اتهامات بیشتری درباره انفجار بندر بیروت تشکیل شده است ، از جمله علیه شخص مورد اشاره حزب الله

یک دادستان لبنان روز سه شنبه اتهاماتی را علیه مقامات فعلی و سابق گمرک درباره انفجار گسترده در بندر بیروت در ماه آگوست تشکیل داد ، از جمله یک رئیس سابق گمرک که گفته شد مرد اصلی گروه مبارز حزب الله در این مرکز بود.

به گفته خبرگزاری دولتی ملی ، غسان خوری ، دادستان دولت ، هانی حاج شهاده و رئیس گمرک سابق در بیروت ، موسی حظیمه ، مقام ارشد گمرک را متهم کرد. این گزارش اتهامات را فاش نکرد و یا جزئیات بیشتری ارائه نکرد.

گفته می شود حازیمه مرد مورد حزب الله در بندر بیروت بود که بیش از شش سال پیش مقدار زیادی کود منفجره در آنجا ذخیره شده بود.

نزدیک به 2500 تن نیترات آمونیوم در 4 اوت منفجر شد و منجر به کشته شدن بیش از 200 نفر ، زخمی شدن هزاران نفر و خسارت به ارزش میلیاردها دلار شد که بیشتر در محله های اطراف بود.

بندر بیروت یکی از فاسدترین م institutionsسسات کشور محسوب می شود ، جایی که جناح های سیاسی حاکم از جمله حزب الله به تقسیم مواضع و ایجاد م .سسات سربازی اقدام کرده اند.

خبرگزاري ملي گفت كه در اتهامات شيهده و حظيمه ، تعداد كسي كه اكنون در رابطه با انفجار متهم شده اند به 33 نفر رسيد كه 25 نفر از آنها دستگير شده اند. هیچ یک از اتهامات علنی نشده و روند آن بسیار محرمانه بوده است.

ریاض کوبایسی ، خبرنگار تحقیقی در تلویزیون الجدید ، از سال 2012 فساد مالی را در بندر و در گمرکات دنبال کرده است. وی گفت که همه جناح های سیاسی کشور از استفاده از بندر به عنوان سرپرستی بهره مند می شوند و معاملات مشکوک را نادیده می گیرند. وی گفت: بسیاری از مردم از هشدار اولیه در مورد خطر ذخیره سازی نیترات آمونیوم در سال 2014 توسط یک مقام گمرک اطلاع داشتند. وی گفت که حاضیمه را شامل می شود ، که کوباییسی او را به عنوان مرد سابق حزب الله در بندر توصیف کرد.

NNA گفت که پرونده های جدید به قاضی فادی ساوان ارجاع داده می شود که در حال بررسی انفجار است. این گزارش گفت که ساوان زودتر از این دو نفر به عنوان شاهد س questionال کرده بود اما دوباره به عنوان مظنون مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

این گزارش در میان شکایاتی ارائه می شود که تحقیقات خیلی کند پیش می رود. خانواده های قربانیان ناامید هستند که بدانند چه چیزی باعث انفجار ، یکی از بزرگترین انفجارهای غیر هسته ای در تاریخ شده است.