اتهامات تجاوز جنسی ترامپ ممکن است هفته آینده در دادگاه مدنی در دادگاه پخش شود

اخطار: این مقاله حاوی محتوای گرافیکی است و ممکن است کسانی را که خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند یا فردی را که تحت تأثیر آن قرار گرفته‌اند، تحت تأثیر قرار دهد.


دونالد ترامپ، اولین رئیس جمهور سابق آمریکا که با اتهامات جنایی روبرو شد، چند روز دیگر تا یک محاکمه مدنی باقی مانده است که در آن هیئت منصفه تصمیم خواهند گرفت که آیا او در مورد ارتکاب تجاوز جنسی دروغ گفته است یا خیر.

قرار است دادگاهی در 25 آوریل در یکی از دو شکایت ای. جین کارول علیه ترامپ به دلیل انکار او مبنی بر تجاوز جنسی به او در اواسط دهه 1990 آغاز شود.

صرف نظر از حکم، یک محاکمه می تواند ترامپ را در معرض اتهامات واهی قرار دهد.

انتظار می‌رود که کارول، ستون‌نویس سابق مشاوره‌ای مجله ال، و دو دوستی که او بلافاصله پس از تجاوز ادعایی با آنها صحبت کرد، شهادت دهد: لیزا برنباخ، که نوشت. کتابچه راهنمای رسمی آمادگیو کارول مارتین، مجری سابق اخبار نیویورک.

جسیکا لیدز و ناتاشا استینوف دو زن که می گویند ترامپ در حوادث ادعایی جداگانه به آنها تجاوز جنسی کرده است نیز واجد شرایط تماس با تیم حقوقی کارول هستند. ترامپ ادعای آنها را رد کرده است.

همچنین، هیئت منصفه می توانند صدای بدنام 2005 را بشنوند دسترسی به هالیوود نواری که ترامپ در آن کامنت‌های مبتذل و گرافیکی می‌پرداخت و به طور کلی درباره ارتکاب تجاوز جنسی به زنان لاف می‌زد.

حادثه ادعایی در اواسط دهه 90

اگر کارول هیئت منصفه فدرال منهتن را متقاعد کند که ترامپ در یک پست اکتبر 2022 در پلتفرم Truth Social خود او را بدنام کرده است، ممکن است مدیون خسارت باشد.

در آنجا، او ادعای تجاوز به عنف کارول را به دلیل تبلیغ خاطراتش “فریب و دروغ” خواند و گفت که او “از نوع من نیست!”

کارول همچنین بر اساس قانون جدید ایالتی در نیویورک که به بزرگسالان فرصت یک ساله برای شکایت از سوءاستفاده کنندگان ادعایی خود می دهد، شکایت می کند، حتی اگر مهلت قانونی شکایت، معروف به محدودیت ها، از مدت ها قبل گذشته باشد.

گوش کن | کارول در مصاحبه ای با CBC در سال 2019 درباره اینکه چرا منتظر متهم کردن علنی ترامپ بود:

جاری19:07چرا ای. جین کارول تقریباً 25 سال صبر کرد تا دونالد ترامپ را به تجاوز جنسی متهم کند؟

ماه گذشته، E. Jean Carroll، مقاله نویس مشاوره، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده را به تجاوز جنسی به او در اواسط دهه 1990 متهم کرد. در حالی که او این اتهام را رد می‌کند، به ما می‌گوید که چرا اینقدر صبر کرده تا آن را مطرح کند.

کارول که اکنون 79 سال دارد، گفته است که ترامپ در فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن در مرکز شهر منهتن در اواخر سال 1995 یا اوایل سال 1996 به او تجاوز کرده است.

او گفت که پس از درخواست کمک ترامپ برای خرید هدیه برای یک زن دیگر، او را به اتاق رختکن “مانور” داد، جایی که در را بست و قبل از فرار زن به او نفوذ کرد.

کارشناس: انگیزه قوی برای توافق ترامپ

ترامپ نیازی به شهادت حضوری ندارد. وکلای او خواسته اند که به هیئت منصفه دستور داده شود که در صورت رد شدن کامل از دادگاه، آن را علیه او برگزار نکنند. کارول قصد دارد هر روز ظاهر شود.

روبرتا کاپلان، وکیل کارول که با قاضی ارتباطی ندارد، از اظهار نظر خودداری کرد. وکلای ترامپ برای اظهار نظر در دسترس نبودند.

