نخست وزیر اتیوپی در حالی که هزاران نفر از جنگ فرار می کنند ، حمله “نهایی و حیاتی” را در Tigray قول داد

نخست وزیر اتیوپی روز سه شنبه اعلام کرد که “عملیات نهایی و مهم” در روزهای آینده علیه دولت منطقه شورشی تیگرای شمالی این کشور آغاز می شود.

نخست وزیر ابی احمد در یک پست در شبکه های اجتماعی گفت که مهلت سه روزه به رهبران و نیروهای ویژه منطقه تیگرای “امروز منقضی شده است”.

زادیگ ابراها ، وزیر اتیوپی ، مسئول مسئول دموکراتیک سازی ، در مصاحبه تلفنی با آسوشیتدپرس افزود: “ما برای اسیر کردن این عناصر جنایتکار به سمت مکه له می شویم.” “این یک عملیات بسیار مختصر خواهد بود.”

وی گفت که مکهله ، پایتخت Tigray ، آخرین مرحله خواهد بود.

ابی ، برنده جایزه نوبل صلح سال گذشته ، همچنان درخواست های بین المللی برای گفتگو و تنش زدایی را در درگیری دو هفته ای در شاخ آفریقا که به اریتره همسایه ریخته و بیش از 27000 پناهنده وحشت زده اتیوپیایی را به سودان سرازیر کرده رد می کند.

بابر بلوچ ، سخنگوی آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد به خبرنگاران در ژنو گفت که روزانه حدود 4000 پناهنده به این کشور می رسند که این میزان بسیار سریع است.

(تیم کیندراچوک / CBC)

وی گفت: “این تعداد عظیم در طی چند روز است.” “این کل سیستم را تحت فشار قرار می دهد.”

وی ضمن هشدار درباره “بحران انسانی گسترده” طی دو دهه شاهد چنین هجومی در قسمت دور افتاده سودان نبود.

حملات هوایی جدید به خارج از پایتخت منطقه

همسایگان آفریقایی هشداردهنده از جمله اوگاندا و کنیا خواستار حل و فصل مسالمت آمیز هستند ، اما دولت ابی پس از برگزاری انتخابات محلی در ماه سپتامبر ، دولت منطقه Tigray را غیرقانونی می داند.

دولت منطقه ای Tigray به دلیل همه گیری COVID-19 به تعویق انداختن انتخابات سراسری به سال آینده اعتراض دارد و دولت فدرال ابی را غیرقانونی می داند و می گوید دوره منصرف شده است

دولت فدرال اتیوپی روز سه شنبه نیز انجام حملات هوایی جدید در خارج از مکل را تأیید کرد و آنها را “با دقت و جراحی” خواند و ادعای دولت تیگری را در مورد کشته شدن غیرنظامیان انکار کرد.

این تصویر ساخته شده از یک فیلم بدون تاریخ منتشر شده توسط خبرگزاری دولتی اتیوپی در روز دوشنبه نشان می دهد ارتش اتیوپی در جاده ای در منطقه ای در نزدیکی مرز مناطق Tigray و Amhara جمع شده اند. (خبرگزاری اتیوپی / آسوشیتدپرس)

تلویزیون Tigray آنچه را که به نظر می رسید یک منطقه مسکونی بمب گذاری شده است ، با سقف های آسیب دیده و دهانه های زمین نشان داده است.

این ایستگاه به نقل از یكی از ساكنان گفت: “من صدای برخی از انفجارها را شنیدم. بوم ، بوم ، بوم ، هنگام ورود به خانه.”

“وقتی بعداً بیرون آمدم ، این همه تخریب را دیدم. دو نفر زخمی شده اند. یكی از مجروحان صاحبخانه است و دیگری دقیقاً مثل ما مستأجر است.”

ارتباطات و ارتباطات حمل و نقل با منطقه Tigray تقریباً كاملاً قطع است و بررسی ادعاهای هر دو طرف را دشوار می كند.

وزیر زادیگ در پاسخ به این س whenال که چه زمانی ممکن است ارتباطات از سر گرفته شود ، اظهار داشت: “این به ما بستگی ندارد. TPLF زیرساخت های مخابراتی را در Tigray تخریب کرد … با نگه داشتن افراد در غیر ارتباط ، سعی دارند با تبلیغات مردم Tigray را به گروگان بگیرند.”

وی همچنین ادعای TPLF مبنی بر پیوستن نیروهای اریتره به درگیری را به درخواست دولت فدرال رد کرد و گفت: “هیچ دولت خارجی و هیچ ارتش خارجی در داخل اتیوپی فعالیت نمی کند.”

وی گفت ، و هیچ دولت خارجی از خارج پشتیبانی نظامی نمی کند.

پناهندگان به سودان می ریزند

گرسنه ، خسته و ترسیده ، پناهندگان منطقه Tigray با روایت های ترسناک جنگ همچنان به سودان سرازیر می شوند.

پناهندگان اتیوپیایی که از جنگ در استان تیگرای فرار می کنند برای دریافت تجهیزات در اردوگاه ام راکوبا در سودان روز دوشنبه صف می گیرند. (ابراهیم حمید / خبرگزاری فرانسه / گتی ایماژ)

تیمون ابراه یکی از پناهندگان گفت: “این افراد با چاقو و چوب می خواهند به شهروندان حمله کنند. و پشت سر آنها ارتش اتیوپی با تانک قرار دارد. مشکل چاقوها و چوب ها نیست ، بلکه تانک ها هستند.” آنها کل محل را زدند و سوزاندند. »

تدی بنیامین گفت: “وقتی یک مرد ، یا حتی یک کودک ذبح می شود ، این انتقام است.” “این یک جنگ قبیله ای است.”

نخست وزیر اتیوپی دوشنبه شب گفت که دولت وی آماده “پذیرش و ادغام مجدد” پناهندگان است و نیروهای فدرال از آنها محافظت می کنند.

اما بسیاری از پناهندگان می گویند که همین نیروها آنها را فراری داده است.