آیا موفقیت ۷۸۷ میلیون دلاری آمریکا فاکس نیوز را تغییر خواهد داد؟ یک سکه روی آن شرط نبندید

دقیقاً 50 سال پیش، روپرت مرداک اولین روزنامه آمریکایی خود را خریداری کرد، با حمایت از عقیده ای مادام العمر که او را به یک بارون رسانه ای شکل دهنده جهان تبدیل می کرد.

این غول استرالیایی بلافاصله پس از خرید San Antonio Express-News در سال 1973 به یک خبرنگار آمریکایی گفت: “ما اینجا نیستیم تا خود را به عنوان روشنفکر نشان دهیم.”

ما اینجا هستیم تا به مردم آنچه می خواهند بدهیم.»

او به آنها احساسات تحریف کننده واقعیت و داستان های مروارید گیر جنایت و بداخلاقی داد. در سال 1976 نمایه ای در ماهنامه تگزاس گفت: سردبیر روزنامه در اتاق خبر پرسه می زد و می خواند: “این روزنامه نگاری نیست. این یک امر نمایشی است.”

آن نمایه با یک مشاهده به پایان رسید: “یک واقعیت وحشتناک، برای کسانی که قلبشان با وفاداری مدنی می تپد، این است که فرمول مرداک این است. کار کردن

آنقدر خوب کار کرد که مرداک احتمالاً به عنوان برجسته‌ترین مالک رسانه روی زمین با تنها یک ملک، فاکس نیوز، تسلط بر رتبه‌بندی اخبار کابلی ایالات متحده و داشتن نفوذ بی‌نظیر در محافظه‌کاری آمریکا پایان یافت.

افراد کت و شلوار در آغوش گرفتن
وکلای Dominion روز سه‌شنبه پس از اینکه شرکت و فاکس دعوای افترا در ویلمینگتون، دل را حل و فصل کردند، در آغوش گرفتند. (مارک ماکلا/رویترز)

این عقیده اکنون منجر به مجازاتی بی سابقه شده است.

پس از انتخابات 2020 ایالات متحده، ستارگان شبکه او و مدیران آن، طبق سوابق دادگاه، وسواس داشتند که مخاطب را ناامید نکنند و از اعلام این حقیقت ساده که جو بایدن برنده شد، اجتناب کردند.

نتیجه یک سالگرد طلایی پرهزینه برای نیم قرن حرفه مرداک به عنوان یک صاحب رسانه آمریکایی است: 787.5 میلیون دلار. (همه ارقام در بودجه ایالات متحده است.)

این مبلغی است که فاکس نیوز و فاکس کورپوریشن مادرش موافقت کرده‌اند تا در آخرین لحظه تلاش کنند تا از محاکمه شرم‌آور افترا به یک شرکت ماشین‌آلات رأی‌گیری که در کانادا تأسیس شده، Dominion Voting Systems بپردازند.

فاکس نیوز همچنین در بیانیه‌ای اعتراف کرد که ادعاهای نادرستی در مورد این دستگاه‌های رای‌گیری طی چند هفته که برخی از چهره‌های شبکه تئوری‌های توطئه وحشی را مطرح می‌کنند، مطرح کرده است.

روپرت مرداک، رئیس کانال فاکس نیوز در مقابل رافائل نادال اسپانیایی در مقابل کوین اندرسون از آفریقای جنوبی ایستاده است.
روپرت مرداک، بنیانگذار فاکس نیوز، در سال 1973 از استرالیا وارد شد، با این جمله که زندگی او را به عنوان یک بارون رسانه ای هدایت کرده است: “ما اینجا هستیم تا به مردم آنچه را که می خواهند ارائه دهیم.” (مایک سگار/رویترز)

“[This] جاستین نلسون، وکیل Dominion، می‌گوید که نشان دهنده اثبات است.

“حقیقت مهم است. دروغ عواقبی دارد.”

