پس از تیراندازی مرگبار پلیس کلرادو، خانواده کریستین گلس به تسویه 19 میلیون دلاری آمریکا رسید

پس از تیراندازی مرگبار پلیس کلرادو، خانواده کریستین گلس به تسویه 19 میلیون دلاری آمریکا رسید

بر اساس توافقی که روز سه شنبه اعلام شد، والدین مرد 22 ساله ای از کلرادو که توسط معاون کلانتر کشته شد در حالی که از یک بحران سلامت روان رنج می برد، 19 میلیون دلار از سازمان های ایالتی و محلی دریافت می کنند و شاهد تغییراتی در نحوه آموزش افسران خواهند بود.

تیراندازی به کریستین گلس پس از گیر افتادن SUV او در شهر کوهستانی Silver Plume در سال گذشته، توجه ملی را به خود جلب کرد و درخواست‌هایی را برای اصلاح نحوه واکنش مقامات به افراد مبتلا به مشکلات روانی برانگیخت.

به عنوان بخشی از توافق، سالی و سایمون گلس همچنین برای تغییراتی که امیدوارند از متحمل شدن یک خانواده دیگر از فقدانی مانند آنها جلوگیری کند، مذاکره کردند. بر اساس اسنادی که وکلای آنها منتشر کرده اند، شهرستان کلیر کریک یک تیم واکنش به بحران ایجاد خواهد کرد و دفتر کلانتری آن به همه معاونان در مداخله در بحران آموزش داده و گواهی می دهد.

وقتی سال گذشته والدین گلس برای اولین بار علناً خواستار پاسخگویی در مورد مرگ پسرشان شدند، سالی گلس گفت که کریستین شبی که کشته شد “متحجر” بود و افسران هیچ همدلی با او نداشتند.

ایالت کلرادو، که علاوه بر افسران آژانس های محلی، سه افسر در صحنه قتل گلس در 11 ژوئن 2022 داشت، یک سناریوی آموزشی واقعیت مجازی برای گشت ایالت کلرادو بر اساس تیراندازی ایجاد خواهد کرد که بر روی د تمرکز خواهد داشت. – تشدید در موقعیت های استرس زا شامل افسران سازمان های مختلف.

یک پیام ویدیویی از سایمون و سالی گلس نیز در ابتدای آموزش تماشاگران فعال به سربازان ایالتی و افسران بخش بازی نشان داده خواهد شد. تمرکز این برنامه بر تشویق افسران برای مداخله در صورتی است که فکر می‌کنند افسر همکارش بیش از حد پیش می‌رود یا باید از یک حادثه دور شود.

اخطار: ویدیو حاوی صحنه‌هایی است که ممکن است برای بینندگان آزاردهنده باشد:

دوربین بدنه لحظاتی قبل از تیراندازی پلیس به کریستین گلس را نشان می دهد

تصاویر دوربین بدنه، تعامل پلیس با کریستین گلس 22 ساله را قبل از تیراندازی مرگبار در ژوئن نشان می دهد. گلس برای کمک با 911 تماس گرفته بود و در آن زمان از یک بحران سلامت روان رنج می برد.

هیچ نشانه‌ای از فیلم‌های دوربین بدنه وجود نداشت که افسران آژانس‌های دیگر قبل از شلیک به کریستین گلس، جلوی نفوذ خودرو را بگیرند.

سیذارتا اچ راتود، وکیل گلس، گفت که امیدوارند شنیدن داستان آنها به افسران کمک کند تا در صورت لزوم قدرت مداخله داشته باشند.

راتد در مورد تیراندازی گفت: “هر یک از هفت افسر آنجا می توانستند به سادگی با گفتن چیزی جلوی این کار را بگیرند. آنها می خواهند به مجریان قانون قدرت دهند تا این شجاعت را داشته باشند.”

اتهامات جنایی تشکیل شد

این شهرک که جوامع جورج تاون و آیداهو اسپرینگز نیز به آن ملحق شدند، بزرگترین شهرک برای قتل پلیس در کلرادو است، که بالاتر از تسویه حساب 15 میلیون دلاری در سال 2021 برای مرگ الیجا مک‌کلین است، و همچنین در میان برترین ها در ایالات متحده قرار دارد. راتد گفت.

