آیا ترامپ می تواند با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری خود نتایج را نامعتبر اعلام کند؟ س questionsالات شما در مورد انتخابات ایالات متحده پاسخ داده شد

از اختیارات ریاست جمهوری گرفته تا ادعاهای تقلب در رای دهندگان ، ما در حال رفع مشکلاتی هستیم که می خواهید درباره انتخابات 2020 آمریکا بدانید. س questionsالات خود را از طریق ایمیل برای ما ارسال کنید تا [email protected] بپرسید و ما تا آنجا که می توانیم در اینجا در CBCNews.ca ، در شبکه خبری CBC و مستقیماً از طریق ایمیل به آنها پاسخ خواهیم داد. (و سوالات مربوط به COVID خود را به آدرس [email protected] ادامه دهید)

آیا ترامپ می تواند با استفاده از اختیارات ریاست جمهوری خود نتایج را به نوعی نامعتبر اعلام کند؟

حتی قبل از آغاز انتخابات ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده ، علامت گذاری کرد که ممکن است نتایج را قبول نکند.

برونو بی برای ما نامه نوشت که آیا رئیس جمهور می تواند از اختیارات رسمی خود برای تأثیرگذاری بر نتیجه ، مانند یک دستور اجرایی استفاده کند.

جواب منفی است

رایان هورل ، استادیار علوم سیاسی در دانشگاه تورنتو گفت: “این اتفاقی نیست که قرار است بیفتد.”

“او بلافاصله نادیده گرفته خواهد شد.”

جان فورتیر ، مدیر مطالعات دولتی در مرکز سیاست های دو حزب ، یک اتاق فکر مستقر در واشنگتن ، دی سی ، که طرفداری از حزب را ترویج می کند ، توضیح داد: یکی از دلایل اصلی این است که دولت فعلی هیچ کنترلی بر انتخابات ندارد.

برخلاف کانادا و بسیاری از کشورها ، ایالات متحده نهادی فدرال ندارد که بر روند انتخابات نظارت کند. انتخابات در سطح ایالت برگزار می شود.

فورتیر گفت: “ما واقعاً یک انتخابات در جریان نیستیم ، ما 51 انتخابات مختلف بین ایالت ها و دی سی داریم.”

“به معنای واقعی کلمه ، رئیس جمهور نقشی در اجرای انتخابات ندارد ، بنابراین پاسخ بسیار ساده منفی است.

آیا او می تواند از ارتش استفاده کند؟

به عنوان فرمانده کل قوا ، ترامپ رئیس کل نیروهای مسلح ایالات متحده است و او می تواند این سمت را حفظ کند تا زمانی که رئیس جمهور جدید سوگند یاد کند. خواننده فرانک اف تعجب کرد که آیا فرصتی برای درگیر شدن ارتش وجود دارد؟

کارشناسانی که با آنها صحبت کردیم گفتند بعید است زیرا ارتش فقط به دستوراتی عمل می کند که قانونی جلوه می کند.

پیتر فیور ، محقق نظامی و نظامی و استاد علوم سیاسی و سیاست های عمومی در دانشگاه دوک گفت: “رئیس جمهور نمی تواند دستوری را صادر کند که انتقال مسالمت آمیز قدرت را خنثی کند و انتظار دارد که از آن اطاعت شود.”

ریچارد کوهن ، استاد بازنشسته بازنشسته و مورخ نظامی در دانشگاه کارولینای شمالی گفت: “افسران نظامی می دانند که وظیفه و هنجار آنها است که از دستورات غیرقانونی اطاعت نکنند.”

اگر ترامپ بخواهد به هر حال بخواهد دستور غیرقانونی صادر کند ، کوهن گفت: “وکلای نظامی زیادی هستند که آماده پاسخگویی به س fromال یک فرمانده در هر سطح هستند و از شما می پرسند که آیا دستور غیرقانونی است.”

کوهن همچنین خاطرنشان کرد که بالاترین رتبه و عالی ترین افسر نظامی در نیروهای مسلح ایالات متحده قبلاً گفته است که درگیر نخواهد شد.

ترامپ روز دوشنبه ، 7 اکتبر 2019 ، در جریان جلسه توجیهی با رهبران ارشد ارتش در کاخ سفید در واشنگتن دی سی ، با رئیس ستاد مشترک ارتش ژنرال مارک میللی دست داد. (کارولین کاستر / آسوشیتدپرس)

رئیس ستاد مشترک ارتشبد ژنرال مارک میللی به NPR گفت اختلافات انتخاباتی به طور مناسب توسط دادگاه ها و كنگره آمریكا رسیدگی می شود.

“هیچ نقشی برای ارتش ایالات متحده در تعیین نتیجه انتخابات ایالات متحده وجود ندارد. صفر. در آنجا هیچ نقشی وجود ندارد.”

اما این بدان معنا نیست که رئیس جمهور قادر نیست به طور غیرمستقیم از طریق دادرسی غیرمستقیم بر روند کار تأثیر بگذارد.