در محدوده. فاکس در واقع عذرخواهی نکرده است، به ندرت به این توافق در امواج رادیویی خود اشاره کرده است و در بیانیه ای به استانداردهای بالای روزنامه نگاری خود می بالد. وکیل، نلسون، هشدار داد که اطلاعات نادرست همچنان یک تهدید وجودی برای خودمختاری دموکراتیک است و پذیرفت که این دعوا همه مشکلات را حل نخواهد کرد.

حل و فصل، در چشم انداز

سواد عددی پایه بر این نکته تاکید دارد.

هرکسی که انتظار دارد فاکس نیوز زمانی که دونالد ترامپ همچنان ادعا می کند که در انتخابات 2020 پیروز شده است، یک سکه کم کند و شروع به عقب نشینی کند، ممکن است بخواهد ریاضیات را بررسی کند.

بله، 787.5 میلیون دلار پول زیادی است، تقریباً نصف مبلغی که Dominion برای آن شکایت کرده بود. و ضرر و زیان می تواند با یک کت و شلوار حتی بزرگتر بدتر شود یکی دیگر از شرکت های ماشین های رأی گیری.

وکلای Dominion در خارج از دادگاه دلاور در روز سه‌شنبه پیشنهاد کردند که شکایت‌های بیشتری در راه است، که یکی از آنها به شکلی رمزآلود می‌گوید: “در جلسه بعدی شما را خواهیم دید.”

مردانی با ماسک های پرچم همفدراسیون
فاکس واقعا از چه چیزی می ترسد: در یک گردهمایی ترامپ در جورجیا، هفته‌ها پس از انتخابات 2020، که در اینجا دیده می‌شود، حامیان او یک روزنامه‌نگار فاکس نیوز را هو کردند و شبکه‌های کوچکتر رقیب محافظه‌کار را تشویق کردند. (جاناتان ارنست/رویترز)

اما بیایید رقم تسویه 787.5 میلیون دلاری را در چارچوب قرار دهیم.

این تقریباً با چهار درصد از درآمد سالانه شرکت مادر فاکس نیوز مطابقت دارد که طبق آخرین درآمدهای سه ماهه امسال به سمت 18 میلیارد دلار حرکت می کرد.

حتی معادل یک روز سخت در بازار سهام نیست. مطمئناً نه زمانی که این شبکه باعث عصبانیت دونالد ترامپ شده است.

Dominion در حال آماده شدن برای استدلال در دادگاه بود که فاکس نیوز آگاهانه برای پول دروغ می‌گفت. اگر مخاطب دروغ‌های انتخاباتی می‌خواست، این چیزی بود که ارائه می‌کرد.

این قصد در برخی از مبادلات Dominion ارائه شده به دادگاه نشان داده شده است.

گروهی از حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در 6 ژانویه 2021 با اعضای مجری قانون در حالی که به ساختمان کنگره ایالات متحده یورش بردند، در را شکستند، درگیر می‌شوند.
این پرونده که اکنون حل و فصل شده است، حول محور هفته‌های قبل از حمله 6 ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا بود، زمانی که رسانه‌های دست راستی مانند فاکس نیوز بارها این دروغ را مطرح کردند که ترامپ در انتخابات پیروز شده است. (لیا میلیس/رویترز)

کاهش قیمت سهام

مجری استار تاکر کارلسون در یک مقطع پیشنهاد کرد که یک خبرنگار باید به دلیل بررسی واقعیت ادعاهای ترامپ اخراج شود: “این به طور قابل توجهی به شرکت آسیب می رساند. [Our] طبق اسناد دادگاه، وی در گفتگوی متنی با همکاران گفت: قیمت سهام کاهش یافته است.

درسته.

