آتش نشانان در برابر آتش سوزی کالیفرنیا پیشرفت می کنند زیرا باد تهدید به شعله ور شدن می کند

نیروهای آتش نشانی که در یک دره جنوبی کالیفرنیا در حال آتش سوزی بودند با یک آتش سوزی مقابله کردند اما در مقابل جمعه در برابر وزش باد شدید و رطوبت کم که می توانست شعله های آتش را مجبور به تخلیه هزاران نفر کند ، مقابله کردند.

آتش باند ، که در حدود بعد از ظهر جمعه حدود 10 درصد بود ، چهارشنبه شب در جاده ای که برای آن نامگذاری شده است شروع به آتش سوزی کرد و به سرعت قسمت اعظم دره Silverado را که در اثر بادهای شدید سانتا آنا ایجاد شده است ، در بر گرفت.

کاپیتان پل هولادای از سازمان آتش نشانی اورنج در روز جمعه در ویدئویی که به توییتر ارسال کرد گفت: “آتش نشانان در طول شب با خاموش کردن نقاط داغ ، پاک کردن اطراف سازه ها و جلوگیری از گسترش این آتش به جلو کار کردند.”

هولادای گفت ، واحدهای هوایی و زمینی روز جمعه بر محافظت از جوامع دره Silverado ، Santiago ، Williams و Modjesca متمرکز بودند.

سازمان آتش نشانی اورنج روز جمعه در توییتر خود گفت دو آتش نشان که به دلیل جراحات در بیمارستان پنجشنبه بستری شده بودند ، از بیمارستان مرخص شدند و “حال خوبی داشتند”.

یک بولدوزر اطفا حریق روز پنجشنبه با آتش سوزی Bond Fire در نزدیکی دریاچه ایروین در اورنج کانتی کالیفرنیا مبارزه می کند. (مایک بلیک / رویترز)

سرویس ملی هواشناسی هشدار پرچم قرمز را برای وزش باد شدید تا ساعت 10 شب شنبه برای بخش داخلی اورنج کانتی صادر کرد ، جایی که مقامات گفتند آتش باند حدود 6400 هکتار را آتش زده است. انتظار می رود تا آخر هفته وزش باد کاهش یابد.

حدود 25000 نفر مجبور به فرار از آتش شدند اما تا صبح جمعه مقامات برخی دستورات تخلیه ، از جمله دستورات مربوط به جامعه دریاچه جنگل را لغو کردند.

سازمان آتش نشانی اورنج در توییتر خود اعلام کرد که آتش سوزی به عنوان آتش سوزی در دره Silverado در جاده باند آغاز شد که “خانه ای را به طور کامل بلعید.” مقامات گفتند که باد شدید سپس شعله های آتش را به سمت پوشش گیاهی مجاور سوق می دهد.

ساکنان گفته اند که با منفجر شدن یک ژنراتور خانگی ، شعله های آتش شعله ور شد.

به گفته وزارت جنگلداری و حفاظت از آتش سوزی ، از آغاز سال ، آتش سوزی بیش از 17000 کیلومتر مربع از اراضی کالیفرنیا را به آتش کشیده است.

ایستگاه تحقیقاتی خدمات جنگلی ایالات متحده Rocky Mountain در تحقیقاتی که ماه گذشته منتشر شد ، گفت: سالانه زمینی که در غرب ایالات متحده سوزانده می شود در کمتر از چهار دهه هشت برابر افزایش یافته است.

یک هلی کوپتر آتش نشانی روز پنجشنبه آب را روی Bond Fire که در Silverado می سوزد ، می ریزد. (ماریو تاما / گتی ایماژ)