هواپیمای بوئینگ 737 MAX دوباره در هوا بازگشت ، تقریباً 2 سال پس از زمین گیر شدن توسط تصادفات مرگبار

پروازهای تجاری با هواپیماهای جت هواپیمای بوئینگ 737 مکس برای اولین بار از زمان زمین گیر شدن آنها در سراسر جهان پس از دو تصادف مرگبار نزدیک به دو سال پیش از سر گرفته شد.

بر اساس وب سایت ردیابی پرواز Flightradar24 ، شرکت هواپیمایی گل برزیل با استفاده از 737 MAX 8 در پرواز از سائو پائولو به پورتو آلگره ، اولین هواپیمایی در جهان بود که هواپیماها را به ناوگان فعال خود بازگرداند.

در اعلامیه خود شرکت مسیر پرواز مشخص نشده است.

طبق اطلاعات شرکت اطلاعات هواپیمایی Cirium ، Gol قرار است سرویس عادی خود را از 18 دسامبر آغاز کند و چندین پرواز روزانه بین سائوپائولو و دیگر شهرهای مهم برزیل داشته باشد.

سخنگوی گل در نامه ای به آسوشیتدپرس گفت: مشتریان می توانند بلیط های خود را مبادله کنند ، اگر نمی خواهند با 737 مکس پرواز کنند.

به گفته سیریوم ، گل ، بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور با سالانه 36 میلیون مسافر ، دارای هفت هواپیمای 737 Max است. این تنها شرکت برزیلی است که مدل آن را در ناوگان خود دارد.

پائولو کاکینوف ، مدیر ارشد اجرایی گل ، در بیانیه ای در اوایل هفته جاری گفت: “MAX یکی از کارآمدترین هواپیماها در تاریخ هواپیمایی است و تنها هواپیمایی است که یک پروسه کامل تایید مجدد را طی کرده است.”

کانادا هنوز 737 مکس را برای پرواز پاک نکرده است

هواپیمای بوئینگ در مارس 2019 ، اندکی پس از سقوط 737 مکس در اتیوپی ، در سطح جهانی زمین گیر شد. یک سانحه قبلی در اندونزی با این مدل در اکتبر 2018 اتفاق افتاد. در کل ، 346 نفر کشته شدند.

رگولاتور هواپیمایی برزیل با محدود کردن محدودیت های خود در 737 Max در ماه نوامبر ، راه را برای از سرگیری پرواز هواپیما در بزرگترین کشور آمریکای لاتین باز کرد.

محدودیت های مشابه در ایالات متحده و اروپا برداشته شده است ، جایی که پروازهای تجاری با هواپیما به زودی از سر گرفته می شود ، احتمالاً با هواپیمایی آمریكا در 29 دسامبر آغاز می شود.

تماشا کنید | کانادا پاکسازی بوئینگ 737 مکس 8 برای پرواز را متوقف می کند:

مقامات هواپیمایی ایالات متحده بیش از دو سال پس از تصادف یک جفت تصادف ، منجر به پاکسازی بوئینگ 737 مکس 8 برای بازگشت به خدمات فعال شدند ، اما حمل و نقل کانادا ، علی رغم اطمینان از دولت هوانوردی فدرال ایالات متحده و بوئینگ مبنی بر اینکه کامپیوتر MCAS با مشکل ، سیستم ثابت شده است ساعت 2:00

در کانادا ، دفتر وزیر حمل و نقل مارک گارنو هفته گذشته به سی بی سی نیوز گفت که هنوز هیچ تصمیم نهایی در مورد تأیید تغییرات هواپیما گرفته نشده است و “محدودیت های پرواز تجاری” همچنان پابرجاست.

این اتفاق پس از آن افتاد که خانواده های کانادایی قربانیان سانحه گفتند که آنها در یک مکالمه ویدیویی با مقامات این بخش شرکت کردند که به آنها گفت که به زودی می تواند اولین قدم را برای پاکسازی بالقوه هواپیما برای پرواز مجدد بردارد.

حمل و نقل کانادا با اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده کار کرده و بخشنامه ای در مورد تغییرات هواپیما دریافت کرده است.

کارشناسان ایمنی حمل و نقل کانادا در حال بررسی مستقل خود از تغییرات پیشنهادی برای تعیین امنیت هواپیما برای پرواز مجدد هستند.