تنها در یک روز، پس از توئیت ترامپ، سهام شرکت فاکس تا 6 درصد کاهش یافت. 12 درصد در یک دوره چند روزه در اواخر سال 2020، پس از اینکه ترامپ در توییتر شکایت هایی درباره وفاداری ناکافی شبکه منتشر کرد و گفت که به رقیب نیوزمکس تغییر خواهد کرد.

ارزش این کاهش 12 درصدی بر اساس ارزش فعلی شرکت فاکس، بیش از 2 میلیارد دلار است.

به عبارت دیگر: دور زدن ترامپ تهدیدی بسیار بزرگتر از هر چیزی است که Dominion به آن اعطا شد، از نظر دلاری محض.

اسناد دادگاه نشان می دهد که فاکس نیوز می ترسید که حامیان خود را به عنوان بیننده از دست بدهد. و حتی در صحنه‌هایی از تظاهرات ترامپ درست پس از انتخابات 2020، می‌توانستید آنها را در حال دور شدن ببینید.

حامیان ترامپ در گرجستان فریاد زد در یکی از گروه های فاکس نیوز آنها عصبانی بودند که فاکس اعلام کرده بود بایدن در ایالت آریزونا و انتخابات پیروز شده است.

مرد تابلویی را در دست دارد که می گوید: آنها را وادار به پرداخت کنید.
یک معترض روز سه شنبه در مقابل دادگاه عالی دلاور علیه فاکس نیوز تظاهرات کرد. (مارک ماکلا/رویترز)

مرد دیگری در این تجمع از کنار قلم رسانه‌ای رد شد و به سمت روزنامه‌نگاران رفت تا نام یکی از رقیب فاکس نیوز، شبکه پخش راست را فریاد بزند.

مردم همچنین ایستاده بودند تا با اسکات پرسلر، یک منکر سرسخت تر انتخابات و مفسر مکرر شبکه رقیب دیگر، One American News، عکس بگیرند.

دیلن بایرز، نویسنده قدیمی رسانه و شریک موسس سایت خبری Puck، گفت که مخاطبان در اواخر سال 2020 آماده حرکت بودند.

“[Murdoch] بایرز به این روزنامه گفت: به دروغ‌ها، او به توطئه‌ها غذا داد، او به شربت‌های حزبی تغذیه کرد – حالا به روش فرانکشتاین به نقطه‌ای رسیده است که او تقریباً تحت الشعاع چیزی است که خلق کرده است. پادکست سنگر.

او گفت: «اگر او به دادن آنچه می‌خواهند به آنها ادامه ندهد، می‌ترسد که مخاطبانش را از دست بدهد.

فاکس نیوز در حصول توافق، از حضور کارکنان ارشد خود در جایگاه شاهد جلوگیری کرده است.

وکلای Dominion که شبکه را آگاهانه، مکرر، بدخواهانه و عمداً در مورد دستگاه‌های رای‌گیری دروغ می‌گفتند، در آستانه فریب خوردن بودند.

مردم در 13 مارس 2019 از مقابل تبلیغاتی تاکر کارلسون مجری فاکس نیوز در ساختمان News Corporation در نیویورک، ایالات متحده عبور می کنند.
تاکر کارلسون علنا ​​ترامپ را تحسین کرد. اما در سال 2020، در ایمیل‌های خصوصی، او را یک نیروی “اهریمنی” خواند و گفت که نمی‌توانست صبر کند تا از پوشش دادن او دست بردارد. (برندان مک درمید/رویترز)

‘چه فاجعه ایی’

این آخرین جزئیات – قصد – کلیدی است. دادگاه عالی ایالات متحده در سال 1964 به منظور محافظت از مطبوعات آزاد در برابر آزار و شکایت و محاکمه به فراموشی، اعلام کرد که یک شکایت موفق افترا مستلزم شواهدی است که روزنامه نگار با آگاهی از یک دروغ، با سوء نیت عمل کرده است.

ارسال‌های قانونی Dominion شامل ایمیل‌هایی است که مرداک به توطئه‌سازی رودی جولیانی، وکیل ترامپ درباره آن ماشین‌ها به‌عنوان «احمقانه»، «مضر» و «وحشتناک» اشاره کرده است.