زنی با کت در حالی که بیرون از ورودی ساختمان راه می‌رود موهایش را برس می‌زند.
ستون نویس E. Jean Carroll دادگاه فدرال را در 22 فوریه 2022 در نیویورک ترک می کند. یکی از دو دعوی مدنی که کارول علیه دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا ارائه کرده است، هفته آینده به محاکمه می رود و مانع از توافق می شود. (لری نیومایستر/آسوشیتدپرس)

باربارا مک کواد، استاد حقوق دانشگاه میشیگان و دادستان سابق ایالات متحده در دیترویت، گفت: «ترامپ انگیزه زیادی برای حل و فصل پرونده دارد تا از پخش آن شواهد، خواه درست باشد یا نه، جلوگیری کند.

مک‌کواد افزود: «کارول ممکن است تصمیم بگیرد که به پخش عمومی داستان‌اش بیشتر از هر تسویه پولی اهمیت می‌دهد.

هنوز مشخص نیست که ترامپ 76 ساله با کارول توافق خواهد کرد یا خیر.

انبوهی از اتهامات هنوز حمایت حزب را متزلزل نکرده است

پرونده کارول یکی از چندین تحقیق جنایی و مدنی است که با ترامپ مواجه شده است.

هیچ کدام وضعیت او را به عنوان نامزد پیشتاز جمهوری خواهان در رقابت های انتخابات ریاست جمهوری 2024 مختل نکرده است، اگرچه اتهامات مبهم می تواند سؤالات ناراحت کننده ای را برای سیاستمداران و کمک کنندگان حزب ایجاد کند.

مردی با کت و شلوار و کراوات در نمای نزدیک نشان داده شده است.
رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ که در کنوانسیون انجمن ملی تفنگ در ایندیاناپولیس در 14 آوریل دیده شد، با تعدادی از تحقیقات جنایی و مدنی روبرو شد. (مایکل کانروی/ آسوشیتدپرس)

رای دهندگان در مورد دسترسی به هالیوود نوار زمانی که آنها در انتخابات ریاست جمهوری 2016 به پای صندوق های رای رفتند.

مردم تا زمانی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد، از پرداخت های پولی به دو زن که ادعا می کردند با ترامپ رابطه دارند، اطلاعی نداشتند. ترامپ در پرونده جنایی آلوین براگ، دادستان منطقه منهتن، به دلیل پرداخت هایی که به استورمی دانیلز، مجری فیلم های پورن و کارن مک دوگال، مدل و همچنین یک محافظ سابق انجام شده، با اتهاماتی روبرو است.

تحقیقات همچنین در دی سی و جورجیا در رابطه با امتناع ترامپ از پذیرش نتایج شکست انتخاباتی‌اش در سال 2020، که شامل تلاش‌های او برای تحت فشار قرار دادن مقامات فدرال و ایالتی و اتهامات بی‌اساس تقلب در انتخابات بود، در حال انجام است. با این حال، مشخص نیست که آیا ترامپ در نهایت هدف اتهامات احتمالی ناشی از این تحقیقات خواهد بود یا خیر.

مشعل جلو22:33فاکس نیوز پرونده رای گیری را حل می کند اما “دروغ بزرگ” باقی می ماند

یک بازپرس ویژه همچنین در حال بررسی این موضوع است که آیا ترامپ یا هرکسی در کارش مانع تلاش‌های آژانس‌های فدرال برای بازیابی اسناد طبقه‌بندی شده، که شامل مطالب فوق‌محرمانه از املاک وی در فلوریدا می‌شود، شده است یا خیر.

ترامپ که دو بار در دوران ریاست جمهوری خود از سوی مجلس نمایندگان استیضاح شد، از جمله به دلیل تحریک شورش در ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021، در همه موارد تخلف را رد کرده است.

انتظار می رود دادگاه کوتاه باشد

در محاکمه کارول، تیم حقوقی ترامپ می تواند حافظه او را به چالش بکشد، از جمله ناتوانی او در به خاطر سپردن تاریخ یا حتی ماه حمله ادعایی.

در اواخر سال گذشته، ترامپ در اظهاراتی شدید درباره اتهامات کارول، متهم خود را با همسر دومش، مارلا میپلز، در یک عکس اشتباه گرفت.

محاکمه ممکن است پنج تا هفت روز طول بکشد.