نماینده کنگره می گوید مردی که با چوب فلزی به کارکنانش حمله کرد به دنبال او بود

نماینده کنگره می گوید مردی که با چوب فلزی به کارکنانش حمله کرد به دنبال او بود

همانطور که اتفاق می افتدساعت 6:30نماینده کنگره می گوید مردی که با چوب فلزی به کارکنانش حمله کرد به دنبال او بود

هنگامی که جری کانولی، عضو کنگره ویرجینیا متوجه شد که مردی روز دوشنبه با چوب بیسبال فلزی به کارکنانش حمله کرده است، می گوید اولین احساسش شوک بود.

این به سرعت با نگرانی عمیقی برای مدیر ارتباطی و کارآموز جدیدش که هر دو در حمله در دفتر منطقه کانولی در فیرفکس، ویرجینیا زخمی شدند، دنبال شد.

کانولی گفت: “و بعد فکر می کنم احساس عجیبی داشتم. احساس گناه می کردم.” همانطور که اتفاق می افتد میزبان نیل کوکسال

“این مرد آمد و مرا خواست. و کارکنان من آسیب جسمی دیدند زیرا نتوانست به من برسد. و این ممکن است عجیب به نظر برسد، اما من برای آنها احساس ناراحتی کردم که آنها ضرباتی را که برای من در نظر گرفته شده بود، خوردند. “

دو زن آسیب دیده در این حمله به دلیل جراحات غیرقابل تهدید تحت مداوا قرار گرفتند و از بیمارستان مرخص شدند. مردی 49 ساله – که برای پلیس شناخته شده است و سابقه بیماری روانی دارد – در بازداشت است.

این پرونده نگرانی ها را در مورد خشونت فیزیکی علیه قانونگذاران ایالات متحده و همچنین توانایی مردم برای دسترسی به حمایت های بهداشت روانی دوباره افزایش داده است.

اولین روز سر کار

کانولی، نماینده دموکرات ایالات متحده، می‌گوید مردی روز دوشنبه در دفترش حاضر شد و به دنبال او بود. او گفت که این مرد قبلا با دفترش در تماس بوده است، اما هرگز تهدیدی نکرده است.

کارآموز کانولی – که تنها یک ساعت از اولین روز کار او می گذشت – به مرد اطلاع داد که نماینده کنگره در یک مراسم حضور نداشته است.

کانولی گفت: “سپس او شروع به باریدن ضربات بر روی او کرد.” و سپس توجه خود را به مدیر ارتباطی من معطوف کرد و به سر او ضربه زد.

او می گوید که کارمند سوم توانست بقیه را وارد یک اتاق امن کند و با 911 تماس بگیرد. سپس مهاجم شروع به شکستن دفتر با خفاش کرد، یک کامپیوتر را تخریب کرد، یک سوراخ در دیوار ایجاد کرد و شیشه را شکست.

کانولی گفت که پلیس در عرض پنج دقیقه در صحنه حاضر شد، مرد را تحت کنترل درآورد و او را بازداشت کرد.

کانولی گفت که آنها هنوز در حال تمیز کردن خون از روی فرش روز سه شنبه بودند.

در این تصویر که از پنجره دفتر گرفته شده است، یک افسر مجری قانون در روز دوشنبه دفتر کانلی در فیرفکس، ویرجینیا، پس از زخمی شدن یک مهاجم خفاش، دو زن را که در آنجا کار می کردند، بررسی می کند. (کلیف اوون/آسوشیتدپرس)

کانولی می‌گوید که روز دوشنبه از کارکنان مجروح خود در بیمارستان بازدید کرد و آن‌ها “همانطور که می‌توان انتظار داشت” انجام دادند.

“اما، واضح است که آنها هنوز در شوک بودند. و من فکر می کنم با از بین رفتن آن، همه انواع احساسات به منصه ظهور می رسند. و، می دانید، ما مصمم هستیم که به عنوان یک کارمند و به عنوان یک خانواده با آن برخورد کنیم.” او گفت.

“ما در مورد آن صحبت خواهیم کرد. ما از کمک حرفه ای خواهیم گرفت. ما مطمئن خواهیم شد که مردم آنچه را که نیاز دارند دارند.”

سابقه خشونت، عدم حمایت

به گفته پدرش که با او زندگی می کند، مردی که برای این حمله دستگیر شد، کمک مورد نیاز خود را دریافت نکرد.