بخش تحقیقات داخلی خود فاکس نیوز، به نام «اتاق مغز»، ادعاهای مربوط به ماشین‌های Dominion را بی‌اساس یا 100 درصد نادرست خواند.

کارلسون گفت، سیدنی پاول، مشاور ترامپ، به دلیل دروغ‌های «کاملاً تکان‌دهنده» که به حامیان ترامپ امیدواری کاذب می‌دهد، «شخصی دیوانه» و «بی‌رحم و بی‌پروا» است.

یکی دیگر از ستاره های پربیننده، لورا اینگراهام، پاول را “یک مهره کامل” نامید. مجری برنامه دانا پرینو گفت که او به دلیل “چرندی” که در شبکه پخش می شود، خوابش را از دست داده است.

یک ورق کاغذ قدیمی با این عنوان: به صدای بلندشان توجه کنید.
این آگهی منجر به قانون مدرن افترا در ایالات متحده شد. این یک درخواست جمع آوری کمک مالی برای دفاع قانونی مارتین لوتر کینگ است که در سال 1960 در نیویورک تایمز ظاهر شد. حاوی اشتباهات واقعی بود. این روزنامه با موفقیت شکایت کرد، اما دادگاه عالی ایالات متحده شکایت را رد کرد و اعلام کرد که اشتباهات بدون سوء نیت انجام شده است. لباس Dominion ادعا می‌کرد که فاکس عمدا دروغ گفته است. (آرشیو ملی ایالات متحده)

گفته می شود این شبکه به کارکنان خود هشدار داده است: این حرف ها را روی آنتن نزنید.

ایمیل‌های ارسال شده به دادگاه نشان می‌دهد که مدیران شرکت از خبرنگاران خود درخواست می‌کنند از گفتن چیزهایی که ممکن است باعث رنجش مخاطبان شود، خودداری کنند.

یکی از ستاره‌های سابق فاکس نیوز به دلیل کنار گذاشتن اساسی‌ترین اصول روزنامه‌نگاری به این شرکت حمله کرد.

بیل اوریلی گفت که این شبکه اجازه داده است که تعقیب سود بر مسئولیت آن برای گزارش صادقانه غلبه کند. او با تمایل خودش در وب سایتش به این نتیجه رسید که ترامپ در انتخابات شکست خورده است، حتی اگر به گفته خودش بیش از 1000 مشترک ممتاز برای او هزینه داشته باشد.

او پیش‌بینی کرد که این شبکه زنده می‌ماند اما با یک سری پرونده‌های قضایی دردناک روبرو خواهد شد.

او نوشت: چه فاجعه ای. “کابوس ادامه خواهد داشت.”

به یک معنا، این پرونده قبلاً کمی قدیمی به نظر می رسید، حتی قبل از شروع آن.

بر اساس شواهد اولیه، کارلسون متن هایی نوشت و گفت که از ترامپ متنفر است و او را یک نیروی “اهریمنی” در زندگی آمریکایی خواند.

برای ماه‌ها، ترامپ عملاً از فاکس نیوز محروم شد، زیرا مرداک به وضوح ترجیح داد ترامپ ممکن است ناپدید شود.

اما باز نزدیک به زمان انتخابات است. ترامپ پیشتاز نامزدی جمهوری خواهان است. و او هفته گذشته دوباره آنجا بود و در برنامه با رتبه برتر فاکس مصاحبه کرد.

و کارلسون مجری با رتبه برتر در حال تمجید از ترامپ بود. او را معتدل، معقول و خردمند خطاب می کند. او از عقب راندن، مداخله کردن یا مخالفت با موضوع خود، مانند اکثر مصاحبه کنندگان، اجتناب می کرد.

در نهایت، این چیزی است که مردم او می خواهند.