چه کسی هزینه دادرسی های ترامپ را پرداخت می کند؟

ترامپ پس از ادعای دروغ دموکرات ها “تلاش برای سرقت” انتخابات از وی ، گفت تیمش چنین کرده است “دادخواست فوق العاده ای را راه اندازی کرد.

همین امر باعث شد تا تعدادی از خوانندگان ، از جمله لوری بی ، از آنها بخواهند که چه کسی برای این قبض های قانونی درگیر مشکل است.

سخنگوی سخنگوی گفت: در بیشتر موارد ، مبارزات و احزاب هزینه های قانونی و بازشماری دولت را با پول جمع آوری شده از طریق کمک های سیاسی پرداخت می کنند. کمیسیون انتخابات فدرال (FEC) اما موارد استثنایی در مورد افرادی که می توانند اهدا کنند وجود دارد.

طبق FEC، شرکت ها ، سازمان های کارگری ، بانک های ملی و اتباع خارجی از کمک مالی به صندوق های اعتراض قانونی منع شده اند.

رودی جولیانی ، وکیل ترامپ ، در یک کنفرانس خبری فیلادلفیا در مورد چالش های حقوقی شمارش آرا در پنسیلوانیا در روز چهارشنبه ، 4 نوامبر سال 2020 صحبت می کند. (مت اسلوکوم / آسوشیتدپرس)

هنگامی که نوبت به بازشماری می رسد ، Fortier گفت که چه کسی پرداخت می کند به این بستگی دارد که آیا بازشماری خودکار است ، یا اینکه توسط کاندیدا درخواست شده باشد و قوانین می توانند از ایالتی به ایالت دیگر متفاوت باشند.

به عنوان مثال ، در بسیاری از ایالت ها ، اگر حاشیه ها به اندازه کافی نزدیک باشند ، بازشماری خودکار انجام می شود و هزینه آن توسط دولت پرداخت می شود.

با این حال ، در سراسر هیئت مدیره اینگونه نیست. که در نوادا، به عنوان مثال ، یک نامزد می تواند بدون توجه به حاشیه ، تقاضای بازشماری کند ، اما این هزینه به عهده نامزد و مبارزات انتخاباتی وی است.

آیا شواهدی از تقلب در رای دهندگان وجود دارد؟

اتهامات رئیس جمهور به کلاهبرداری گسترده رای دهندگان در ایالت های مهم جنگ ، برخی از خوانندگان CBC را به فکر فرو برد که آیا لیاقتی برای آنها وجود دارد؟

کارشناسان می گویند نه.

رئیس یک هیئت بین المللی نظارت بر انتخابات ایالات متحده گفت که تیم وی هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاهای ترامپ در مورد ادعای تقلب در رای گیری از طریق نامه های پستی ندارد.

تماشا کنید | ترامپ ادعاهای بی اساس در مورد آرای “غیرقانونی” مطرح می کند:

دونالد ترامپ ، نامزد جمهوری خواه ریاست جمهوری روز پنجشنبه گفت که در صورت شمارش “آرا votes غیرقانونی” پس از روز انتخابات ، دموکرات ها می توانند “سعی کنند انتخابات را از ما بدزدند”. هیچ مدرکی مبنی بر انداختن آرا پس از 3 نوامبر وجود ندارد. 0:40

مایکل گئورگ لینک ، یک قانونگذار آلمانی که رئیس یک مأموریت ناظر سازمان امنیت و همکاری در اروپا (OSCE) است ، به پخش کننده عمومی آلمان rbb گفت که “در روز انتخابات خود ما هیچ تخلفی نمی توانستیم ببینیم” در مراکز رای گیری ایالات متحده که بازدید کردند.

لینک گفت که او از ادعای ترامپ در مورد تقلب در آراal پستی “بسیار متعجب شده است” زیرا ایالات متحده سابقه طولانی در این روش رأی دادن به قرن نوزدهم دارد. سازمان امنیت و همکاری مستقر در وین ، که ایالات متحده یکی از اعضای آن است ، در تمام کشور های عضو خود مأموریت های ناظر را در انتخابات مهم انجام می دهد.

لینک به پخش کننده آلمانی گفت: “ما این را بررسی کردیم.” “ما هیچ نقض قوانین را مشاهده نکردیم.”

در مورد ادعاهایی که در برخی ایالت ها وجود دارد مبنی بر اینکه افراد بیشتری از تعداد ثبت شده رأی دادند

برخی از خوانندگان در مورد ادعاهای آنلاین متعجب بودند که مثلاً تعداد آرا در ویسکانسین از تعداد رأی دهندگان ثبت شده بیشتر است.

فریدا دبلیو ، از ما پرسید که چگونه این اتفاق می افتد.

پاسخ این است که نمی تواند. در ظاهر ممکن است اعداد نامنظم به نظر برسند ، اما فورتیر گفت که این مسئله مربوط به زمانی است که کسی برای رأی دادن ثبت نام می کند.

