آتش سوزی عظیم در انبار پلاستیک ایندیانا صدها نفر را مجبور به ترک خانه کرد

به گفته مقامات، انتظار می‌رود دستور تخلیه حدود 2000 نفر تا روز چهارشنبه در اطراف آتش‌سوزی صنعتی بزرگ در یکی از شهرهای ایندیانا در نزدیکی مرز اوهایو، جایی که خدمه در طول شب برای خنثی کردن انبوه پلاستیک‌های سوخته کار می‌کردند، باقی بماند.

تیم براون، رئیس آتش نشانی ریچموند گفت، آتش سوزی های متعدد که بعد از ظهر سه شنبه شروع به شعله ور شدن کرد، صبح چهارشنبه در حدود 14 هکتار از انواع پلاستیک ذخیره شده در داخل و خارج ساختمان ها در محل کارخانه سابق در ریچموند، 113 کیلومتری شرق ایندیاناپولیس ادامه یافت.

براون گفت: “در داخل ساختمان‌ها پلاستیک وجود دارد، بیرون ساختمان‌ها پلاستیک وجود دارد، در نیمه تریلرها پلاستیک وجود دارد که در سراسر محوطه این مجتمع وجود دارد، بنابراین ما با بسیاری از انواع پلاستیک‌ها سروکار داریم. این بسیار آشفته است.”

براون گفت که یک ستون دود در روز چهارشنبه از محل به بالا آمد و حدود 15 آتش نشان در طول شب در محل ماندند تا شعله های آتش را مهار کنند که به گفته او در محل کارخانه قدیمی مهار شده است.

دو آتش نشان با لباس های زرد رنگ و کلاه ایمنی در مقابل آوارهای سوخته یک ساختمان قدم می زنند.
آتش نشانان روز چهارشنبه از محل آتش سوزی صنعتی در مجتمع انبار بازرگانی My Way خارج شدند. مقامات شهر ریچموند می گویند آتش در مجتمع انبار مهار شد و به محله مسکونی اطراف سرایت نکرد. (مایکل کانروی/ آسوشیتدپرس)

او گفت که این آتش سوزی ها “به هیچ وجه تحت کنترل نیستند” اما او خوشبین است که خدمه روز چهارشنبه پیشرفت کنند. او گفت: “ما منتظر روشنایی روز بودیم تا بتوانیم به طور تهاجمی آتش را خاموش کنیم.”

دیوید هاسیک، سخنگوی وزارت امنیت داخلی ایندیانا گفت: بین 1500 تا 2000 نفر که در شعاع 0.8 کیلومتری این نیروگاه زندگی می کنند، پس از شروع آتش سوزی گفته شد که این نیروگاه را ترک کنند. براون، رئیس آتش نشانی، گفت که مشخص نیست چند نفر منطقه اطراف محل را تخلیه کرده اند.

به افراد خارج از آن شعاع که در پایین باد آتش زندگی می کنند توصیه می شود پنجره ها را بسته و حیوانات خانگی را در داخل آن نگه دارند.

براون گفت، بسته به میزان پیشرفت خدمه در خاموش کردن آتش، دستور تخلیه تا چهارشنبه و شاید تا چهارشنبه شب برقرار خواهد بود.

وی گفت: علت آتش سوزی در دست بررسی است.

خورشید توسط دود مسدود شده است

آرون استیونز، افسر پلیس ریچموند که در شش بلوک دورتر از کارخانه زندگی می‌کند، گفت که اولین بار سه‌شنبه قبل از دیدن ستون دود از حیاط خانه‌اش که جلوی آفتاب بعد از ظهر را گرفته بود، صدای آژیر را شنید.

دود با بوی تند می آمد و او گفت خاکستر روی عرشه و حیاط خلوت او افتاد.

او گفت: «این به طور کامل خورشید را مسدود می کرد. “پرنده ها داشتند دیوانه می شدند.” علیرغم هشدار تخلیه، استیونز گفت که قصد دارد پس از اینکه اخیراً دچار جراحت شده است، در محل بماند.

خواهرش که در خانه کودکی آنها که نزدیکتر به گیاه است و در چشم شعله های آتش زندگی می کند، برای فرار از دود آمد تا در کنار برادرش بماند. استیونز گفت که قصد دارد مراقب تغییرات در حال تغییر پیرامون دود باشد.

او گفت: «اگر نگرانی در مورد ایمنی سمی افزایش یابد، من یک طرح اضطراری دارم. رگولاتورهای ایالتی و فدرال در محل حضور داشتند تا کیفیت هوا و سایر اثرات زیست محیطی در سایت را ارزیابی کنند، که مقامات محلی گفتند برای ذخیره پلاستیک و سایر مواد برای بازیافت یا فروش مجدد استفاده شده است.

تجهیزات سنگین و کامیونی که در مقابل یک ساختمان ویران شده پارک شده و دود سیاه از بالای آن بلند شده است.
کارگران در ریچموند روز چهارشنبه بخشی از سایتی را که یک روز قبل در آن آتش سوزی صنعتی رخ داده بود، منهدم کردند. (مایکل کانروی/ آسوشیتدپرس)

جیسون سیول، هماهنگ کننده در صحنه برای آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده، گفت که آژانس نمونه برداری هوای چرخشی را در خارج از منطقه تخلیه و به بخشی از اوهایو نزدیک انجام داده است، اما هیچ ترکیب سمی شناسایی نشده است.

وی تاکید کرد: اما استنشاق دود مضر است زیرا حاوی ذرات معلق در اندازه های مختلف است و می تواند حاوی سموم باشد و ساکنان باید از دود اجتناب کنند.

