت ها ، به همراه DoorDash ، Instacart و Postmates ، مجموعاً بیش از 205 میلیون دلار آمریکا در این کارزار ریخته اند.

این اقدام آراot که به عنوان پیشنهاد 22 شناخته می شود ، اوج سالها نزاع قانونی و قانونی بر سر یک مدل تجاری است که میلیون ها نفر را به راحتی سفارش غذا یا مسافرت آنلاین سوق می دهد.

نتیجه سرزنش قانونگذاران ایالت بود.

کالیفرنیا ، ایالتی که به عنوان رهبر در ایجاد سیاست هایی که بعداً توسط سایر ایالت ها اتخاذ می شود ، دیده می شود ، در ماه ژانویه قانون جدیدی را اجرا کرد که طبقه بندی کارگران را به عنوان پیمانکاران مستقل برای شرکت های کنسرت ساز دشوار می کند. یک قاضی در تاریخ 10 آگوست حکم داد که اوبر و لیفت باید از قانون پیروی کنند ، اما بلافاصله دادگاه تجدید نظر دستور را متوقف کرد.

برخی از شرکت ها تهدید کرده اند که در صورت از دست دادن رای ، کالیفرنیا ، بازار داخلی خود را ترک خواهند کرد.

گروه های کارگری نذر می کنند که به جنگ ادامه دهند

در حالی که این پیشنهاد وضعیت کارگران را به عنوان پیمانکار مستقل حفظ می کند ، اما مزایایی از جمله حداقل دستمزد ، یارانه های مراقبت های بهداشتی و بیمه حوادث را برای آنها فراهم می کند.

Uber سه شنبه شب در نامه ای به رانندگان کالیفرنیا گفت که مشتاقانه منتظر ارائه مزایای جدید در اسرع وقت است و جزئیات بیشتری را در هفته های آینده ارائه می دهد.

در ایمیل Uber آمده است: “آینده کار مستقل از امنیت بیشتری برخوردار است زیرا بسیاری از رانندگان مانند شما با صدای بلند صحبت می کنند و صدای شما را به گوش می رسانند – و رای دهندگان در سراسر ایالت به آن گوش می دهند.”

گروهی از سازمانهای کارگری که سه شنبه شب کمپینی را برای مخالفت با پیشنهاد 22 با کسری از بودجه شرکتها ترتیب دادند ، کمپین بله را فریبکارانه خواندند.

آرت پولاسکی ، دبیر اجرایی خزانه داری فدراسیون کار کالیفرنیا ، در یک کنفرانس گفت: “پایان این کارزار تنها آغاز مبارزه برای اطمینان از تأمین دستمزد عادلانه ، حقوق بیمار و مراقبت از کارگران است.” بیانیه.