تعدادی از ایالات ، از جمله ویسکانسین، ثبت نام رای دهندگان در همان روز را داشته باشید. این بدان معناست که وقتی رأی دهندگان قبلاً ثبت نام نشده در روز انتخابات حاضر می شوند ، لیست های ثبت نام رای دهندگان در روز قبل از تاریخ گذشته می شوند.

فورتیر گفت: “شما در حال مقایسه این شماره قدیمی هستید که می گویید” خوب ، قبل از انتخابات ، ما این لیست افراد را داشتیم “، اما سپس افراد دیگر حاضر شدند.”

انتخابات ویسکانسین حتی به ادعاهای منتشر شده در شبکه های اجتماعی پرداخت.

چرا پنسیلوانیا اینقدر مهم است؟

از دست دادن درام سیاسی با محوریت پنسیلوانیا سخت بوده است.

این به این دلیل است که 20 رأی کالج انتخاباتی ایالت شمال شرقی می تواند یک مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری را ایجاد یا از بین ببرد.

مورین او. می خواهد بداند که چرا ایالت این تعداد زیاد دارد.

اد سفید ، مرکز ، و ناظر بوم دموکرات ، جان کلهارت ، تماشاگر روز جمعه ، 6 نوامبر 2020 ، هنگام شمارش آرا workers توسط کارگران شهرستان Lehigh در Allentown ، پنسیلوانیا. (مری آلتافر / آسوشیتدپرس)

پاسخ کوتاه جمعیت است.

ایالتها براساس تعداد نمایندگان كنگره كه هر ایالت در مجلس نمایندگان آمریكا دارد ، به علاوه دو نفر برای تعداد سناتورهای هر ایالت در مجلس سنا انتخاب می شوند.

پنسیلوانیا با تخمین 12.8 میلیون نفر ساکن است پنجمین ایالت بزرگ آمریکا پشت نیویورک ، فلوریدا ، تگزاس و کالیفرنیا.

تقریباً همه ایالت ها از سیستم رای گیری “برنده همه” استفاده می کنند. این بدان معناست که برنده رای مردم در آن ایالت تمام آرای انتخاباتی آن ایالت را به دست می آورد.

نبراسکا و ماین چطور؟

خوانندگان مشاهده می کنند که نبراسکا و مین در صفحات نتایج انتخابات برجسته شده اند. یان اس. دلیل این حالت ها را پرسید راه راه روی نقشه ما.

پاسخ به نحوه اعطای آرای کالج انتخاباتی آنها مربوط می شود.

نبراسکا و ماین دو رای انتخابی را بر اساس برنده رای عمومی در ایالت اعطا می کنند ، و سپس باقی مانده رای بر اساس برنده رای مردم در هر منطقه کنگره منفرد – دو رای در ماین و سه رای در نبراسکا.

این بدان معناست که این دو ایالت گاهی دارای رای منشعب در انتخابات هستند.

اگر فکر می کنید به نظر پیچیده می رسد ، تنها نیستید. یک سابقه طولانی وجود دارد که می خواهید دانشکده انتخاباتی را لغو کنید.

آیا آنها می توانند از کالج انتخاباتی خلاص شوند؟

پیت بوتیگیگ و سناتور برنی سندرز ، نامزدهای حزب دموکرات سابق ، هر دو را دارند خواستار لغو دانشکده انتخاباتی شد.

و صدها پیشنهاد در طی سالها برای اصلاح یا حذف روند کار به کنگره ارائه شده است.

اخیرا نظرسنجی گالوپ 61 درصد آمریکایی ها موافق لغو آن هستند ، اما جو بایدن نامزد حزب دموکرات یکی از آنها نیست.

هر آنچه در مورد دانشکده انتخاباتی فکر می کنید ، کارشناسان می گویند فعلاً اینجا برای ماندن است.

رایان هورل ، استاد دانشگاه تی گفت: “شما می توانید تصور کنید کشور در آن مسیر در حال تکامل است.” “اما در افق فوری نیست.”

دلیل این امر آنست که دانشکده انتخاباتی در قانون اساسی ایالات متحده گنجانده شده است و نیاز به اصلاحیه قانون اساسی است.

بایدن نوشت: “این مشکلاتی را ایجاد می کند که آسیب رساننده تر از مشکلی است که وجود دارد.” در سرمقاله نیویورک تایمز.

چرا تغییر قانون اساسی ایالات متحده بسیار دشوار است؟

هورل گفت: چون ساخته شده است.

ماده پنجم قانون اساسی ایالات متحده به دو سوم اکثریت مجلس نمایندگان مجلس یا دو سوم مجلس قانونگذاری ایالت برای پیشنهاد اصلاحات نیاز دارد و باید توسط سه چهارم ایالات تصویب شود.

و همانطور که هورل اشاره کرد ، بعید است در این زمان کاملاً حزبی اتفاق بیفتد.

فورتیر موافقت می کند. “این یک مانع بسیار بالا است. این نیاز به خرید زیادی از هر دو طرف دارد و این کاری است که ما به دلیل آن مرتباً انجام نمی دهیم.”