شرکت حقوقی او، Rathod Mohamedbhai LLC، همچنین وکالت مادر مک‌کلین، یک مرد سیاه‌پوست 23 ساله را بر عهده داشت که در سال 2019 پس از اینکه پلیس در حومه دنور اورورا به زور او را مهار کرد و یک امدادگر به او کتامین آرام‌بخش قوی تزریق کرد، جان باخت.

اندرو بوئن، معاون سابق کلانتر شهرستان کلیر کریک، که گلس را شلیک کرد، و سرپرست او، گروهبان سابق. کایل گولد، هر دو در قتل گلس تحت پیگرد قانونی قرار دارند. یک هیئت منصفه بزرگ متوجه شد که پس از تماس او با 911 برای کمک، بیهوده بن بست را تشدید کردند. بر اساس اسناد دادگاه، گولد در صحنه نبود، اما در حال مشاهده وقایع در فیلم دوربین بدنه و مأموران مجاز برای برداشتن گلس از خودروی او بود.

اصلاح‌طلبان در واکنش به قتل‌های پلیس مردمی که دارای ناراحتی روانی هستند، مداخله در بحران و آموزش کاهش تنش را برای پلیس و حتی برنامه‌های پلیسی جایگزین که در آن پاسخ دهندگان سلامت روان به جای اجرای قانون به برخی تماس‌های اضطراری فرستاده می‌شوند، فشار آورده‌اند.

برخی از شهرها، از جمله دنور، برنامه هایی دارند که در آن EMT و پزشکان سلامت روان می توانند به جای پلیس اعزام شوند. اما منطقه ای که گلس در آن کشته شد، حدود یک ساعت با دنور فاصله داشت، در آن زمان این گزینه را نداشت.

شیشه نماد قلب برای افسران

گلس که ماشینش در یک جاده خاکی گیر کرده بود، ابتدا به اعزام کننده گفت که تحت تعقیب قرار گرفته است و اظهارات دیگری را بیان کرد که در کیفرخواست گفته شد که او پارانوئید، توهم یا هذیان دارد و دچار بحران سلامت روانی شده است.

تصاویر دوربین بدن ماموران نشان می دهد که گلس از پیاده شدن از ماشین خود امتناع می کند و با دستانش به مأموران شکل قلب می دهد و دعا می کند: “پروردگار عزیز، لطفا اجازه نده شیشه را بشکنند.”

مردی ریش‌دار و مردی جوان‌تر با کلاه بیسبال نشان داده می‌شوند که پشت میز رستورانی نشسته‌اند.
در این تصویر ارائه شده توسط سالی گلس، پسرش کریستین، راست، با پدرش، سایمون، در کلرادو در 11 مارس 2021 نشسته است. خانواده گلس خواستار پاسخگویی در مورد وضعیتی شدند که در آن معتقدند افسران اوضاع را تشدید کردند و بی مورد منجر به مرگ پسرشان (سالی گلس/آسوشیتدپرس)

به گفته هیئت منصفه، پس از تقریباً یک ساعت مذاکره، افسران تصمیم گرفتند که خودرو را زیر پا بگذارند، اگرچه هیچ نشانه‌ای مبنی بر خطر یا مظنون بودن گلس وجود نداشت.

هنگامی که پنجره شکسته شد، فیلم دوربین بدن افسران را نشان می دهد که گلس را با گلوله های کیسه لوبیا فلفل می زنند، سپس او را تیزر می کنند. طبق گفته هیئت منصفه، گلس در حالت “وحشت کامل و دفاع از خود” قبل از اینکه روی صندلی خود بپیچد تا چاقو را به سمت یک افسر بیاورد، چاقویی را فشار داد. بوئن سپس اسلحه خود را پنج بار به گلس شلیک کرد.

هیئت منصفه بزرگ متوجه شد که افسر دیگر در هیچ نقطه ای در معرض “خطر قریب الوقوع چاقو خوردن توسط آقای گلس” قرار ندارد.

در کیفرخواست آمده است: «اما تصمیم گولد مبنی بر حذف مستر گلس از خودرو، دلیلی وجود ندارد که باور کنیم که آقای گلس برای هر یک از کارکنان مجری قانون، برای خود یا برای هر یک از افراد جامعه خطری بوده است». گفت.