پلیس کاپیتول ایالات متحده و پلیس شهر فیرفکس، مهاجم ادعایی را ژوان-خا تران فام، 49 ساله، اهل فیرفکس شناسایی کردند. او به اتهام جراحت بدخواهانه و تشدید جراحت بدخواهانه بدون قرار بازداشت در بازداشت بود. هنوز مشخص نیست که آیا او وکیل دارد یا خیر.

پدر فام، های فام، به واشنگتن پست گفت پسرش اسکیزوفرنی بود و از اواخر نوجوانی با بیماری روانی دست و پنجه نرم می کرد. او تلاش ناموفقی برای ترتیب دادن مراقبت های بهداشت روانی برای پسرش داشت.

پدر گفت: «او اف‌بی‌آی را سرزنش کرد که او را بیمار کرده است. او نیروی دریایی را سرزنش کرد که او را بیمار کرده است.»

زنی خاکی پوش و یک تی شرت آستین بلند با آرم پلیس روی آن در پارکینگی ایستاده که با میکروفون های خبری احاطه شده است.
لیزا گاردنر، سخنگوی پلیس شهر فیرفکس، آماده می شود تا در صورت حمله به دو کارمند کنگره، در خارج از دفتر به خبرنگاران توضیح دهد. (متیو برکات/ آسوشیتدپرس)

پلیس همچنین متهم را به عنوان مظنون حمله دیگری در روز دوشنبه شناسایی کرده است. آنها می گویند که مردی در ساعت 10:37 صبح به زنی که در ماشینش پارک کرده بود نزدیک شد و از او پرسید که آیا سفید است یا نه، سپس با خفاش به شیشه جلوی او زد و فرار کرد. زن آسیبی ندید

او همچنین سال گذشته به حمله به یک افسر اجرای قانون، مقاومت در برابر دستگیری و تلاش برای خلع سلاح یک دفتر اجرای قانون متهم شد. این اتهامات بعداً لغو شد.

در ماه مه سال 2022، فردی که نام و محل سکونت او با مهاجم مورد ادعا مطابقت دارد، از سازمان اطلاعات مرکزی در دادگاه فدرال شکایت کرد. در یک شکایت دست نویس، شاکی مدعی شد که سیا “به اشتباه مرا در یک چشم انداز پایین تر زندانی کرده” و “به طور وحشیانه ای مرا با یک معلولیت رو به زوال از سال 1988 تا کنون از بعد چهارم شکنجه کرده است.”

خشونت علیه سیاستمداران

کانولی می‌گوید دلیلی برای این باور ندارد که این حمله انگیزه‌های سیاسی داشته باشد، اما به آسوشیتدپرس گفت که «محیط سیاسی سمی که همه ما در آن زندگی می‌کنیم» ممکن است «او را به راه انداخته باشد».

کانولی در مصاحبه خود با CBC گفت که این حمله او را نگران افزایش خشونت علیه مقامات منتخب در ایالات متحده کرده است.

ساختمانی با پلان آجری قهوه ای رنگ که اطراف آن را درختان و درختچه ها احاطه کرده است.
کانلی می گوید که به دنبال تقویت امنیت در دفتر فیرفکس خود است که در آن حمله صورت گرفته است. (کلیف اوون/آسوشیتدپرس)

از زمان حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره ایالات متحده، تهدیدها علیه قانونگذاران و خانواده های آنها افزایش یافته است. پلیس کنگره ایالات متحده در آن سال 10000 تهدید علیه اعضا را بررسی کرد که بیش از دو برابر تعداد چهار سال قبل بود. آنها در سال 2022 حدود 7500 پرونده را بررسی کردند.

در ماه اکتبر، مردی وارد خانه نانسی پلوسی، رئیس مجلس وقت سانفرانسیسکو شد و خواستار صحبت با او شد، قبل از اینکه شوهرش، پل را با چکش بر سر او بکوبد.

کانولی گفت: “خشونت سیاسی در یک دموکراسی مبتنی بر قانون اساسی هرگز توجیه نمی شود. به همین دلیل ما صندوق رای را اختراع کردیم. ما مشکلات خود را از طریق انتخابات آزاد و عادلانه حل می کنیم.”

آزارم می‌دهد که این روزها آستانه متفاوتی برای پذیرش لفاظی‌های خشونت‌آمیز وجود دارد، تصاویر خشونت‌آمیز که می‌تواند به خود خشونت منجر شود. این هرگز نمی‌تواند پاسخگو باشد.»