سیول گفت که نمونه برداری هوا روز چهارشنبه در ریچموند، شهری با 35000 ساکن ادامه دارد.

تماشا | نگرانی ساکنان در مورد ایمنی پس از فاجعه قطار اوهایو:

ساکنان نسبت به ارزیابی های ایمنی پس از خروج قطار اوهایو از ریل شک دارند

ساکنان فلسطین شرقی، اوهایو، با وجود اطمینان از عدم وجود آلودگی ناشی از خروج قطار از ریل در چند هفته پیش، متقاعد نشده اند که جامعه امن است.

مارشال آتش نشانی می گوید دود “قطعا سمی” است

مارشال آتش نشانی ایالت ایندیانا، استیو جونز، روز سه شنبه گفت: “دود قطعا سمی است” و ساکنان باید از توده های دود دور شوند، به ویژه افراد مسن با مشکلات تنفسی. او گفت که اگر باد تغییر کند، مقامات ممکن است دستور تخلیه را تغییر دهند.

جونز گفت: “مجموعه ای از مواد شیمیایی مختلف وجود دارد که پلاستیک ها در هنگام آتش گرفتن از خود خارج می کنند. بنابراین این موضوع نگران کننده است.”

براون گفت که تنها یک آتش‌نشان مجروح شده است که شب سه‌شنبه هنگام مبارزه با شعله‌های آتش از ناحیه مچ پا آسیب دید، اما تحت درمان قرار گرفت و رها شد.

کشیش کن هریس به آسوشیتدپرس گفت که مرکز عبادت بتسدا در ریچموند، سه‌شنبه شب پس از صدور دستور تخلیه، چندین خانواده، در مجموع حدود 20 نفر را در خود جای داده است.

او گفت که این خانواده ها بعداً به یک مرکز جداگانه و بزرگتر در حدود 8 کیلومتری منتقل شدند.

هریس روز چهارشنبه در حالی که دود خاکستری تیره در آسمان آبی شفاف آن سوی پنجره‌های کلیسا می‌وزید، گفت: “ما به آنها فضای امنی دادیم تا نفس بکشند و افکارشان را جمع کنند.”

دیو اسنو، شهردار ریچموند روز چهارشنبه گفت که سایت بازیافت پلاستیک تحت دستور شهر برای پاکسازی و بازسازی مجتمع بوده است، اما گفت که صاحب کسب و کار این دستور را نادیده گرفته است. اسنو آن شخص را “صاحب کسب و کار سهل انگار” نامید.

جرثقیل در حال پاشیدن آب بر روی انبوهی از فلز مچاله شده با دود سفیدی که بلند می شود.
آتش نشانان روز چهارشنبه به آب ریختن آتش سوزی صنعتی ادامه می دهند. (مایکل کانروی/ آسوشیتدپرس)

نظارت بر آتش سوزی EPA

کاخ سفید گفت، جو بایدن، رئیس جمهور، که از ایرلند شمالی و ایرلند بازدید کرده است، تلفنی با اریک هولکامب فرماندار ایندیانا صحبت کرد و حمایت خود و هرگونه کمک اضافی فدرال برای پاسخ به آتش سوزی را ارائه کرد.

مدیر EPA مایکل ریگان گفت که آژانس فدرال با شرکای ایالتی و محلی خود در واکنش به آتش سوزی و نظارت بر آن از نزدیک همکاری می کند.

او گفت که یک تیم EPA در حال جمع‌آوری نمونه‌هایی از زباله‌ها در منطقه روز چهارشنبه “برای تعیین اینکه آیا مواد حاوی آزبست ممکن است محل را ترک کرده باشند یا خیر.”

او قبل از صحبت در مورد محدودیت‌های جدید کنترل آلودگی خودروها در مجلس شورای ملی گفت: «بنابراین ما وضعیت را بسیار دقیق دنبال می‌کنیم و به ارائه هر گونه کمکی که جامعه نیاز دارند ادامه خواهیم داد.

به دلیل اینکه هنوز دود از آتش منتشر می شود، آژانس محیط زیست ایندیانا روز چهارشنبه توصیه ای برای کیفیت هوا برای دو شهرستان شرقی ایندیانا به نام های وین و راندولف صادر کرد و هشدار داد که پیش بینی ها مستلزم افزایش سطح ذرات ریز دوده در هوا هستند.

گوش کن | نگرانی های طولانی مدت پس از خروج قطار از ریل در شرق فلسطین، اوهایو:

مشعل جلو27:50ترس پس از فاجعه قطار سمی در اوهایو باقی مانده است

هفته‌ها پس از خروج قطار از ریل و رهاسازی و سوزاندن مواد شیمیایی سمی توسط خدمه، مقامات به ساکنان فلسطین شرقی، اوهایو اطمینان می‌دهند که هوا و آب سالم هستند. با این حال، بسیاری از ساکنان در مورد اثرات طولانی مدت موادی مانند وینیل کلرید، با برخی از علائم گزارش مانند تحریک پوست و چشم و گرفتگی صدا، محتاط هستند. همزمان، یک گفتگوی سیاسی در مورد اینکه چه کسی یا چه چیزی را مقصر سقوط هواپیما می‌دانند، در جریان است و منتقدان به فقدان مقررات و کاهش هزینه‌ها از سوی غول‌های راه‌آهن در حین ثبت سودهای بی‌سابقه اشاره می‌کنند. امروز، نگاهی به اتفاقات روی زمین در بازگشت ساکنان به شرق فلسطین و نگاهی به این که چرا فجایع ریلی مانند این همچنان بیش از یک دهه پس از فاجعه مرگبار در لاک-مگانتیک، کبک رخ می دهد.